תמר ויהודה כדורי ז"ל, ההנצחה לבני הזוג כדורי בארמון הנציב (צילומים: ארנון בוסאני, מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)
תמר ויהודה כדורי ז"ל, ההנצחה לבני הזוג כדורי בארמון הנציב (צילומים: ארנון בוסאני, מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)

מעלות יהודה ותמר: חמש שנים אחרי הרצח שזעזע את ירושלים – המחווה לבני הזוג כדורי

בינואר 2019 נרצחו באכזריות יהודה ותמר כדורי ז"ל בבית בארמון הנציב. אתמול, חמש שנים לאחר הרצח שזעזע את ירושלים, נחנכה ברחוב מרדכי אלקחי שבו התגוררו 'מעלות יהודה ותמר כדורי' ולוח הנצחה לזכרם

פורסם בתאריך: 24.1.24 17:35

ב-13.1.2019 התגלה הרצח המזעזע של תמר ויהודה כדורי ז"ל. גופותיהם נמצאו בדירת מגוריהם ברחוב מרדכי אלקחי שבארמון הנציב לאחר שלושה ימים שבהם היו מנותקי קשר. שעות ספורות לאחר מכן התברר – בני הזוג כדורי, אנשי חסד, צדק ואמת, נרצחו בדירתם שלושה ימים קודם לכן – ביום חמישי, 10.1.2019.

זו היתה אחת מפרשיות הרצח הסבוכות. במשך שנים רבות למשטרה לא היה קצה חוט באשר לזהות הרוצח, שנתפס לבסוף במקרה – עת זוהה על ידי כוח מג"ב כשוהה בלתי חוקי (פרטים נוספים בהמשך).

השבוע, חמש שנים ועשרה ימים לאחר שנרצחו, הונצחו בני הזוג תמר ויהודה ז"ל ברחוב אלקחי שבו התגוררו. ההנצחה כללה סמטה בשם 'מעלות יהודה ותמר כדורי ז"ל', שהיתה חלק מהמסע שביצע המחבל בזמן הרצח שלהם. בנוסף, ליד ביתם הוצב לוח הנצחה לזכרם. באירוע נכחו מלבד בני המשפחה גם ראש העיר, סגניו, חברי מועצת העירייה ולוחמי מג"ב שהביאו ללכידתו של הרוצח.

כפי שכבר צוין, במשך למעלה מ-3 שנים לא היה לאף אחד מושג מי רצח את בני הזוג. המשטרה העלתה השערות שונות, עצרה לחקירה מספר אנשים, כולל קרובי משפחה של בני הזוג, אך היה נראה כי היא מגששת באפלה. הרצח העסיק ירושלים כולה (שלא לומר המדינה כולה), אך שנים על גבי שנים נותר כתעלומה, וכך גם אירוע דקירה של נערה יממה לפני הרצח באותו רחוב בדיוק.

 

 

מאוחר יותר, לאחר שהרצח פוענח והרוצח/מחבל נתפס, התברר כי הוא נעצר למעצר מנהלי זמן קצר לאחר הרצח, בעקבות הזדהותו עם 'דאעש'. לאחר ששוחרר כעבור שלוש שנים – הוא שוב ביצע רצח בארמון הנציב – של עובד זר ממולדובה.

איך לבסוף הוא נתפס? לחצות את גדר ההפרדה ונלכד על ידי שני לוחמי מג"ב – רס"ר אמיר ג'ואמיס ורב פקד סטס קובלסקי, ומשם הועבר לחקירת שב"כ שבה התגלו מעשיו הנפשעים.

אתמול, יותר מחמש שנים לאחר הרצח – נסגר מעגל עם הנצחתם של בני הזוג כדורי ז"ל.

מעיריית ירושלים נמסר: "בימים אלה בהם מדינת ישראל נלחמת מול חמאס דאעש, עיר הבירה ירושלים מנציחה ומוקירה את יהודה ותמר כדורי ז"ל, שנרצחו בידי מחבל בביתם. יידעו אויבנו – לא ינום ולא יישן שומר ישראל – מדינת ישראל מגיעה למרצחים המתועבים בכל מקום. מהעיר ירושלים שלוחים תנחומינו הכנים למשפחות. יהי זכרם ברוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר