דרכון ביומטרי
דרכון ביומטרי

בעקבות המלחמה: הנפקת דרכונים ותעודות זהות מהבית

לראשונה בישראל אישר שר הפנים משה ארבל להגיש בקשות באמצעות האינטרנט להנפקת תעודות זהות ודרכונים ביומטריים שיהיו תקפים לתקופה מירבית של חמש שנים. ארבל: "זהו פתרון לחלק גדול מהאוכלוסייה, שלא יצטרך לכתת את רגליו ללשכות הרשות ויוכל להזמין דרכון או תעודת זהות בלי לצאת מהבית"

פורסם בתאריך: 28.1.24 10:47

שר הפנים משה ארבל אישר לראשונה להגיש בקשות באמצעות האינטרנט להנפקת תעודות זהות ודרכונים ביומטריים שיהיו תקפים לתקופה מירבית של חמש שנים. האישור ניתן באמצעות פרסום תזכיר חוק בנושא.

במשרד הפנים מסבירים כי בעקבות מלחמת חרבות ברזל וצמצום חלק מלשכות רשות האוכלוסין מחד, והביקוש ההולך וגדל להנפקת מסמכי זיהוי מאידך, הורה השר לאפשר הנפקה מרחוק של מסמכי זיהוי במקרים המתאימים. לפי ההצעה, שנקבעה כהוראת שעה זמנית למשך חצי שנה, בגיר בעל מסמך זיהוי ביומטרי שפקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה יוכל להגיש בקשה מרחוק, מלווה בתמונת פנים עדכנית, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים.

 

 

את החוק ניתן יהיה להאריך בצו של שר הפנים ובאישור של ועדת הכנסת המשותפת לתקופה נוספת של עד חצי שנה. במהלך תקופה ייבחנו תוצאות הפיילוט ויתקבלו החלטות באשר לאפיון תהליכים של הנפקת תיעוד ביומטרי באמצעות האינטרנט לטווח הרחוק.

השר ארבל: "זהו צעד חשוב נוסף של רשות האוכלוסין לענות על צורכי האזרחים ולתת פתרון לחלק גדול מהאוכלוסייה, שלא יצטרך לכתת את רגליו ללשכות הרשות ויוכל להזמין דרכון או תעודת זהות בלי לצאת מהבית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר