בנימין נתניהו (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מתוך ספרי הלימוד של אונר"א, יעל ענתבי (צילומים: צילום מסך מתוך הצהרה לתקשורת לע"מ, פרופ' ארנון גרוס, טל יפרח)
בנימין נתניהו (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מתוך ספרי הלימוד של אונר"א, יעל ענתבי (צילומים: צילום מסך מתוך הצהרה לתקשורת לע"מ, פרופ' ארנון גרוס, טל יפרח)

סערת אונר"א במזרח העיר: הפנייה הדחופה לראש הממשלה נתניהו

יעל ענתבי, ראש רשימת 'הליכוד' בירושלים, פנתה בכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה "לסגור לחלוטין את בתי הספר של אונר"א במזרח ירושלים". עוד היא מוסיפה: "בירושלים אין פליטים ולא יהיו פליטים והם יקבלו את כל השירותים מעיריית ירושלים כמו כל תושב אחר"

פורסם בתאריך: 30.1.24 09:24

שיתוף הפעולה של עובדי אונר"א (סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין) בעזה ממשיך לעורר סערה רבתי ברחבי העולם, ויש בירושלים (ובישראל כולה) מי שמנסה לרכב על הגל ולהפסיק את הפעילות של הארגון בירושלים (ורצוי את כל שיתוף הפעולה של ישראל עמו).

אתמול, כזכור, התפרסמו בתקשורת (לראשונה ב-YNET), עדויות על תכני הלימוד המסיתים בבתי הספר של אונר"א במזרח ירושלים, שמלמדים את תוכנית הלימוד הפלסטינית, ובעקבותיהם עלתה הדרישה – וגם ההבנה בקרב משרד החינוך – שיש לעקור את הנוכחות החינוכית של אונר"א במזרח ירושלים.

מעבר לפרסומים הללו, ועוד לפניהם, יעל ענתבי, ראש רשימת הליכוד בבחירות למועצת עיריית ירושלים, שיגרה באחרונה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו דרישה ל"הפסקת פעילות אונר"א בירושלים".

במכתבה מציינת ענתבי את פעילותה להפסקת הפעילות של אונר"א במזרח העיר עוד בשנת 2018 – אז היא כיהנה כסגנית לראש העיר ניר ברקת – וכעת היא מבקשת ליישם תוכנית שגובשה כבר אז.

"אונר"א ממשיך לתת לגיטימציה בינלאומית לרעיון הפליטות המתמשכת שאין לו אח ורע בעולם ולהסית את התושבים נגד מדינת ישראל בפרט והיהודים בכלל", כתבה ענתבי לנתניהו, והוסיפה כי "המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) קיבלה החלטה ב- 2019 לאמץ את התוכנית ולסגור לחלוטין את בתי הספר של אונר"א במזרח ירושלים החל מ- 2020. זאת במסגרת התוכנית להוצאת המוסדות של הארגון ממזרח העיר. החלטה זו לא יצאה לפועל עד היום".


ההסתה בספרי הלימוד בבתי הספר של אונר"א במזרח העיר (צילום: פרופ' ארנון גרוס)

ספרי הלימוד בבתי הספר של אונר"א במזרח העיר (צילום: פרופ' ארנון גרוס)


 


 

 

ענתבי מציינת במכתבה את הפעילות הבעייתית של אונר"א. כך, לדבריה, "פעילות אונר"א מנציחה את עניין ה"פליטים" שלפי כל מדד הגיוני אינם פליטים, מוסדות אונר"א במחנה הפליטים שועאפט הנמצא בירושלים בשטח הריבוני של מדינת ישראל משרתים בעיקר שב"חים שעברו להתגורר במקום עם הקמת גדר ההפרדה".


ספרי הלימוד בבתי הספר של אונר"א במזרח העיר (צילום: פרופ' ארנון גרוס)

ספרי הלימוד בבתי הספר של אונר"א במזרח העיר (צילום: פרופ' ארנון גרוס)


עוד היא מוסיפה: "אני קוראת להצהיר כי בירושלים אין פליטים ולא יהיו פליטים והם יקבלו את כל השירותים מעיריית ירושלים כמו כל תושב אחר".
כידוע, בתי הספר של אונר"א פועלים ללא רישיון משרד החינוך, חלקם על שטחים ציבוריים, ולדברי ענתבי: "הם מהווים מוקד להסתה נגד ישראל והיהודים, לטרור ולאלימות… במשך עשרות שנים אונר"א מפיצה דרך בתי הספר שלה שנאה והסתה נגד מדינת ישראל והעם היהודי, וסילוקה הוא הפגנת ריבונות ומשילות של מדינת ישראל".

בהמשך המכתב מציינת ענתבי את הפסקת התרומות לאונר"א מצד מדיניות מערביות רבות, בהן גרמניה, ארצות הברית ואחרות, ואומרת כי "לא יעלה על הדעת כי מדינת ישראל מאפשרת לארגון לפעול ולהסית בירושלים".

"ישראל צריכה להודיע על סיום שיתוף הפעולה הוולונטרי שלה עם אונר"א ולהוציא את הארגון מכל מקום שבו הוא פועל וההתחלה צריכה להיות בירושלים בשטח הריבוני של מדינת ישראל", מסכמת ענתבי את פנייתה לראש הממשלה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית תושבת פסגת זאב

    צריך שההחלטה כן תצא אל הפועל כדי שלא יצאו משם עוד מפגעים!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר