אוטובוס של סופרבוס (צילומים: חברת סופרבוס, מורן שמואלוף)
אוטובוס של סופרבוס (צילומים: חברת סופרבוס, מורן שמואלוף)

שוב טענות על התנהגות נהגים בתחב"צ: "ילדים עולים מפוחדים"

נוסעים ונוסעות בתחבורה הציבורית בעיר ממשיכים להתלונן על התנהלות לא תקינה של חלק מנהגים. בין התלונות שכבר עלו - נסיעה פרועה, צעקות, מוזיקה בווליום גבוה - וכעת גם דרשות בערבית. "ילדים עולים מפוחדים", מציינת אחת הנוסעות. סופרבוס: "החברה תחדד את הנהלים וההנחיות בנושא בקרב כלל הנהגים". צפו

פורסם בתאריך: 30.1.24 20:02

הטענות של צרכני התחבורה הציבורית בירושלים על התנהגות בעייתית של חלק מנהגי האוטובוס הפועלים בעיר לא נפסקות. כעת – עדות מצולמת של נוסעים בקו 510 של חברת סופרבוס מארמון הנציב לעין כרם, שבה לאורך כל הנסיעה – כ-40 דקות לטענת הנוסעים – שמע דרשות קוראן בשפה הערבית.

הנוסעים, כך נטען בתלונה שהגיעה ל"כל העיר" שהופנתה גם ישירות לחברת סופרבוס ולמשרד התחבורה, חשש לפנות לנהג, אך הם מתארים סיטואציה שרחוקה להיות נעימה.

המקרה הזה אירע בשבוע שעבר, בסביבות השעה 9:00, כשעל האוטובוס לא מעט נוסעים ובעיקר נוסעות.



"במשך 40 דקות נסענו, רוב מוחלט של נוסעות, עם נהג מוסלמי שבחר להשמיע דרשות קוראן לאורך כל הנסיעה", מתארת בשיחה עם "כל העיר" מורן שמואלוף, יועצת התקשורת ויו"ר פורום מקדמות שוויון מגדרי, שאף התלוננה גם בחברת סופרבוס. "אף אחת מאיתנו לא רצתה, ולא שקלה אפילו, להעיר לנהג להחליף למוזיקה או לחדשות, מחשש לתגובתו".

לדבריה, "תושבי ירושלים מבינים את המציאות המורכבת בעיר שמתנהלות בה 3 הדתות, ועם זאת, המצב הבטחוני כיום הוא רגיש אף יותר וחברות האוטובוסים צריכות להנחיל נוהל שבו בשירות התחבורה הציבורית ישמעו תכנים יותר נעימים לאוזן, כמו מוזיקה, עבור כלל הנוסעים והנוסעות. אני יודעת שגם ילדים עולים מפוחדים לאוטובוס כשהנהגים שומעים דרשות קוראן, וזוהי, בוודאות, לא הפעם הראשונה שזה קורה".



שמואלוף מציינת עוד כי היא פנתה למשרד התחבורה, ולדבריה: "השרה רגב נדרשה לעניין והבטיחה לטפל, וגם חברת האוטובוסים סופרבוס חזרו אליי עם נציג נחמד שאמר שהוא יבדוק להנחיל נוהל לשמיעת תחנות ניטרליות של חדשות או מוזיקה".

למרות ההבטחה הזו, לנוסעים בתחבורה הציבורית חשוב להשמיע את התלונה. לטענתם – אין זו הפעם הראשונה ועל כן נדרש טיפול משמעותי יותר מזה שננקט.

 

 

"אני מבקשת מכם להתחשב בנוסעים", כתבה שמואלוף לחברת סופרבוס, "כפי שנהג יהודי לא שם דרשות של רבנים על הבוקר, אין סיבה שאדם מאמין מוסלמי יכפה עלינו את הדרשות האלה בתחילת היום".

אלעד ואזנה, תושב ארמון הנציב, מספר 2 ברשימת 'הליכוד' למועצת העירייה מספר על חווית הנסיעה של ילדיו בתחבורה הציבורית: "הילדים שלי עולים על הקו כל יום ומתקשרים אליי לאורך כל הנסיעה עד שהם יורדים מהאוטובוס. העליתי את זה בפני הורים מודאגים נוספים מהאזור שיצרו איתי קשר. הבעיה הזו היא אמיתית, והיא לא מנותקת מהמצב הבטחוני שאנחנו מצויים בו. ערכנו פנייה ישירה לשרת התחבורה להקשחת הנהלים וחידודם מול חברות האוטובוסים. נקווה שזה יעזור, יש לנו עוד מספר חודשים עד לסיום שנת הלימודים והילדים שלנו צריכים להרגיש בטוחים".

יש לציין כי הסיפור הזה הגיע ל"כל העיר" בעקבות כתבה בסוף השבוע שתיארה חוויות והעלתה טענות על התנהגות לא נאותה של חלק מהנהגים. לנושא זה אף הוקם באחרונה פורום 'אמהות למען בטיחות הילדים', על ידי ליאורה אלון (מספר 2 ברשימת 'ירושלים בנעם' למועצת העירייה), שסיפרה על מפגש חיובי שהיה לה עם נציגי משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית.

ומה אומרים בחברת סופרבוס? להלן תגובת החברה כפי שנמסרה ל"כל העיר": "סופרבוס ביצעה באופן מידי הליך בירור משמעתי מול הנהג. החברה תחדד את הנהלים וההנחיות בנושא בקרב כלל הנהגים, ותמשיך לפקח על יישומם בכלל המשאבים והאמצעים העומדים לרשותה, במיוחד נוכח התקופה המתוחה בה אנו נמצאים. אנו קוראים לכלל הציבור לנהוג באיפוק".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיו להגיד שפה האנשים גזענים ולנהג יש את כל הזכות לשמוע מה שטוב לו… אנחנו חיים גם עם ערבים וכמו שלנהג יהודי מותר לשמוע תפילות גם לערבי מותר.

    אנכנו מדינה עם הרבה תרבויות שונות וצריך לדעת לכבד אחד את השני.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר