אסף יזדי, מאיר פרוש (צילומים: לע"מ, אתר הכנסת)
אסף יזדי, מאיר פרוש (צילומים: לע"מ, אתר הכנסת)

ברקע ההאשמות ברצח עם: מנכ"ל משרד ירושלים תכנן לצאת בראש משלחת לדרום אפריקה

בימיפ הקרובים היתה צפויה לצאת משלחת של משרד ירושלים לדרום אפריקה, זאת למרות ההאשמות הקשות והתביעה בבית הדין בהאג. למרות פניות התקשורת, המנכ"ל אסף יזדי תכנן לצאת בראש המשלחת, אך ל"כל העיר" נודע כי השר פרוש הורה על ביטול המשלחת

פורסם בתאריך: 31.1.24 20:09

מנכ"ל משרד ירושלים אסף יזדי צפוי לצאת בראש משלחת רשמית לדרום אפריקה, זאת חרף ההאשמות הבוטות והמופרכות שלה כנגד ישראל. המדינה האפריקאית, כזכור, האשימה את ישראל בלא פחות מאשר רצח עם כנגד הפלסטינים בעזה. ישראל, מנגד, טענה כי דרום אפריקה משמשת הלכה למעשה כזרוע משפטית של החמאס.

הביקור, יש לציין, תוכנן עוד לפני המתקפה הרצחנית של החמאס על ישראל ב-7/10 ולפני פרוץ המלחמה, אך לנוכח ההאשמות הקשות של דרום אפריקה והמשבר החריף ביחסים שפרץ בין שתי המדינות – היה סביר והגיוני יותר לבטל אותה, או לכל הפחות לדחות אותה לימים מתוחים פחות.
יצוין כי פרט לתביעה שהגישה נגד ישראל בהאג, דרום אפריקה הודיעה על החזרת השגריר שלה מישראל כבר בחודש נובמבר, ובהמשך אך הצביע הפרלמנט הדרום אפריקאי על השעיית היחסים הדיפולמטיים בין המדינות. למרות כל זאת – במשרד ירושלים התעקשו, כאמור, על נסיעת המשלחת.

 

 

במענה לפניית "כל העיר" מסר המנכ"ל יזדי: "משרד ירושלים ומסורת ישראל אמון על פיתוחה של העיר ירושלים וקידום צמיחתה ושגשוגה בכל התחומים, לרבות החינוך, הכלכלה, הרווחה והתשתיות. במסגרת זו, מוביל המשרד את תכנית החומש הממשלתית לחיזוק הריבונות והמשילות ולצמצום פערים כלכליים חברתיים במזרח ירושלים, בהיקף של כ-3.2 מיליארד שקל. התכנית מיושמת על ידי מרבית משרדי הממשלה ועל ידי עיריית ירושלים.

"נציגי המשרד נוסעים לסיור מקצועי במטרה לבחון תכנית חינוכית-חברתית אירופאית, המיושמת מזה כ-20 שנה בדרום אפריקה בהצלחה, ואשר פיילוט שלה החל לפעול בשנה האחרונה גם במזרח ירושלים. הנסיעה תוכננה לפני כשבעה חודשים, טרם הגשת התביעה לבית הדין בהאג".

"כל העיר" חזר ושאל האם לא היה מקום לדחות את הנסיעה לאור המתיחות ויחסי המשבר בין שתי המדינות, ולכך השיב יזדי: "לא התקבלה כל הנחיה כזו ממשרד החוץ".

אולם למרות ההתעקשות של יזדי, ל"כל העיר" נודע כי שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש הורה על ביטולה של המשלחת לדרום אפריקה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר