החסימה האסורה ברחוב משמר הגבול ברמת אשכול (צילום: באדיבות המצלם)
החסימה האסורה ברחוב משמר הגבול ברמת אשכול (צילום: באדיבות המצלם)

מי חוסם את רחוב משמר הגבול ברמת אשכול בשבתות ואיך תפעל העירייה בעתיד?

בשבועות האחרונים, בניגוד לחוק ולסטטוס קוו, נחסם רחוב משמר הגבול בשבתות. בעירייה מציינים כי לא אושרה חסימה במקום. עוד נמסר כי לאחר פניית "כל העיר" "המחסום הוזז למדרכה ולאחר צאת השבת פונה מהמקום". חברת הקואליציה ורטון: "מעשה מקומם"

פורסם בתאריך: 3.2.24 19:44

רחוב משמר הגבול ברמת אשכול, ציר תנועה מרכזי יחסית אשר מחבר בין שני רחובות מרכזיים – שדרות לוי אשכול ורחוב ים סוף, אשר מהווה גם מעקף לצומת בר אילן, נחסם בשבתות האחרונות על ידי גורם לא ידוע.

לדברי תושבת ירושלים, שנוסעת מדי שבת לבקר את הוריה בדיור המוגן ברחוב פארן ברמת אשכול, התופעה חוזרת על עצמה כבר מספר שבתות ברציפות, כשהיא מציינת ש"עד לפני כחודשיים הכביש היה פתוח כמו כל הכבישים הפנימיים".

במענה לפניית "כל העיר", לא התקבלה פנייה במוקד 106 בנושא. יחד עם זאת, עם קבלת התלונה מ"כל העיר" – יצא צוות של הפיקוח העירוני לבדוק את הנושא ולהסיר את החסימה.

כמעט מיותר לציין כי חסימה כביש, כל כביש, מצריכה אישורים והיתרים מעיריית ירושלים ומהמשטרה. כשיש החלטה לחסום הדבר מפורסם ברבים ואף מוצב תמרור המורה על כך. ברחוב משמר הגבול פינת שדרות אשכול לא כך הדבר, כך שהחסימה מהווה עבירה על החוק.

 

 

חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון (האיחוד הירושלמי) מוסרת: "מעשה מקומם. אנשים לא יכולים לקחת את החוק לידיים, לחסום כביש בשבת על דעת עצמם לנוחיותם, ובמיוחד כשיש דיור מוגן בו. מדובר בסכנת נפשות, כאשר אנשים לפעמים זקוקים לטיפול דחוף.

"אבל יש להדגיש שבכל מקום במדינה יש להקפיד על חופש התנועה בשבת וחובה על המשטרה להגן עליו. לצערי זה לא המקרה הראשון שנתקלתי בו, אך לשמחתי לרוב מצליחים לאכוף את החוק. מי שלא רוצה לנסוע, שלא ייסע, אבל אין להיכנע לכפייה. ירושלים היא חלק ממדינת ישראל ולא אוטונומיה חרדית".

סגן ראש העיר יוסי חביליו, המועמד מטעם 'האיחוד הירושלמי' לראשות העיר: "זו שערוריה ,מיד כשנודע לי הדבר פניתי בדרישה לגורמי העירייה הרלבנטיים להסיר את המחסום,אני אדאג שהמחסום לא יוצב בשבתות הבאות".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים לא אישרה את הצבת המחסום במקום. במהלך השבת המחסום הוזז למדרכה ולאחר צאת השבת פונה מהמקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רוצה להבין

    מה הקשר פניה לרחוב משמר הגבול למיגון דיור ברחוב פארן??
    להגיע למיגון דיור ברחוב פארן צריכים לרדת רחוב מעבר המתלה , שזה רחוב לפני.
    שנית עד לפני כמה חודשים העריה לא שינה המסלול נסיעה בצומת בר אילן, שהיה אפשרות לקחת ימינה על גולדה מאיר, היום כל התנועה עוברת משד אשכול דרך רחוב משמר הגבול לים סוף ואז חזרה לגולדה מאיר, אבל בשבת וחגים רחוב ים סוף לכיוון גולדה סגור על פי החוק .
    אז מה יש בעצם לרדת רחוב משמר הגבול? אפי לדיור מוגן לרחוב פארן לא נוסעים דרך משמר הגבול.

  2. *למגיב "רוצה להבין"*

    דבר ראשון, זה לא משנה מה הסיבה אסור לסגור רחובות ללא אישור,
    לגופו שלענין אני מסכים איתך ואני לא מסכים איתך, אני מסכים איתך שבאמת אין סיבה אמיתית שהרחוב הזה לא יהיה סגור, כי הרי בשבת הוא לא מוביל לשום מקום ובודאי לא לרחוב פארן,
    ואני לא מסכים איתך, מדוע אתה מתקומם הרי מדובר בחודש של בחירות, ובודאי המתנגדים לראש העיר יעלו כל דבר של שנאה ופחד מהחרדים, הרי המחשבה היא שככה יצברו קולות… לצערי חבל שככה, עם שנאה ופילוג מפסידים הכל, את זה כבר הבין עופר ברקוביץ שעזב את התעוררות…

  3. אזרח מהשורה

    אם החרדים מאמינים שבכח הזרוע יחסמו כבישים
    וישליטו טרור בעיר הבירה ,הרי שטעות חמורה בידיהם. התוצאה שאם ירושלים תתחרד ,החילונים
    יברחו ממנה בהמוניהם לערי לויין כגון מודיעין מעלה אדומים ולגוש דן . העיר תתרוקן ממשלמי מיסים ואז
    בנוסף לקיומה כעיר הענייה בישראל ,לא יתאפשר לתמוך בה על ידי תקציב נוסף ,במצב הכלכלי
    ובמשבר הגרעוני כיום בגלל הלחימה המתמשכת .
    החילונים ברחבי המדינה יסרבו לתמוך בציבור של
    סרבני גיוס ,סרבני עבודה וגורמים סעודיים שאינם
    תורמים למדינה דבר !!!

  4. אזרח ותיק בעיר

    כל הבעיה הינה בהיתרפסות העירייה כלפי החרדים !
    בלעדי החרדים ,אין שום סיכוי שראשות העירייה
    תיבחר שוב . אבל החילונים נואשו מהמצב ההזוי שציבור גדול בעיר שחי מקיצבאות , נדבות , תמיכות למיניהן , אינו משלם מסים כלשהם וחי על חשבון
    החילונים !!! לכן ברור שהחילונים יעקרו מהעיר ההזויה
    הזו , אם תבחר מחדש ההנהלה הנוכחית ! ראו הוזהרתם (בעוד מועד) .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר