פסגת זאב (צילום: אורן בן חקון)
פסגת זאב (צילום: אורן בן חקון)

מדינת עולם שלישי? בשכונות צפון העיר זועמים – 8 הפסקות חשמל בתוך כשבועיים וחצי

מאז ה-16.1, כך מספרים תושבים בשכונות בצפון העיר, אירעו לא פחות מ-8 הפסקות חשמל, כשרק אתמול, שני, היו שני ניתוקים בתוך מספר שעות. "אנחנו דורשים פיצוי", אומר הפעיל החברתי אלכס טנצר ל"כל העיר". מחברת החשמל נמסר: "בעיות אספקת החשמל בפסגת זאב ידועות, זאת בשל עומסים גדולים על הקווים וכבלים שאמורים להשתדרג בהקדם"

פורסם בתאריך: 6.2.24 08:35

אתמול, שני, נותקו עשרות תושבים בפסגת זאב מחשמל. התקלה תוקנה ומספר שעות אחר כך – שוב ניתוק בחשמל. הטמפרטורות היו, כידוע, נמוכות. קר בירושלים בימים האלה. אך לתושבים לא היה איך לחמם את הבית.

ולא רק זאת – טענה נוספת שמעלים התושבים, שסובלים מניתוקים חוזרים ונשנים בשבועות האחרונים, היא תקינות מכשירי החשמל שברשותם ותוהים: "האם מישהו יפצה אותנו על מכשירים שמתקלקלים?". התשובה, כמובן היא שלא – פיצוי הם ככל הנראה לא יקבלו.

הזעם בפסגת זאב ובנוה יעקב גדול מאוד. כבר מספר שבועות שהם סובלים מניתוקים חוזרים ונשנים באספקת החשמל. היה גם מי שתיעד את ההפסקות (את חלקן לפחות, כי יש גם עבודה וסידורים וכו'): ב-16.1.2024, ב-27.1.2024, ב-30.1.2024, ב-1.2.2024, ב-2.2.2024, ב-4.2.2024, ב-5.2.2024 – פעמיים. והיד עוד נטויה, כך לפחות עולה מתגובת החשמל (בהמשך).

"אני דורש פיצויים מחברת חשמל", אומר הפעיל החברתי אלכס טנצר, תושב פסגת זאב שסובל מהניתוקים ואף העביר תלונות חוזרות ונשנות לחברת החשמל. "אתמול היו פעמיים הפסקות חשמל קצרות. בעבר לא היו שום הפסקות חשמל. תדירות הפסקות גוברות. זה מזכיר לי הפסקות חשמל מלפני 35 שנה. אנחנו משלמים כסף עבור החשמל. לחברת חשמל צריכה להיות אחריות. ובכלל, אני לא מבין למה אף אחד בעיריית ירושלים לא דואג לנו התושבים".

"מה נסגר עם ההפסקות חשמל בשבועות האחרונים? כל יומיים הפסקת חשמל למשך כמה דקות והיום כבר פעמיים היו הפסקות חשמל", תהתה תושבת הפסגה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית, והוסיפה: "זה ממש לא בסדר – אם יהרסו לנו מוצרי החשמל בגלל הפסקות החשמל התכופות האלו, אף אחד לא יפצה אותנו על הנזק. אנחנו לא מדינת עולם שלישי, מגיע לנו לקבל יחס ושירות נורלמיים. הרי במצב הפוך, שבו התושב לא משלם – מיד מנתקים אותו".

 

 

תושבת אחרת הסכימה עם הכעס הגדול וכתבה בכעס: "אנחנו השכונה הכי גדולה בירושלים וסליחה על הביטוי, אבל מתייחסים אלינו כמו לזבל. את הארנונה והחשמל דורשים שנשלם בזמן, אבל שירותים אין".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "בעיות אספקת החשמל בפסגת זאב ידועות, זאת בשל עומסים גדולים על הקווים וכבלים שאמורים להשתדרג בהקדם. שרלי שריקי, מנהל אגף רשת ירושלים והנגב של חברת החשמל ושאר נציגי החברה, נפגשו בנושא עם ראשי מינהלת השכונה והציגו להם תכנית לשיפור ושדרוג רשת החשמל.  יודגש, כי חלק מהקווים ניזוקו בשל עבודות פיתוח בשכונה, כולל של הרכבת הקלה. העבודות לשיפור הרשת תתבצענה בהקדם האפשרי".

בחברת החשמל מתייחסים גם לתקלות אתמול, שני, ואומרים: "החשמל הוחזר לכל הלקוחות לאחר מספר דקות בלבד. חברת החשמל מתנצלת על אי הנוחות ועושה ותעשה כל מאמץ, כאמור, על מנת לשפר את רשת החשמל לטובת תושבי פסגת זאב".

למשמע התגובה של חברת החשמל, הפעיל החברתי טנצר זועם ותוהה: "ניזוקו בגלל רכבת הקלה? חישמול רכבת החשמל היה לפני הרבה שנים,  והקו לנווה יעקב עדיין לא פעיל. על איזה חשמול מדברים? כמו שאמרתי בעבר לא היו הפסקות חשמל. והיום יש, ומסתבר שיש גם הרבה תירוצים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר