ארון החשמל שנפגע בבר אילן (צילום: חברת החשמל)
ארון החשמל שנפגע בבר אילן (צילום: חברת החשמל)

עקב פגיעה חוזרת בתשתית – חברת החשמל נגד העירייה ומוריה: נגיש תביעה משפטית

היום, שלישי, 6.2, שוב סבלו תושבי אזור בר אילן מהפסקת חשמל ארוכה בשל פגיעה בארון חשמל על ידי קבלני הביצוע של העירייה ומוריה. לדברי חברת החשמל, לאור פגיעות חוזרות ונשנות, תוגש תביעה בגין הנזקים. העירייה ומוריה: "לעיתים נפגעות תשתיות רעועות על ידי הקבלנים הפועלים בשטח"

פורסם בתאריך: 6.2.24 17:34

עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה בציר בר אילן הפכו כבר מזמן לקטסטרופה עבור התושבים. אינספור תלונות התקבלו ועדיין מתקבלות על מצב הכבישים, המדרכות שלא קיימות, ניתוקי מים וחשמל ועוד ועוד. התושבים משלמים את המחיר היקר, ונדמה שאין יד מכוונת ואין אפילו מי שמנסה למזער או להקטין את הפגיעה.

וכך, היום, שלישי, שוב סבלו תושבי אזור בר אילן מהפסקת חשמל ארוכה – כשלוש שעות פלוס מינוס, וזאת בשל פגיעה של קבלן ביצוע מטעם עיריית ירושלים וחברת מוריה בארון חשמל. עד כמה הנזקים האלו בלתי מתקבלים על הדעת תעיד התגובה החריפה של חברת החשמל, שלראשונה מצהירה כי "תגיש תביעה משפטית בגין הנזקים".

בהודעת חברת החשמל נמסר כי קבלן ביצוע של חברה מוריה – חברה עירונית לפיתוח התשתיות בירושלים, שהיא למעשה גוף עירוני שמתוקצב, מופעל ופועל על פי הנחיות העירייה, פגע בארון חשמל וגרם להפסקת חשמל ארוכה.

"צוותי חברת החשמל הגיעו מיידית לשטח ועושים מאמצים לתקן את הנזקים ולהשיב את אספקת החשמל בהקדם, שכן מדובר בתיקון מורכב המצריך חפירה והחלפת ציוד רב שלוקח כשלוש שעות", נמסר מחברת החשמל.

עוד נמסר: "חברת החשמל תגיש תביעה משפטית נגד "מוריה", שלא רק שעשתה נזקים תפעוליים וכלכליים לחברת החשמל, אלא גם גרמה להפסקת חשמל לתושבים שנאלצים להתמודד ביום קר שכזה ללא חשמל".

 

 

בחברת החשמל ממשיכים ומסבירים את תגובתם החריפה בכך שפגיעה בתשתיות של החברה הפכו לענין שבשגרה. "פגיעת קבלנים ברשת החשמל הפכה לתופעה מצערת ושכיחה, אשר יכולה להימנע במידה ויעשה תאום של הקבלנים עם חברת החשמל, ובמידה העבודות תתבצע בצורה זהירה ומוקפדת תחת פיקוח של חברות הניהול. לדאבוננו, ברחוב בר אילן מדובר בשרשרת של פגיעות חוזרות ונישנות בתשתיות החשמל. במידה ויהיה תאום ועבודה מקצועית, חברת החשמל תוכל להמשיך לספק חשמל אמין, זמין ואיכותי ללקוחותיה וימנעו נזקים תפעוליים וכלכליים".

מעיריית ירושלים ומחברת מוריה נמסר בתגובה: "אנו פועלים לביצוע עבודות תשתית באזור, במטרה להיטיב עם הציבור ולפתח את תשתיות הרכבת הקלה בעיר. מתחם העבודות מלווה מזה זמן רב בוונדליזם של קיצוניים, פגיעה בתשתיות, ובין היתר גם בתשתיות החשמל. תופעה זו מטופלת על ידי משטרת ישראל ביד תקיפה, ובסיוע יחידת אבטחה מטעם חברת מוריה.

"במסגרת העבודות, נפגעות לעיתים תשתיות רעועות על ידי הקבלנים הפועלים בשטח, ואלו מטופלות מיידית, בתקיפות ובהחלטיות. זאת, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חברת החשמל. עם סיום העבודות באזור והפעלת הקו הירוק, יזכו תושבי השכונה לתשתיות מתקדמות, מרחב ציבורי מזמין, מטופח ומשודרג".

ועד לסיום העבודות, שלאחריהן יגיעו כידוע גם עבודות התשתית של הקו הכחול, ימשיכו התושבים, כך נדמה, לסבול מהפסקות חשמל, הפסקות מים ועוד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר