מחאת החרדים הקיצונים בצומת שמואל הנביא-יחזקאל (צילום: דוברות המשטרה)
מחאת חרדים קיצונים בצומת שמואל הנביא (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

הפרקליטות והמשטרה נכנעו לקיצונים? גופת הנער מבית שמש לא תנותח – הפרות הסדר הסתיימו

מאז שעות הבוקר התקיימו הפגנות סוערות של מאות חרדים קיצונים באזור צומת שמואל הנביא. דקות לפני הדיון בבג"ץ על נתיחת הגופה של הנער - הפרקליטות והמשטרה הודיעו כי הן מוותרות על נתיחת הגופה נוכח ממצאים כאלה ואחרים שעלו. עם פרסום הידיעה - הפרות הסדר הסתיימו וצירי התנועה בירושלים נפתחו לתנועה

פורסם בתאריך: 7.2.24 10:05

עדכון אחרון: 7.2.24 13:42

***עדכון***

דרמה בבית המשפט – דקות ספורות לפני הדיון בבג"ץ על הערעור שהגישה משפחתו של הנער בן ה-13 שנפטר שלשום בביתו – הפרקליטות והמשטרה עדכנו את המשפחה ואת בית המשפט כי הם מוותרים על נתיחת הגופה.

עם פרסום הידיעה – פסקו באחת ההפגנות של החרדים הקיצונים בירושלים, בבית שמש ובמקומות נוספים ברחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר: "בעקבות ממצאים שעלו בראשית החקירה, נשלחה אתמול בבוקר גופתו של הנער לבדיקות (הכוללת בדיקה חזותית, ובדיקות שונות ע״י רופא משפטי) במכון לרפואה משפטית, זאת לאחר היוועצות עם הפרקליטות. המטרה הייתה לקבוע את סיבת המוות של הנער, בעקבות כך שלא ניתן היה לקבוע אותה בודאות בשטח וממצאים שחייבו בדיקה. לאחר בדיקות אלו, נמסר אתמול מהמכון לרפואה המשפטית למשטרה כי לאור הממצאים שהתגלו עד כה -עמדתם הייתה לבצע נתיחה לקביעה ודאית של סיבת המוות. בהתאם, נוכח עמדת המכון לרפואה המשפטית, הפרקליטות והמשטרה ביקשו את ביצוע הנתיחה מבימ״ש השלום, שאישר עמדה זו אמש, ועליה הוגש ערעור ועיכוב ביצוע מצד המשפחה.

"היום, בסמוך לדיון בערר בבג״צ בהובלת הפרקליטות, התקבל דיווח ע"י הפרקליטות למשטרה שעמדתם השתנתה, זאת לנוכח ממצאים של בדיקות רפואיות שבוצעו והצביעו על כך שסיבת המוות היא כתוצאה מזיהום. בהתאם הוחלט ע"י הפרקליטות למשוך את הבקשה לנתיחה טרם הדיון בערר. בהתאם להחלטה זו תשוחרר כעת הגופה לקבורה.

"נציין כי משטרת ישראל ממשיכה את החקירה של המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".

***עדכון***

במהלך השעתיים האחרונות, חוסמים מוחים רבים שמפרים את הסדר את רחוב יחזקאל בואכה צומת שמואל הנביא. לדברי המשטרה, "חלק מהמוחים הטילו את עצמם על הכביש מתחת לגלגלי רכבים במזיד, ובכך סיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך. בנוסף חלקם גרמו נזק לרמזור במקום".

במהלך פעילות השוטרים ולוחמי מג"ב במקום, מושלכים לעברם ביצים, בקבוקים ושקיות אשפה שחלקם אף פגעו בשוטרים. כמו כן, גם הפרת סדר זו כפי שהתרחש אמש, לוותה בגידופים מכוערים ופסולים כלפי השוטרים – "לכו לעזה", "נאצים" וכו'.



לאחר שניתנה הוראת פיזור בגין הפרת סדר בניגוד לחוק ע״י קצין משטרה, פועלים כעת כוחות המשטרה ומג״ב להשבת הסדר במקום, להדיפת ופינוי המתפרעים ולהפסקת הפרת הסדר וההתפרעות האלימה במקום.

יחד עם זאת, למרות פעולות השוטרים – הוחלט בשלב זה על סגירת רחוב יחזקאל מכיכר השבת ועד לצומת שמואל הנביא, זאת, לדברי המשטרה, כחלק מפעילות להשבת הסדר הציבורי במקום.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק ותפעל נגד כל הפרת סדר אלימה, פגיעה בשוטרים, אזרחים ותשתיות, והתפרעות המבוצעת בניגוד לחוק.


הוונדליזם בצומת שמואל הנביא (צילום: דוברות המשטרה)

הוונדליזם בצומת שמואל הנביא (צילום: דוברות המשטרה)


יצוין כי בשעה 13:00 יתקיים דיון בבג"ץ על כוונת המשטרה לבצע נתיחה בגופת הנער בן ה-13 שנפטר בביתו בבית שמש. לאחר החלטת בית המשפט – צפויות ההפגנות להתעצם (אם יוחלט על נתיחה) או להיפסק (אם יחליט בית המשפט לענות לבקשת המשפחה שלא לבצע את הנתיחה).

 

 

כצפוי – התחדשו המהומות של החרדים הקיצונים באזור שמואל הנביא-יחזקאל: מזה כשעה שמאות חרדים חוסמים כבישים ומתעמתים עם המשטרה בצומת הרחובות שמואל הנביא-יחזקאל, בהמשך ישיר למהומות אתמול (שלישי).

בשל החסימות – נרשמים פקקי ענק בצירים רבים בצפון ירושלים. כך למשל, ברמות מדווחים על פקק חריג בגולדה מאיר, שנמשך עד לאזור שמואל הנביא, ומומלץ לנסוע בדרכים חלופיות. פקקים נרשמים גם בצירים נוספים במרכז העיר, כשגם התחבורה הציבורית סובלת מעיכובים ושינויי מסלולים של אוטובוסים עקב החסימות.

המשטרה פועלת במקום ומנסה לפתוח את הצירים.

הרקע, כפי שפורסם, דרישת המשטרה לבצע נתיחה בגופת נער בן 13 אשר נפטר שלשום בלילה בביתו בבית שמש. במשטרה מבקשים לבדוק את נסיבות המוות, כשלירן תמרי פרסם ב-YNET שבמהלך הימים שקדמו למוות הוזעקו כוחות הצלה שונים לבדוק את הנער, ובני משפחתו סירבו לפנותו לטיפול בבית החולים.

כך או כך, לאור סירוב המשפחה לבצע נתיחה לגופת הנער – פרצו מחאות קשות במספר מוקדים ברחבי הארץ – ירושלים, בית שמש, נוף הגליל ועוד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר