אריה קינג בפגנה נגד אונר"א בשבוע שעבר (צילום: גלם וידאו)
אריה קינג בפגנה נגד אונר"א בשבוע שעבר (צילום: גלם וידאו)

חיזוק למאבק של אריה קינג: שר הבינוי דורש פינוי מיידי של אונר"א מירושלים

המאבק של סגן ראש העיר אריה קינג לסילוק 'אונר"א' מירושלים קיבל הערב, שני, דחיפה משמעותית כששר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, יו"ר רשות מקרקעי ישראל, נענה לפנייתו ושיגר מכתב חריף למנכ"ל רמ"י עם דרישה לסילוק מיידי של אנשי אונר"א משטחי המדינה עליו יושב הארגון במזרח העיר

פורסם בתאריך: 12.2.24 19:13

המלחמה שמנהל סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) בשבועות האחרונים כנגד אונר"א (סוכנות הפליטים של האו"ם) עולה מדרגה ומקבל רוח גבית: שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף שיגר היום מכתב חריף למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט בדרישה לסילוק מידי של אנשי אונר"א מהקרקע עליו יושב הארגון בסמוך לצומת קלנדיה.

"אני פונה אלייך מתוקף תפקידי כיושב ראש מועצת מקרקעי ישראל, בנוגע לקרקעות השייכות לרשות בהן עושה שימוש ארגון אונר"א", מדגיש גולדקנופף במכתבו. "הארגון המסוכן פועל בשירות החמאס ואף נטל חלק בטבח האכזרי ב-7.10, ומעדויות המצטברות עולה כי הארגון תומך, מסייע ומחנך לפגיעה בישראל מזה שנים ואף אפשר שימוש במתקני הארגון לחיבור לתקשורת במנהרות התופת בעזה, כל זאת בעודו משתמש במשאבי הקרקע של המדינה, נגדה הוא פועל במלוא כוח".

עוד הוסיף השר גולדקנופף: "לאור הממצאים החמורים אבקש להפסיק מיידית את כלל ההתקשרויות של רשות מקרקעי ישראל עם הארגון הנפשע אונר"א ולסלקם מהשטחים המוחכרים להם מכלל השטחים בהם הארגון עושה שימוש במדינת ישראל. אבקש לקבל בדחיפות פירוט מלא של כלל ההקצאות וההחכרות שבוצעו לטובת הארגון או לטובת באי כוחו בקרקעות הרשות ואת תאריכי סיום ההתקשרות עמם, הן בשכונת מעלות דפנה בירושלים והן בכפר עקב וכל כל ההסכם הקיים עמם".

 

 

מכתבו של השר גולדקנופף מהווה המשך ישיר למאבק של קינג כנגד סילוק אונר"א מירושלים, כאשר בתאריך ה-11 בינואר שלח מכתב ליו"ר קק"ל, יפעת עובדיה־לוסקי בדרישה לפנות את מתחם אונר"א שליד צומת קלנדיה. "בית הספר בכפר עקב יושב על חלקה שנרכשה לפני מאה שנים על ידי תורמים מחו"ל שהעבירו את הבעלות לקק"ל לשם גאולת קרקעות", ציין קינג במכתבו, והוסיף: "בעבר היתה נטועה בשטח חלקת יער של קק"ל בשם קלנדיה, אבל אנשי אונר"א כרתו ועקרו את רוב העצים".

בעקבות מכתבו של קינג ולאחר שהממצאים שהעלה אומתו, ב־14 בינואר שלחה עו"ד טיטלבוים מכתב אזהרה לאונר"א בירושלים, בדרישה לתשלום חוב רטרואקטיבי בסך כ-17 מיליון שקלים בגין הקמת מבנים ושימוש ללא היתר וללא אישור הנהלת רשות מקרקעי ישראל, כמחויב על פי דין. "הינכם נדרשים בזה להפסיק לאלתר כל שימוש שאינו כדין, להרוס כל מה שבניתם בניגוד לכל דין, לפנות את המקרקעין מכל אדם ו/או חפץ ולהשיב את המצב לקדמותו, וזאת בתוך 30 יום ממועד ממכתבי זה", כתבה טיטלבוים. כאמור היום המאבק עלה מדרגה נוספת עם התערבות הממשלה ודרישה לסילוק מידי של אונר"א מירושלים.

"אני מברך את השר גולדקנופף על הסרת הכפפות ודרישתו החד משמעית לפינוי מיידי של הנכס והשבתו לידיים יהודיות בהתאם לייעודו המקורי", מוסר קינג הערב ל"כל העיר". "סוף סוף, ולצערנו לאחר מחיר דמים קשה מנשוא, גם ממשלת ישראל מצטרפת למאבק ארוך השנים שאני מנהל כנגד הארגון החמאסי שפועל בלב ליבה של בירת ישראל ירושלים, ואומרת בלשון נחרצת וברורה: 'אין מקום לאויבים בירושלים'".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר