בניין שירות התעסוקה ברחוב יפו (צילום: גוגל מפות)
בניין שירות התעסוקה ברחוב יפו (צילום: גוגל מפות)

שוק העבודה בירושלים ממשיך להתאושש: שוב ירידה במספר דורשי האבטלה

על פי נתוני שרות התעסוקה, בחודש ינואר 2024 ישנה בירושלים אבטלה של 5.8 אחוז - ירידה של כ-0.3 אחוז לעומת החודש הקודם. יחד עם זאת - המספרים עדיין גבוהים יותר מתקופת טרום המלחמה ולבטח בהשוואה לחודש המקביל אשתקד

פורסם בתאריך: 14.2.24 08:14

שוק העבודה בירושלים (ובכלל ישראל, למעט מספר ערים בפריפריה) ממשיך להתאושש. על פי נתוני שרות התעסוקה – מספר דורשי העבודה בירושלים בחודש ינואר ירד ל-5.8 אחוז – נתון המשקף ירידה של 0.3 אחוז לעומת החודש הקודם (דצמבר 2023).

בשרות התעסוקה מציינים כי בכלל הערים היהודיות בישראל (למעט אילת) חלה ירידה במספר דורשי העבודה בחודש ינואר 2024 – דבר אשר מהווה אינדיקציה נוספת להתאוששות של שוק העבודה מחד ומאידך הפגיעה הקשה בכלכלת אילת שסובלת מצד אחד מהיעדר תיירות ומהצד השני מארחת אלפים רבים של מפונים.

באשר לירושלים, הירידה במספר דורשי העבודה מעודדת מאוד ומצביעה על התאוששות של כלכלת העיר, למרות שאין עדיין תיירות. מצד שני – חשוב עדיין להצביע על כך שמספר דורשי העבודה עדיין גבוה משמעותית משהיה לפני השבת השחורה של ה-7/10.

כזכור, כפי שפורסם, בחודשים אוקטובר ונובמבר 2023 נרשם זינוק אדיר במספר דורשי העבודה – זאת בשל ריבוי עובדים שהוצאו לחל"ת מתחום ההסעדה והתיירות – שני תחומים שספגו מכות אנושות. מאז חלה התאוששות והיא נמשכת, כאמור, גם בנתונים של חודש ינואר 2024.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר