סמ"ר טל לוי ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)
סמ"ר טל לוי ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

הערב, חמישי, בספורטק בגילה: טורניר כדורגל לזכרו של סמ"ר טל לוי

טל, מפקד כיתה בגדוד 50 של חטיבל הנח"ל, נפל בקרבות על מוצב סופה בשבת השחורה של ה-7/10. הערב, חמישי, יקיימו בני משפחתו וחבריו טורניר מיוחד לזכרו, שלאחריו ארוחת על האש. "אלה הדברים שטל אהב", משתף אחיו התאום נועם

פורסם בתאריך: 15.2.24 12:15

בשעות צהריים בשבת השחורה של ה-7/10 שלח נועם לוי לאחיו התאום טל הודעה, שנראית לכאורה מנותקת מהמציאות. "טל", כתב נועם לתאום שלו, "רק שתדע שבלינגהאם נתן צמד היום", כשהוא מתייחס לכוכב האנגלי של ריאל מדריד, קבוצתם האהובה על האחים.

באותם רגעים נועם לא ידע וגם לא שיער בנפשו שטל, מ"כ בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, נפל בקרב מול המחבלים במוצב סופה. בהודעה הזו, בדיעבד, ביקש נועם לקבל אות חיים כלשהי מאחיו, שלא ענה לבני המשפחה באותן שעות.

"טל ממש אהב כדורגל", משתף נועם בשיחה עם "כל העיר". "הוא היה אוהד בית"ר וריאל מדריד. כששלחתי לו את ההודעה, לא חשבתי שהוא נפל, חשבתי שיש לחימה, אבל לא דמיינתי שזה המצב".

קצת יותר מארבעה חודשים לאחר נפילתו של סמ"ר טל לוי ז"ל, בני המשפחה ביחד עם חבריו של טל מהנח"ל התלבטו על הדרך הטובה להנצחתו, ומבחינתם אין דרך טובה יותר מאשר קיום טורניר כדורגל לזכרו, כדי לסמל את מה שטל אהב – לשחק ולראות כדורגל.

הערב, חמישי, 15.2, יתקיים הטורניר לזכרו של טל בספורט בגילה, שכונת המגורים של המשפחה. "יש כרגע למעלה מ-150 נרשמים שזה מאוד יפה ומרשים", מציין נועם ומוסיף עוד, "לאחר מכן נעשה על האש ונזכור את טל ביחד עם חברים, בני משפחה ומכרים. אלה הדברים שטל אהב לעשות".


האחים לוי - טל ז"ל ונועם (צילום: אלבום משפחתי)

האחים לוי – טל ז"ל ונועם (צילום: אלבום משפחתי)


 

 

איך נולד הרעיון?
"חשבנו, בני המשפחה והחברים, מה יכול לאפיין ולסמל את טל ואין ספק שטורניר כדורגל שהוא כל כך אהב עוד מילדות כשהיה משחק בשכונה הוא משהו שיכול להנציח אותו היטב. אנחנו מתכננים לעשות את הטורניר מדי שנה, כדי שנדע לכבד ולזכור את טל כפי שהוא היה".

נועם מוסיף ומספר כי בטורניר הערב בספורטק צפויה ככל הנראה הפתעה קטנה למשתתפים: "יש אנשים טובים שעוזרים לנו במלאכת הארגון וככל הנראה יגיעו שחקנים גם מבית"ר וגם מהפועל ירושלים לכבד את טל ואת המורשת שלו, וזה משמח מאוד".

גם המפגש האחרון בין התאומים היה, איך לא, בכדורגל. "זה היה במשחק בין בית"ר להפועל תל אביב באצטדיון טדי", משתף נועם. "טל היה בחופשה מיוחדת לפני השחרור, שהיה צפוי כמה ימים לאחר אותה שבת. אז היינו במשחק. בהמשך, טל התבקש לעזור לחבר ולסגור שבת וקרה מה שקרה".

פתחתם קישור פייבוקס לתרומות, אתם זקוקים לעזרה כלכלית?
"האמת שיש אדם שלקח על עצמו את מימון הטורניר והוא יישא ברוב העלויות, אבל אשמח אם בכל זאת יעבירו כספים כדי שיעזרו לנו לצורך הכנסת ספר תורה על שם טל ז"ל, שאותו אנחנו מתכננים לעשות בבית הכנסת 'באבא סאלי' שליד בית ההורים בגילה. זה משהו שיוכל לעזור לנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר