השודדים במגדל הולילנד ופעילות המשטרה באזור גן סאקר (צילומים: באדיבות המשטרה)
השודדים במגדל הולילנד ופעילות המשטרה באזור גן סאקר (צילומים: באדיבות המשטרה)

כמו בסרט קולנוע: צפו – כך בוצע השוד המזוין בהולילנד בחודש שעבר

היחידה ללוחמה בפשיעה של משטרת ירושלים פענחה את השוד המזוין שאירע במתחם הולילנד בחודש שעבר, במהלכו הגיעו מספר חשודים לדירה, תקפו באלימות את בעליה וכפתו אותו ואת רעייתו ונמלטו עם מפתחות רכב יוקרה ורכוש נוסף ששדדו. הם נתפסו בסמוך לגן סאקר ולאחר ירי באור יום של השוטרים

פורסם בתאריך: 18.2.24 10:48

כמו סצנה מסרט הוליוודי ולאחר תכנון מוקפד – במסגרתו אספו השודדים מל"מ (מודיעין לפני מבצע), רכשו מאפים והגיעו אל בית הקורבן במסווה של שליחים, הם ביצעו את השוד המזוין במתחם הולילנד לפני מספר שבועות.

בימים האחרונים, לאחר חקירה מאומצת, פענחו חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של משטרת ירושלים את השוד ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגד החשודים כתבי אישום.

השוד האלים אירע בצהרי יום ראשון ה-21.1.2024, כשהשודדים הגיעו לבית הקורבן במגדל הולילנד, תקפו אותו וקשרו באמצעות חבלים אותו ואת רעייתו לעיני בנם הפעוט. לאחר מכן, כך לדברי המשטרה, נטלו החשודים את מפתחות הרכב היוקרתי, רכוש נוסף ונמלטו.

במשטרה מציינים כי דיווח על השוד התקבל במוקד 100 של המשטרה בשעה 11:50 לערך. "מיד עם קבלת הדיווח", נמסר מהמשטרה, "החלו שוטרי מרחב ציון בסריקות נרחבות בסיוע תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים במטרה לאתר את מסלול בריחתם ואיתור הרכב שנשדד".



במהלך הפעילות המבצעית, הבחין אחד השוטרים שערך סריקות תוך הכוונת תצפיתני מחוז ירושלים ברכב החשוד סמוך לגן סאקר בעיר, חסם את דרכו של הרכב וניסה לגשת אל דלת הנהג במטרה לעכבו. "בשלב זה", אומרים במשטרה, "המשיך הנהג החשוד, בן 18 תושב מזרח ירושלים, בנסיעה ודרס את השוטר תוך פגיעה ברגלו. בתגובה, השוטר שחש סכנה, ביצע ירי לעבר הנהג ולמרות הפגיעה ברגלו, כאמור, אף המשיך וביצע את מעצרו של הנהג החשוד שנפצע כתוצאה מהירי".

לאחר תפיסת הנהג ברכב הגנוב, החלו בזירה פעולות חקירה, איסוף ממצאים על ידי שוטרי הזיהוי הפלילי וסריקות אחר חשוד נוסף שהצליח להימלט מהרכב. השוטר שנפגע פונה לבדיקות רפואיות וכך גם הנהג החשוד שפונה תוך שמירה אדוקה לבית החולים לטיפול רפואי.

חקירת השוד כולו הוטלה על היחידה לחקירת פשעים במרחב ציון. החוקרים מצאו כי תכנון השוד החל ימים ספורים לפני ביצועו, כאשר השודדים החלו בהיערכות לקראת השוד תוך איסוף מודיעין מקדים, שכלל סיור שטח בבניין מגוריו של הקורבן.

עוד עלה מהחקירה כי בבוקר השוד (יום ראשון, ה-21.1.2024) הגיעו החשודים אל בית מאפה ורכשו במקום מספר אריזות קרטון בהן מוצרי מאפה שונים שלכאורה, שימשו אותם בהמשך כמסווה למעשיהם. לקראת הצהריים, הגיעו חלקם של החשודים רגלית ונוספים על גבי קטנוע, כשהם מתחזים כעובדי חברת שליחויות, אל בניין מגוריו של הקורבן.


שניים מהשודדים נכנסים ללובי המגדל (צילום: באדיבות המשטרה)

שניים מהשודדים נכנסים ללובי המגדל (צילום: באדיבות המשטרה)


גניבת רכב היוקרה מהחניון (צילום: באדיבות המשטרה)

גניבת רכב היוקרה מהחניון (צילום: באדיבות המשטרה)


 

 

מחקירת המשטרה עלה כי "לאחר שעלו אל קומת מגוריו והקורבן פתח את דלת ביתו, החלו החשודים להפעיל נגדו אלימות תוך שאחד מהם אוחז בידו אקדח באמצעותו אף הוכה הקורבן, לאחר שהשתלטו על הקורבן ורעייתו כשתינוקם הפעוט עמם, כפתו החשודים את בני הזוג ונטלו את מפתחות רכב היוקרה המשפחתי.

"בהמשך לכך, ירדו שניים מהחשודים אל החניון התת קרקעי שם נכנסו אל הרכב ובזמן זה המתינו שני חשודים נוספים בדירה על מנת לוודא סופית כי יצליחו שותפיהם להתניע את הרכב, תוך שאילצו את הקורבן למסור את הקוד לרכב, ולאחר שצלח הדבר, עזבו את המקום גם שני החשודים הנוספים ונמלטו על גבי הקטנוע עמו הגיעו".


פעילות המשטרה בסמוך לגן סאקר (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בסמוך לגן סאקר (צילום: דוברות המשטרה)


פעילות המשטרה בסמוך לגן סאקר (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בסמוך לגן סאקר (צילום: דוברות המשטרה)


כשבוע וחצי לאחר השוד (30.1.2024), הצליחו בלשי היחידה לחקירת פשעים לאתר חשוד נוסף, בן 17 מראס אל עמוד, ובסיוע מג"ב ירושלים עצרו אותו. יומיים לאחר מכן (1.2.2024) נעצר חשוד נוסף, בן 19 מסילוואן. מעצרם של החשודים המעורבים הוארך בבית המשפט לבקשת חוקרי יל"פ ציון מעת לעת לטובת מיצוי פעולות החקירה בעניינם ובמטרה לגבש ראיות כלפי כל אחד ואחד מהמעורבים על פי מנת חלקו באירוע.

בסוף השבוע הוגשה הצהרת תובע כנגד שלושה חשודים שנעצרו ובימים הקרובים יוגש כתב אישום. בנוסף, במשטרה מציינים כי נחקרו חשודים נוספים במעורבות בשוד, וכי בנוגע אליהם טרם מוצו כל פעולות החקירה.

רפ"ק משה לויטן, מפקד היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון ירושלים: "מיד עם קרות האירוע החמור, הצליחו השוטרים בסיוע תצפיתני מרכז השליטה במחוז ירושלים לאתר את הרכב שנשדד ובפעולות מהירות בוצע מעצרו של הנוהג בו, תוך שפגע בגופו של השוטר. חקירת המקרה שהוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה, הובילה תוך מקצועיות רבה למעצרם של מספר חשודים לחקירה, איסוף ראיות נגדם ומעצרם הוארך תוך כדי מעת לעת. בימים אלו הושלמה מלאכת החקירה כנגד שלושה חשודים ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדם את כתב האישום. שוטרי מחוז ירושלים ימשיכו לפעול למיגור תופעות אלימות ועבירות רכוש, מעצרם של מעורבים בכך ומיצוי הדין עמם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר