מזרח ירושלים צילום מוחמד מוסא שהואן, lehava nazareth Pikiwiki Israel, CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה
מזרח ירושלים (צילום: מוחמד מוסא שהואן, lehava nazareth Pikiwiki Israel, CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה)

המלחמה בטרור: שר הפנים שלל את זכות הבחירה של פעיל חמאס תושב מזרח ירושלים

על סעיף הפרת אמונים למדינת ישראל, שלל תחילה שר הפנים משה ארבל את מעמד התושב של פעיל הטרור מאג'ד ראג'ב עשור ג'ועבה, שקנה לעצמו מעמד בכיר ודומיננטי בחמאס, ובהמשך נשללה ממנו גם זכות הבחירה: "אין מקומו עמנו"

פורסם בתאריך: 18.2.24 16:52

שר הפנים משה ארבל שלל בשבוע שעבר את הרישיון לישיבת קבע (תושבות) של פעיל הטרור מאג'ד ראג'ב עשור ג'ועבה, תושב מזרח ירושלים, בשל הפרת אמונים למדינת ישראל. היום, ראשון, הוסיף שר הפנים ושלל גם את זכות הבחירה של ג'ועבה. במכתב שהוציא ארבל הוא ציין כי נתן הוראה למחוק את פעיל הטרור מספר הבוחרים.

ההליך לשלילת התושבות החל כבר ב 6 בדצמבר 2023 לבקשת השר התכנסה הוועדה המייעצת לפי סעיף 11א לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב – 1952 והביאה בפני השר את המלצתה לביטול רישיון ישיבת הקבע של ג׳ועבה לאחר שהובאה בפני השר ובפני הוועדה עמדת גורמי הביטחון בעניינו ונשמעו טענותיו.


משה ארבל (צילום: גדעון שרון/לע''מ)

משה ארבל (צילום: גדעון שרון/לע"מ)


מהמלצת הוועדה וחוות הדעת של גורמי הביטחון עולה כי מאז ראשית שנות ה-2000 ומזה כ-24 שנים, לג׳ועבה מעמד בכיר ודומיננטי בארגון החמאס, ופעילותו הארגונית מתקיימת בכל מעגלי ההשפעה הנוגעים לחמאס בגזרת ירושלים ואיו"ש ומאוחר יותר אף בארגון שבאב אלאקצא בגזרת ירושלים. עוד עולה מחוות הדעת כי ג׳ועבה נושא באחריות להנעת פעילות ארגון טרור שבאב אלאקצא ולהכוונת פעילי הארגון ברמות השונות ובשכונות מזרח ירושלים – פעילות שיש בה כדי לסכן את בטחון מדינת ישראל וזאת בהתאם לדירקטיבה ו"למשנה הסדורה" של ארגון החמאס.

 

 

לפיכך, בהתאם לתשתית העובדתית הגלויה והמודיעינית שהובאה בפני שר הפנים, הנוגעת לפעילותו ומעמדו הארגוני של הנדון ובהמשך להמלצת הוועדה, מצא שר הפנים כי הנדון עונה באופן מובהק על התנאים שהוגדרו בחוק הכניסה ומעשיו החמורים מהווים באופן מובהק מעשים שיש בהם משום הפרת אמונים למדינת ישראל, באופן המצדיק את ביטול רישיון ישיבת הקבע בישראל בו הוא מחזיק. החלטת השר אושרה אף על ידי היועצת המשפטית לממשלה ושר המשפטים ותיכנס לתוקפה באופן מיידי.

"מי ששותף לחמאס ואכזריותיו ידע כי אין מקומו עמנו", אומר השר ארבל. "אזרחי ישראל הערבים הם שותפים מלאים לעוצמתה של מדינת ישראל ואף לוקחים חלק משמעותי בשגשוגה ובהגנתה. נחזק יחד את השותפות והקיום המשותף ובאותה נשימה נוקיע מקרבנו מי שמבקש להשמידנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פטריוטית

    איפה נמצא שר הפנים? אני רוצה לנשק את הידיים שלו שחתמו על הצו הזה.

  2. חיה אברמסקי

    אחלה רעיון .
    סוף סוף . פה חיים אזרחים . אתה רוצה לפגוע תחיה בעזה תהנה
    זאת זכות להיות אזרח ולהנות מהזכויות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר