פסגת זאב (צילום: אורן בן חקון)
פסגת זאב (צילום: אורן בן חקון)

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על ריבוי תקלות: מנכ"ל חברת החשמל הגיע לביקור בפסגת זאב

תושבים בפסגת זאב ובנוה יעקב התלוננו בשבועות האחרונים על תקלות חוזרות ונשנות באספקת החשמל. יעל ענתבי, תושבת הפסגה וראש רשימת הליכוד בירושלים, יזמה מפגש עם מנכ"ל החברה מאיר שפיגלר, שהבטיח כי הבעיה אותרה והיא תטופל בתוך כחודשיים-שלושה

פורסם בתאריך: 20.2.24 08:33

מאז תחילת השנה האזרחית החדשה, חווה תושבים בפסגת זאב ובנוה יעקב לפחות 10 תקלות והפסקות חשמל. הדבר גורם לאי נוחות גדולה, מוביל לתקלות של מכשירי החשמל וזה עוד לפני שדיברנו על חוסר היכולת לחמם את הבית בימי החורף הירושלמי הקרים.

חלק מהתושבים, כפי שפורסם ב"כל העיר", פנו לא אחת לחברת החשמל, והיו גם כאלו שממש דרשו מהחברה פיצוי. בחברת החשמל, חשוב לציין, לא ברחו מאחריות. התקלות לרוב מטופלות בטווח זמן קצר ומתבצעות, כפי שנמסר, עבודות לשדרוג תשתיות החשמל בשכונות הצפוניות.

באחרונה, גם בעקבות הפרסום ב"כל העיר", יזמה תושבת פסגת זאב יעל ענתבי, ראש רשימת 'הליכוד בירושלים' למועצת העירייה (ולשעבר סגנית ראש העיר ניר ברקת), מפגש עם מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר. המפגש התקיים בפסגת זאב ונכחו בו גם מנהל מרחב ירושלים ליאור ברקוביץ ואודי רמבח, לשעבר יו"ר מינהל קהילתי בפסגת זאב ועובד בחברת חשמל כמתאם פעולות התשתית.

במפגש הציפו ענתבי ורמב"ח את הבעיות באספקת החשמל באזורים מסוימים, וענתבי הדגישה את חשיבות הגאוגרפית של פסגת זאב כשכונה הממוקמת בקו התפר. עוד הוצפו החששות של התושבים בעקבות הפסקות החשמל.

שפיגלר ציין כי הוא מבין את החשש ואת התסכול של התושבים, ועל כן הגיע בעצמו כדי לעמוד על הבעיה ולוודא שהיא תיפתר. הוא הקשיב קשב רב לתושבים נוספים שנכחו במפגש.


יעל ענתבי ומאיר שפיגלר במפגש בפסגת זאב (צילום: הליכוד בירושלים)

יעל ענתבי ומאיר שפיגלר במפגש בפסגת זאב (צילום: הליכוד בירושלים)


 

 

מנכ"ל חברת החשמל ציין כי בוצעה בדיקה למציאת הבעיה בפסגת זאב ובנוה יעקב ונקודת הכשל הובררה. המנכ"ל הבטיח לבצע את התיקונים הנדרשים כך שבתוך חודשיים-שלושה אספקת החשמל תהיה רציפה.

ליאור ברקוביץ', מנהל מרחב ירושלים של חברת החשמל, הסביר כי מקור האספקה לתחנת המיתוג ברח' גל בפסגת זאב הוא מתחנת המשנה בעטרות. החשמל מגיע בעזרת כבלים כאשר כל כבל אורכו כ-500 מ'. הכבלים מחוברים זה לזה בעזרת מחברים העומדים בעומס של המתח הגבוה. מכיוון שהכבלים המובילים מעטרות לפסגת זאב עברו בשנים האחרונות ניתוקים רבים בגלל עבודות הרכבת הקלה ושאר עבודות הפיתוח, נוספו הרבה מאד מחברים לאורך הקו. מחבר הינו נקודת תורפה שמתחמם ומתנתק בעומס.

עוד הסביר ברקוביץ כי העומס על הקווים גדל מאוד בגלל תוספת דירות ומכשירי חשמל לכן מה שיפתור את הבעיה זה החלפת כל הכבלים בכבלים חדשים בלי הרבה מחברים. בתכנון, במקום שני הקווים המקוטעים הקיימים כיום יונחו 4 קווים חדשים. התוכנית להחלפת הכבלים הועברה לביצוע כך שבקרוב מאד תצא לפועל ותפתור את הניתוקים בחשמל. לטווח הרחוק יותר יש כוונה להקים תחנת משנה בפסגת זאב בסמוך למחסום חיזמא.

ענתבי ציינה כי היא שמחה לראות את ההתייחסות האדיבה והרצינית של מנכ"ל חברת החשמל ומנהל המרחב. היא הודתה להם בשם תושבי פסגת זאב ומקווה שהעבודות יתבצעו כמתוכנן לטובת אספקת חשמל סדירה לתושבים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורית

    אנחנו כבר מתמוטטים מהפסקות חשמל כול ערב 3 עד 4 פעמים ימי שישי 3 עד 4 פעמים
    זה הורס מוצרי חשמל ומפחיד את הילדים הקטנים
    דורשים פיצוי כספי !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר