תקיפת נהג האוטובוס בשדרות שז"ר (צילום: דוברות המשטרה)
תקיפת נהג אוטובוס בירושלים (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

האלימות בתחבורה הציבורית בירושלים: ביום שני – כנס חירום לטיפול בבעיה

עיריית ירושלים, איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, משטרת העיר ונציגי משרד התחבורה יקיימו ביום שני הקרוב כנס חירום לדיון במשבר המתגלגל. בתוך כך, אמש - כתובת 'מוות לערבים' על אוטובוס במבשרת ציון

פורסם בתאריך: 21.2.24 19:02

האלימות המשתוללת בתחבורה הציבורית ממשיכה להעסיק את כלל הגורמים האמונים על הנושא. מחד, נמצאים הנוסעים שמעלים אינספור טענות על התנהגות בריונית, לעיתים אלימה במקרים אחרים פרובקטיבית, מצד הנהגים והמבקרים. מצד שני, עובדי התחבורה הציבורית – נהגים ופקחים – שטוענים כמעט מדי יום על אירוע אלים או גזעני שחוו.

האלימות הזו, כך מציינים באיגוד ועדי התחבורה בארגון 'כוח לעובדים', הפכה למכת מדינה של ממש, אם מדגישים כי המוקד הבעייתי ביותר שלה הוא בירושלים.

ביום שני הקרוב, 26.2, יתקיים כנס חירום שיעסוק בדיוק בנושא הזה – האלימות המשתוללת בתחבורה הציבורית. בכנס ישתתפו נציגים מעיריית ירושלים, איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, משטרת ירושלים ומשרד התחבורה. בכנס ידונו המשתתפים בדרכים להגברת מעורבות גורמי האכיפה והשלטון, בהגנה על עובדי התחבורה הציבורית מול אלימות הנוסעים, ומצד נהגים אחרים בכביש. סביר להניח שיועלו בו גם טענות והאשמות על התנהגותם של הנהגים, ולבטח של הפקחים.

 

 

"אנחנו מברכים על קיום הכנס – שיאו של תהליך הידברות מעמיק שלנו מול הרשויות", אומר איתי כהן, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים. "אין ספק כי לאחר שורת פגישות קיימת נכונות מצד הרשויות לשינוי נגע האלימות בעיר, המוביל לנשירה קבועה של עובדי התחבורה הציבורית בירושלים וגורם כתוצאה למחסור בנהגים. האתגר המרכזי הוא הרתעה ומניעה של מקרים, לצד הגברת האמון של העובדים ברשויות אכיפת החוק. נכון להיום, רק עשרות בודדות של מקרי אלימות מגיעים לכדי תלונה במשטרה, לעומת מאות המקרים המוכרים לנו. עם זאת יש לזכור – הדרך לחיזוק ביטחונם של הנהגים הוא בהכרה בהם כעובדי ציבור והענשת תוקפיהם בהתאם".

בתוך כך, ביטוי נוסף לאלימות המשתוללת הזו ניתן אתמול, שלישי, בשעות הערב – כאשר נהג חברת אלקטרה אפיקים במבשרת ציון גילה כתובות נאצה גזעניות שרוססו על כיסאות וחלונות האוטובוס שבו הוא נוהג.

"זו הרגשה מגעילה לסיים ככה משמרת", אומר ש', נהג האוטובוס. "במהלך הנסיעות לא נתקלתי בקללות כאלה, אבל לדעת שזה מה שמאחלים לך בזמן העבודה זה בהחלט מכאיב. אנחנו בסך הכל באים לעשות את העבודה שלנו ומחויבים לבטיחות של כל הנוסעים שלנו".

ראיד משעל, יו"ר ועד העובדים באלקטרה אפיקים, מוסיף: "כל שהנהגים רוצים, הוא לבוא בטוב. מדובר בילדים וייתכן ששיחה עם ההורים תואיל. כולנו עוברים ימים מתוחים, אבל מה שמעניין את הנהגים הוא לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר. לאף עובד לא מגיע לעבוד באווירת פחד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שימו לב

    המסורתיים הם אבן הנגף של העיר הזאת . הם אלה שמדרדרים אותה לנחשלות. לא החרדים ולא הערבים.

  2. לביא חלבי

    ומה עם הברוטליות של הנהגים? מה עם הנסיעות המטורפות של נהגי חברת אלקטרה?

  3. נהג אוטובוס

    לבסוף לא יהיו נהגי אוטובוסים אני עזבתי עם הרבה נהגים אמרו אני בא לעבוד לא לקבל אלימות יחפשו פראיירים אחרים…. אל תתפלאו למה אין נהגים.

  4. ניר

    לא צריך להיות גאון – הציבור הירושלמי לא מעוניין ש"פלסטינים" ישרתו במשרות תחת התחבורה הציבורית. תעלו את המשכורות עבור יהודים, זו האופציה היחידה. חאלס למרוח אותנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר