יוסי אסרף (מימין), חגי חיות (באדיבות מטה הבחירות)
יוסי אסרף (מימין), חגי חיות (באדיבות מטה הבחירות)

בזמן שבירושלים "משעמם" – בגבעת זאב סוער: "חייבים לשנות"

מערכת הבחירות ביישוב הקטן שמצפון לירושלים סוערת כאילו אנחנו לפני המלחמה, והמאבק שם יצרי וחם. מצד אחד יוסי אסרף - שמקבל תמיכה מהרשימה החילונית ודגל התורה, ומהצד השני חגי חיות - שנתמך על ידי ש"ס והליכוד, ונהנה גם מתמיכה של ראש המועצה הקודם יוסי אברהמי

פורסם בתאריך: 26.2.24 17:09

אירוע קטן ומינורי יחסית מדגיש אולי את מידת הסערה שמתרגשת בחודש האחרון על גבעת הזאב – היישוב הקטן מצפון לירושלים נמצא בעיצומו של קרב בחירות סוער ואמוציונלי כפי שלא ניתן למצוא במקומות אחרים (למעט אולי בערים החרדיות שבמחלוקת: בית שמש, בני ברק ואלעד).

אתמול בשעות הבוקר פורסם פוסט של אחד המועמדים – יוסי אסרף, שבו הוא מצולם עם ראש העיר ירושלים משה ליאון, כשבפוסט הוא מספר על פגישת עבודה טובה שהיתה ביניהם ועל שיתוף פעולה עתידי שצפוי כדי להצעיד את גבעת זאב קדימה.

שעות ספורות מאוחר יותר – המועמד השני, חגי חיות, פרסם הודעה משלו. וידאו שבו הוא מצולם עם ליאון, ושניהם מדברים על העתיד של גבעת זאב.

עכשיו שימו לרגע בצד את התהייה – מדוע ראש העיר ירושלים בכלל מהווה פקטור בבחירות לגבעת זאב (לא תמצאו לכך דוגמאות במבשרת ציון או במעלה אדומים לדוגמא) – אבל המלחמה הזו על התודעה של תושבי גבעת זאב מובילה לשליפת התותחים הכבדים. חיות נתמך על ידי ש"ס (וגם על ידי הליכוד וזוכה לתמיכה של רבנים שונים), והסרטון הזה – כך מעריכים – הוא עבודה של בכירי ש"ס.

מהצד השני, כאמור, אסרף. הוא מועמד ללא היסטוריה ו/או שיוך מוניציפאלי כזה או אחר. הוא הצליח לייצר לעצמו תמיכה רחבה ודי מפתיעה – מצד אחד הרשימה החילונית ומהצד השני דגל התורה החרדית.

 

 

הסקרים, כמו סקרים, נעים כמו מטוטלת כשמאוד תלוי מי מציג אותם. נדמה כי הקרב בגבעת זאב צמוד עם יתרון קל לכיוונו של אסרף, ולו בגלל שהוא נחשב, כאמור, מועמד חדש ופרשי, שאינו מזוהה עם מועצת גבעת זאב בקדנציה האחרונה.

בסביבתו של אסרף טוענים שחלק מרבני הקהילות שמזוהים עם ש"ס ימליצו לקהילותיהם להצביע ש"ס ואסרף – מה שיכול לסייע להם.
בצד השני, חשוב לומר, בסביבת חיות בונים על אותה סיטואציה מצד רבני הקהילות של דגל התורה.

"בכל מקום אליו אני מגיע בכל נושא אליו אני נכנס אני מזהה את אותה הזעקה ואותו הצורך – חייבים לשנות", אומר אסרף ל"כל העיר". "הציבור מבין שהבחירות הללו הן בין חיות ויוסי אברהמי שמייצגים את הישן לעומת התקווה והשינוי שאני מביא לגבעת זאב. כדי להפוך את גבעת זאב למקום המדהים שהיא יכולה להיות חייבים לשנות את דרך החשיבה מהיסוד. זו הדרך לנקות את הגבעה, לשחרר את הפקקים, להעלות את רמת החינוך ולאפשר כאן איכות חיים לתושבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר