פעילות כוחות הביטחון בשועפאט (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
פעילות כוחות הביטחון בשועפאט (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

במימון עזה: נחשפה חוליית מחבלים שתכננה פיגועים בירושלים. בין המחבלים – בן 17 ממ.פ שועפאט

ימ"ר ירושלים ושב"כ סיכלו פיגועי טרור במתווה ירי ומטען, ועצרו שני מחבלים שקיבלו מימון מהחמאס בעזה. אחד המחבלים - בן 17 ממחנה הפליטים שועפאט. המחבל השני - קרוב משפחתו משכם. צפו במעצר

פורסם בתאריך: 29.2.24 09:42

ימ"ר (יחידה מרכזית) ירושלים ושב"כ חשפו וסיכלו פיגועי טרור במתווה ירי ומטען שתכננו שני מחבלים – האחד בן 17 ממחנה פליטים שועפאט והשני – קרוב משפחתו משכם (בן 29).

בתחילת חודש פברואר החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, בחשד למגע עם סוכן זר וקשירת קשר למעשה טרור. בהכוונה סוכני השב"כ, ב-6.2 עצרו בלשי ימ"ר מחוז ירושלים ולוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים את המחבל משועפאט, כשבמקביל נעצר בסיוע צה"ל המחבל משכם.

מהחקירה עולה כי שני המחבלים יצרו קשר ביוזמתם בשנה שעברה בטרם החלה המלחמה עם פעיל חמאס בעזה. במשטרה מציינים כי המחבל הקטין רצה, כך על פי החשד, לייצר חומר נפץ במטרה לבצע פיגוע טרור במתווה של מטען, חיפש באינטרנט על אופן ההכנה של המטען ולצורך כך ניהל שיחות בטלגרם מול אותו פעיל חמאס עזתי.

אותו המחבל שיתף בתוכניתו גם את בן דודתו הפלסטיני וביקש ממנו לנהל את המשא והמתן מול פעיל בחמאס מעזה עמו יצר קשר, תוך הזדהות כחוליית טרור מאורגנת שרוצה להוציא פיגועים נגד ישראלים.



 

 

התכנון המוקפד של המחבלים והקשר שלהם עם הפעיל העזתי של חמאס נמשך עד תחילת המלחמה – אז נותק הקשר.

עם סיום החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים והוגשה נגדם בראשית השבוע הצהרת תובע. מעצרם הוארך עד להיום (29.2), לצורך הגשת כתב אישום ע״י פרקליטות מחוז ירושלים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודשיים האחרונים הוגשו כתבי אישום בתום חקירת מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ נגד שתי חוליות מחבלים ממזרח ירושלים (תומכי דאעש), שתכננו והתכוונו אף הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים. בשנה החולפת סיכלו במשטרה בסיוע שב"כ, עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר