מרתון ירושלים 2023, חשיפת חולצת מרתון ירושלים 2024 (צילומים: ארנון בוסאני, עיריית ירושלים)
מרתון ירושלים 2023, חשיפת חולצת מרתון ירושלים 2024 (צילומים: ארנון בוסאני, עיריית ירושלים)

בשבוע הבא – מרתון בירושלים: בין הנרשמים – כ-11,000 מילואמניקים וחיילים בסדיר

ההכנות לקראת מרתון Winner ירושלים ה-13 בעיצומן, והשבוע אף נחשפה החולצה הרשמית של המרוץ. עד כה נרשמו כ-30,000 א.נשים למקצים השונים, בהם קבוצת הריצה של עוטף עזה, וההערכות מדברות על 10,000 נוספים שיירשמו בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 29.2.24 21:56

כ-30,000 רצים ורצות נרשמו עד כה (חמישי, 29.2) למרתון Winner ירושלים – בהם 6,000 משרתי מילואים ובני משפחותיהם, כ-7,000 חיילים בסדיר, למעלה מ-1,500 שוטרים וכ-1,000 אנשי כוחות הביטחון. בנוסף – באופן מפתיע, נרשמו למעלה מ-1,000 רצים ורצות מחו"ל.

מרתון ירושלים, המציין את שנת הבר מצווה שלו (13), יתקיים כידוע בעוד שבוע – ביום שישי, 8.3.2024, החל מהשעה 6:30. ההפנינג המסורתי בגן סאקר יסתיים כמדי שנה בסביבות השעה 14:00.

בעיריית ירושלים צופים כי עד ליום המרוץ יירשמו עוד כ-10,000 א.נשים למקצים השונים – מספר שיא בהיסטוריה של המרתון דווקא בשנה המאתגרת והקשה, כשקיומו של המרתון היה מוטל בספק עד לפני כחודשיים.

במסגרת ההכנות לקראת המרתון, אתמול, רביעי, נערך האירוע המסורתי שבו נחשפה חולצת המרתון הרשמית. בטקס מרגש שהתקיים באותו מעמד העניקו ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי ומנכ"ל הטוטו מאיר ברדוגו מגני הוקרה לקבוצות הריצה של עוטף עזה. בנוסף, לא נשכח גם מקומם של החטופים והחטופות בעזה – ובמהלך השקת החולצה וחלוקת מגני ההוקרה – באצטדיון בגבעת רם נתלו 134 בלונים צהובים – בלון אחד על כל חטוף/ה בעזה.


חשיפת חולצת מרתון ירושלים 2024 (צילום: ארנון בוסאני)

חשיפת חולצת מרתון ירושלים 2024 (צילום: ארנון בוסאני)


במרתון השנה צפויות לרוץ לא מעט קבוצות מרגשות, כאלה שיעלו דמעה. בהם גם קבוצת המרתון של קיבוץ בארי, שמונה 12 משתתפים, ובשבת השחורה של ה-7/10 נרצח חבר הקבוצה חגי אבני ז"ל, בזמן שלחם עם כיתת הכוננות של הקיבוץ. חברי הקבוצה פונו למלונות השונים בים המלח ולאחר כחודשיים מוזגה הקבוצה יחד עם רצים נוספים, חברי הקיבוצים סעד ומגן לשגרת ריצה כבעבר. קבוצת הטריאתלון של העוטף, מורכבת מיישובי העוטף הבאים: כפר עזה, ניר עוז, אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון. בשבעה באוקטובר הם איבדו את חבר הקבוצה נדב גולדשטיין ז"ל, שנרצח בביתו בכפר עזה ושניים מחברי הקבוצה נפצעו קשה.

 

 

באירוע השקת חולצת המרתון הרשמית אמר ראש העיר ליאון: "מדינת ישראל עוברת מאז השבעה באוקטובר תקופה מורכבת, שבה גילינו את החוסן הלאומי שלנו במלוא הדרו, את הסולידריות והאחווה בין כולנו. מרתון ווינר ירושלים הוא דוגמא לערכים שבהם עם ישראל התברך – נחישות וגבורה. השנה מרתון winner ירושלים מרגש במיוחד. המשתתפים והמשתתפות, לצד כל עם ישראל, מבקשים להרים ראש, לתת מזור לנפשם, לרוץ לזכרו של אהוב שאיבדו ולהעביר מסר אחד חשוב וברור של ניצחון. ירושלים גאה לארח אתכם ותמשיך לפעול ללא לאות להעלאת המורל הלאומי ולהוביל את הרוח של עם ישראל, שימשיך לרוץ קדימה".


הענקת מגן הוקרה לקבוצת הריצה של עוטף עזה (צילום: ארנון בוסאני)

הענקת מגן הוקרה לקבוצת הריצה של עוטף עזה (צילום: ארנון בוסאני)


מנכ"ל הטוטו ברדוגו הוסיף: "הטוטו גאה להיות נותן החסות הראשי של מרתון ווינר ירושלים, זו השנה ה-13 ברציפות. השנה, מרתון ווינר ירושלים הוא קודם כל מירוץ של תקווה, של תקומה, של ניצחון הרוח הישראלית, ניצחון הרוח הירושלמית. מלבד היותו אירוע ספורט מאתגר השנה הוא גם מהווה מפגן תמיכה והזדהות ענק עם מדינת ישראל, אנשי כוחות הביטחון וחיילי צה"ל בשירות סדיר ומילואים. לציבור הרחב שטרם נרשם, אני קורא, תירשמו עכשיו! כי מגיע לאנשי כוחות הביטחון שלנו שנצדיע להם! ונאמר להם תודה".

מיה איידן, מייסדת קבוצת הריצה של בארי: "רצי מרתון ירושלים, אנחנו כאן אתכם ביחד, על קו הזינוק. שמחים עבורכם ועבור כולנו בניצחון הרוח והיכולת להמשיך לחיות. אך יחד עם זאת הניצחון שלנו יהיה שלם יותר רק כאשר נצליח לחזור לביתינו, למצוא את הבטחון ולרוץ שוב בשדות הפורחים של קיבוץ בארי. רוצו למען החטופים, רוצו למען הנופלים והנרצחים, רוצו למענכם ורוצו למען הניצחון. כי לכולנו מגיע לרוץ שוב! בהצלחה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר