משה ליאון, יוסי סעידוב (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, ברחובות שלנו)
משה ליאון, יוסי סעידוב (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, ברחובות שלנו)

ניפגש בבית המשפט? עיריית ירושלים מתנערת ממינהל קהילתי גוננים

בכיכר ספרא טוענים להתנהלות לא תקינה של המינהל הקהילתי ומצב מעורער, כשהעירייה תמשיך להעניק שירותים לתושבי השכונה. מנגד, יו"ר המינהל הנבחר יוסי סעידוב טוען כי מדובר ב"רדיפה פוליטית אובססיבית נגד נבחרי ציבור ופעילים חברתיים"

פורסם בתאריך: 3.3.24 08:44

ואיזה מסכנים התושבים: המאבק בין עיריית ירושלים למינהל קהילתי גוננים הגיע ביום רביעי האחרון לנקודת רתיחה – עיריית ירושלים הודיעה, שעות ספורות לאחר סיום הבחירות, כשהתוצאות הסופיות עדיין לא היו ידועות, שלחה העירייה מכתב סיום התקשרות עם יו"ר המינהל הקהילתי יוסי סעידוב וחברי ההנהלה הנבחרים.

הסיבות, כך עולה מהמכתב, "מצב מעורער של התאגיד והתנהלותו הלא תקינה". עוד הובהר במכתב של העירייה כי היא מפסיקה את כל ההתקשרויות עם המינהל ומתן השירותים לתושבים דרכו, זאת החל מה-30.4.24 – כשהחודש הקרוב אמור להיות זמן היערכות.

יצוין כי הדברים אמורים על התקשרויות מול הוועד הנבחר של המינהל הקהילתי, כשהעובדים לא אמורים להיפגע, כשהחברה למתנ"סים תמשיך לספק את המעטפת.

בכיכר ספרא מדגישים כי הם ימשיכו לספק את השירותים העירוניים והשכונתיים לכ-30 אלף תושבי גוננים – שירותי מעונות, פעילויות תרבות ופנאי, פעילויות קהילתיות לגיל השלישי, תוכניות לילדים ונוער, שירותי תברואה וגינון ועוד. בנוסף, בעירייה מדגישים כי ימשיכו עם תהליכי הבינוי וההתחדשות העירונית בשכונה ותאפשר לתושבים להשמיע את קולם בנושא זה.

נושא ההתחדשות העירונית, יש לציין, היה חלק מנקודות המחלוקת בין העירייה לחלק מחברי המינהל הנבחרים, שהתנגדו לריבוי הפרויקטים בגוננים וטענו כי הם פוגעים בשכונה ובתושביה. אך נראה כי בשורה התחתונה הדברים הם יותר אישיים, ונוגעים גם למתקפות של יו"ר המינהל יוסי סעידוב על התנהלות העירייה וראש העיר בעיקר בנושאי הליכתיות ובטיחות בדרכים. סעידוב הוא אחד הפעילים הבולטים נגד חניה על מדרכות ובעד הליכתיות – ולא אחת היו לו התנגשויות סוערות עם העירייה וראש העיר על הרקע הזה.

התגובות

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מחויבת לתושבי גוננים ותפעל להבטיח את המשך מתן השירותים לכלל האוכלוסייה, תוך הקשבה לצורכי התושבים. העירייה תמשיך לחזק את הצוות המקצועי הפועל בשכונה ותעמיד לרשותו את כל המשאבים הדרושים כדי להבטיח שירות איכותי ומיטבי לתושבים. אנו קוראים לתושבי גוננים לקחת חלק בפעילויות השכונה ובוועדת ההיגוי השכונתית".

 

 

מנגד, יו״ר מינהל קהילתי גוננים סעידוב, טוען כי "יום לאחר הבחירות משה ליאון מקדם פגיעה אנושה בעשרות אלפי תושבים ומאות עובדים – זאת בשל רדיפה פוליטית אובססיבית נגד נבחרי ציבור ופעילים חברתיים. העובדה שהמכתב נשלח שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות, מבלי כל החלטה של מועצת העיר, ללא כל דיון בוועדה למינהלים קהילתיים – מוכיחה כי ליאון פועל במחשכים ומבצע מחטפים מסיבות פוליטיות אישיות.

"ליאון אינו משתף פעולה עם המינהל הקהילתי מזה כשנה: הוא מקדם פגיעה אנושה בפארק המסילה, מסרב לקדם תשתיות בטוחות להולכי רגל, בניגוד מוחלט לעמדת מרביתם המוחלט של התושבים – מסרב להפעיל בשכונה הסדר תו חניה הנותן עדיפות לתושבים, מקדם גורדי שחקים מנותקים מהשכונה, ואינו מקדם מבני חינוך לטובת ילדי השכונה.

"בשבועות האחרונים חשפו נבחרי הציבור אי סדרים כספיים וגירעון ענק בחשבונות המינהל הקהילתי. תושבי הקטמונים יקבלו שירות והשקעות בדיוק כמו תושבי בית הכרם, רמת שלמה ורחביה – על אפו וחמתו של ליאון. אנו מציעים לליאון להפסיק להיות חזק על חלשים ולמצוא לו יריבים במקומות אחרים. אחוזי התמיכה הנמוכים שקיבל בשכונה, ואכזבתו הגדולה ממספר המנדטים הנמוך שקיבל אינם הצדקה לפגיעה בתושבים. נביס את ליאון בבית המשפט, כמו שהבסנו אותו בתביעת דיבה שהגיש. מצער שראש עיריית ירושלים עסוק ברדיפת פעילים ונבחרי ציבור בתקופת מלחמה".

חברת הנהלת המינהל הקהילתי מלי ששון, יו"ר התחום האורבני, מוסיפה: "עיריית ירושלים לא יכולה להתנהג בבריונות נגד נבחרי ציבור. נבחרתי על ידי תושבים וברוב קולות של חברי ההנהלה, כולל חברי ההנהלה מטעם עיריית ירושלים, להיות יו"ר התחום האורבני של שכונת קטמונים ח'-ט', פת, גוננים ורסקו. עבודת הפרוייקטור, שעלתה מאות אלפי שקלים מכספי הציבור, הסתיימה זה מכבר. ועדיין כל החומר מוחבא בכספות של העירייה".

לדברי ששון, "נראה שחיכו עד לסיום הבחירות לרשות העיר כדי שהתושבים לא יזדעזעו מהממצאים. ויאפשרו לעיריית ירושלים וועדות התכנון לעבוד באין מפריע על מנת להמשיך להרוס את השכונה ולבנות גורדי שחקים. פירוק המינהל לא ימנע ממני להגן על השכונה שלי לפחות עד סוף הקדנציה שלי והבחירות הבאות למינהלים הקהילתיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. למה דווקא גוננים?

    למינהל בית הכרם רשם העמותות לקח את אישור הניהול התקין באופן זמני בסביבות 2019 2020 (קדנציה קודמת). גם שם היה גירעון גדול ומשום מה ראש העיר לא עשה להם כלום.

  2. ירושלמית מתוסכלת

    שראש העיר יטפל בפקקים ובחניה בעיר במקום לרדוף אנשים

  3. יוני

    נדמה שסעידוב לא ככ חכם, יש תחושה שזה לא מחלוקת נקודתית, אלא כל מה שהעירייה מחליטה לגבי השכונה הוא בראש להתנגד, רק אני ואני קובע פה,
    בהחלט הגיע הזמן להראות לסעידוב שבסופו של דבר הוא נבחר תחת העירייה, ומי שבכל דבר ועניין יוצא נגד כנראה מקומו לא פה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר