היערכות המשטרה לרמדאן (צילום: דוברות המשטרה)
היערכות המשטרה לרמדאן (צילום: דוברות המשטרה)

ברקע גל של פייק ניוז והסתה של החמאס: היערכות שיא לתפילות יום השישי הראשון של הרמדאן

למעלה מ-3,000 שוטרים ושוטרות הוצבו ברחבי ירושלים וכ-6 פלוגות של מג"ב נפרשו בעוטף לקראת התפילות, שצפויות להיות מתוחות בשל המלחמה בעזה. בימים האחרונים שטף גל שמועות ופייק ניוז את הרשתות במטרה לחמם את הגזרה ולייצר התפרעויות. המשטרה: "נאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הביטחון"

פורסם בתאריך: 15.3.24 08:25

מתיחות שיא לקראת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן: למעלה מ-3,000 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב וכוחות תגבור משטרתיים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, פועלים מאז שעות הבוקר המוקדמות ברחבי העיר, "בכדי לשמור על שלום הציבור ובטחונו, להכווין ולוסת את התנועה, ולאפשר את חופש הפולחן בהתאם להיבטי הביטחון והבטיחות הנדרשים, החלטות הדרג המדיני והערכות מצב המתקיימות מדי יום במחוז ירושלים", כך נמסר מהמשטרה.

השוטרים והלוחמים פועלים בכוחות מתוגברים גם במעברי עוטף ירושלים, כדי לשמור על הביטחון, למנוע הפרות סדר ולאפשר קיומן התקין והבטוח של התפילות בעיר העתיקה ובהר הבית.

במשטרה מציינים כי "במהלך השבוע הראשון של הרמדאן פעלו השוטרים לאפשר לעשרות אלפי מתפללים להגיע בבטחה לעיר העתיקה בירושלים ולהר הבית. בתוך כך בוצעה גם פעילות נחושה לאיתור חריגים ובידוק בטחוני מוגבר".

לדברי המשטרה, "בימים האחרונים שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים, עצרו חשוד (בשנות ה-20 לחייו תושב העיר העתיקה) שהפר צו הרחקה משטח הר הבית לתקופה של 3 חודשים בהתאם להחלטת מפקד מחוז ירושלים, לאחר שזוהה ונתפס על ידי השוטרים כשיצא משטח הר הבית. החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד.

"במקרה אחר, חשודה (16, תושבת אום אל פחם) נעצרה על ידי השוטרים לאחר שבבדיקה שעשו נתפסו ברשותה, תפסו סרט של ארגון טרור חמאס ורעלה. החשודה שנעצרה, הועברה גם היא לחקירה במרחב דוד".

 

 

השינויים הצפויים בהסדרי התנועה

– בין השעות 06:00-16:30 לערך ובהתאם לצורך, יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה:
סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.
– משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים, יחסמו לתנועת כלי רכב בהתאם לצורך, הצירים הבאים:
– שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).
– דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).
– רח' הצנחנים.
– רח' חיל ההנדסה.
– מנהרת צה״ל.

"אנו פונים לציבור בבקשה לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה- מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי", מסכמים במשטרה. "משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לאפשר למתפללים הרבים לפקוד את המקומות הקדושים בבטחה, תוך איזון בין חופש הפולחן לצרכי הביטחון והבטיחות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר