כנס מ'חירום לשיקום' (צילום: איציק בירן)
כנס מ'חירום לשיקום' (צילום: איציק בירן)

מחירום לשיקום בני הנוער – הכנס המיוחד בבית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו אתמול, ראשון, את עמותת עלם, קואליציית ארגוני נוער ונציגי המגזר הציבורי למפגש חשוב על תהליכי השיקום והצמיחה של בני הנוער בעקבות אירועי ה-7/10

פורסם בתאריך: 18.3.24 14:11

אתמול, ראשון (17.3) נערך בבית הנשיא מפגש סופר חשוב על ההתמודדות והשיקום של בני הנוער בישראל בעקבות אירועי ה-7/10. המפגש המיוחד נערך ביוזמת נשיא המדינה יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל, בשיתוף עמותת עלם.

במפגש דנו באירועים הקשים אשר עברו על החברה הישראלית בשבעה באוקטובר וטלטלו את עולם של אלפי בני נוער בכל רחבי המדינה, לצד הצגת צרכים מיידיים ומענים אפשריים למציאות חייהם המורכבת בזמנים אלו.

נציגי עלם הציגו סקירה אודות מצב הנוער המפונה בצל מלחמת חרבות ברזל, ממנו עלה כי למעלה מ-50 אחוז מבני הנוער שפונים לעלם, דיווחו על תחושת בדידות, וכי ניכרה עלייה משמעותית בדיווחים על אלימות, דכאון וחרדה, פגיעות עצמיות והפרעות אכילה.

בכנס התקיים פאנל מרגש, בו השתתפו מיכל גולד – המתאמת הממשלתית לזכויות ילדים ונוער, שירי שם טוב – מנהלת חינוכית בפנימיית עין גדי למפוני מועצה אזורית אשכול, וגאיה ניר – מנהלת מיזם מרחבי נשימה לנוער מפונה מעמותת עלם. הפאנל התמקד באתגרי הנוער ובפתרונות הנדרשים על מנת להקל עליהם.


מימין - טלי ארז, מיכל הרצוג, יצחק הרצוג, נאוה ברק ושי פירון (צילום: מעיין טואף, לע"מ)

מימין – טלי ארז, מיכל הרצוג, יצחק הרצוג, נאוה ברק ושי פירון (צילום: מעיין טואף, לע"מ)


 

 

"הכנס החשוב הזה, 'מחירום לשיקום', הוא בעל חשיבות קריטית בעת הזאת", ציינה רעיית הנשיא מיכל הרצוג. "משום שהוא מפנה מבט אל הנוער בעת הקשה והמאתגרת הזאת. אל שלומו, אל המצוקות החדשות והקשות שעמן הוא מתמודד מאז הטבח, ואל הפצעים העמוקים, הישנים, שמקבלים עכשיו פנים חדשות קשות וחריפות יותר. יש לנו נוער יוצא דופן. כל אחת ואחד מהם הוא טיפה נוצצת, מיוחדת, מחייה, שטמון בה כוח חד פעמי. ולכן – אסור לנו לוותר. ולכן – אסור לנו להשאיר אף אחד ואחת מאחור. אני מבקשת להודות בשם החברה הישראלית. תודה על הריפוי והתיקון, ותודה על הדאגה לעתיד של כולנו. יישר כוחכם, בהצלחה".


כנס מ'חירום לשיקום' (צילום: איציק בירן)

כנס מ'חירום לשיקום' (צילום: איציק בירן)


יו"ר עמותת עלם הרב שי פירון ציין בדבריו" "מאז פרוץ המלחמה הצטרפו לצערנו אלפי בני נוער למעגל בני הנוער בסיכון. עלם ועמותות נוספות יעשו כל שביכולתם למנוע את התרחבותה של התופעה והשלכותיה החמורות".

מנכ"לית עלם טלי ארז הוסיפה: "בית שנהרס אפשר לבנות מחדש, נפש של ילד יקח שנים לשקם, אם בכלל. זמנים קשים אלו הינם רגעים דרמטיים בהם מוטלת עלינו החובה לעשות הכל כדי שלא יצטרפו עוד בני נוער למעגלי הסיכון השונים, עלם נמצאת בכל מקום שבני הנוער צריכים אותה ולראייה במהלך המלחמה פתחנו 19 מרחבי נשימה".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר