קמפוס מובילאיי החדש בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)
קמפוס מובילאיי החדש בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)

אחרי 7 שנים ובהשקעה של כמיליארד שקלים: הצצה לבית החדש של מובילאיי

היום, שלישי, נחנך הקמפוס החדש של חברת מובילאיי בהר חוצבים. הקמפוס משתרע על שטח של 128,000 מ"ר וצפוי לאכלס 2,700 עובדים ועובדות. על גג הבניין: חדר כושר פתוח, מגרש כדורסל, מסלול ריצה ובית קפה. בנוסף, חנות נוחות, שלושה חדרי אוכל, עמדות הטענה לאופניים ורכבים חשמליים ועוד

פורסם בתאריך: 26.3.24 12:53

בשעה טובה ואחרי 7 שנות עבודה ועוד מספר שנות תכנון – היום, שלישי, 26.3, נחנך קמפוס מובילאיי החדש בהר חוצבים. בהקמת הקמפוס הושקעו למעלה ממילארד שקלים, והוא משתרע על פני 128,000 מ"ר – 50,000 מ"ר מעל פני הקרקע ו-78,000 מ"ר מתחת לפני הקרקע. בבנייני מובילאיי החדש צפויים לעבוד כ-2,700 עובדים ועובדות של החברה. הקמפוס, יש לציין, נבנה בתקן הבנייה הירוקה 'Leed Platinum' וכולל מערכות ניהול חדשניות מהמתקדמות בעולם. בנוסף, הוא כולל בתוכו את האמצעים החדשניים ביותר המספקים מעטפת מיטבית כוללת לעובדי החברה.

הקמפוס החדש ישיש כמטה העולמי הרשמי של מובילאיי, והוא יאכלס את מרבית עובדי החברה, שעד כה היו פזורים במספר סניפים של החברה בעיר.

פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל (ומייסד) מובילאיי מציין כי "פתיחת קמפוס החברה בירושלים היא אבן דרך משמעותית בדרכה של מובילאיי. הקמפוס משקף את חזונה של החברה ואת הערכים עליהם היא מושתתת – חדשנות, יצירתיות ומצוינות. הוא מספק מענה מיטבי לצרכי החברה ופתיחתו ממחישה את המחויבות הגדולה של מובילאיי לעובדיה ולמקום בו הוא נבנה".


קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)

קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)


***

הקמפוס תוכנן מתוך תפיסה ארגונית הרואה בהפריה הדדית ערך מוביל. השפה האדריכלית שמה דגש על אזורי עבודה משותפים, אזורי התכנסויות והפיכת "שיחות המסדרון" לחלק אינטגרלי מתהליכי ושגרת העבודה. תכנונו הופקד בידי משרד משה צור אדריכלים, את הבנייה ביצעה חברת "אפקון" ואת עיצוב הפנים גיבשה הגברת ורד גינדי. הקמפוס מורכב מארבעה מגדלים, ארבע "אצבעות" המחוברות באמצעות אטריום משותף ומרשים בן 8 קומות, שהוא לב הפרויקט ומקום מאחד ומרכז בין עובדי החברה. האטריום מרושת כולו באמצעות גשרים ומעברים בהם נוצרים מפגשים ספונטניים רבים ומהם ניתן לראות את הקמפוס כולו. המבנה עטוף זכוכית ומאפשר לנוף ולשמש הירושלמית לחדור פנימה. החללים הפנימיים, המעליות והמעברים השקופים מחדדים את החיבוריות בין המחלקות השונות.

הדרישה לבנייה ירוקה בסטנדרטים מהמחמירים בעולם היתה חלק בלתי נפרד מתכנון הקמפוס כבר מהשלבים הראשונים והוא נבנה בתקן Leed Platinum האמריקאי לבנייה ירוקה. באמצעותו נחסכים כ-30 אחוז מצריכת האנרגיה וכ-40 אחוז מצריכת המים.

חלק מאתגרי הבנייה נבעו מהצורך לשלב בין בנייה ירושלמית, המחייבת שימוש באבן ירושלמית לצד הרצון להעמיד מבנה בשפה חדשנית התואמת את פעילות החברה. הפתרון נמצא בשילוב לוחות הצללה חיצוניים העשויים אבן שהוצבו בחזית הדרומית. לוחות אלו יוצרים חיפוי מהשמש בשעות החמות ומייצרים בניין במראה שקוף הנותן תחושה קלילה למי שנמצאים בתוכו.


קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)

קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)


***

הקמפוס מאגד בתוכו אלמנטים שמספקים מענה אולטימטיבי לצרכים מקצועיים ולצרכים אישיים. בקומת הכניסה שני חדרי אודיטוריום צפים המוקפים מבחוץ בגינה מסוגננת עם בריכות ירוקות ופינות ישיבה. בקמפוס 57 חדרי ישיבות, חלקם צפים ושקופים וחלקם עם נוף מרהיב לטרסות של הרי ירושלים, 1,870 מ"ר מעבדות, אולם התכנסות ו-73 חדרי ישיבות אלטרנטיביים (אזורי עבודה משותפים) כשכלל המרחבים כוללים ציוד משרדי ארגונומי מהטובים שיש. אחת הקומות האסטרטגיות בקמפוס היא סדנת הרכב, בה נערכים ניסויים ומורכבים הפיתוחים של מובילאיי בכלי רכב של היצרניות העולמיות איתן עובדת החברה. כחלק מחוויית האירוח, קיים מרחב תצוגה להכרות עם הטכנולוגיה והרכבים.

 

 

"רווחת העובדים זכתה לתשומת לב מדוקדקת – חדרי כושר, מלתחות, מספרה, חניית אופניים שכוללת עמדות הטענה לאופניים חשמליים, חנות נוחות, נקודת שירות לתפעול מכוניות הליסינג וחדרי הנקה", נמסר ממובילאיי. "גג הקמפוס כולל 1,500 מ"ר בהם חדר כושר פתוח, מגרש כדורסל, מסלול ריצה ובית קפה עם נוף להרי ירושלים. החניון מספק wifi זמין, חניות מרובות לטעינת רכבים חשמליים וחניות מסומנות לנשים בהיריון הנגישות למבואת המעליות. כמו כן, שני חדרי אוכל פעילים מכילים את כל עובדי החברה וחדר אוכל נוסף בקונספט מתחלף. על בניית התפריט אמון שף שחף שבתאי, שמלווה את המסעדות באופן שוטף ומקפיד על תפריט עשיר, בריא ומגוון. חדר האוכל נותן מענה לטבעוניים, צמחוניים, לרגישויות אוכל שונות ושומרי כשרות מהדרין".

יצוין כי לאורך הקמפוס מפוזרות יצירות אמנות שאצרה נוהר בן אשר, שנוצרו בהתאמה אישית ע"י אמנים מקומיים, על פי הלך רוח שמתכתב עם המוטיבים האדריכליים של המבנה – תנועה, דינמיות, רוח וגלים.


קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)

קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)


***

תכנון הקמפוס נעשה במטרה שיעמוד במבחן הזמן ויאפשר שילוב טכנולוגיות חדשות. תפעולו מבוצע באמצעות מערכת ניהול דיגיטלית שמדווחת, בין היתר, על מחסור בציוד, אזור שזקוק לניקיון, התראות בעיות במערכות מיזוג, תאורה, חשמל, מעליות, ניהול אירועי בטיחות ויכולת הפקת לקחים.

"המערכת החכמה משולבת עם אפליקציה לשימוש העובדים ובאמצעותה ניתן לדווח ולהתעדכן, למשל, על אחוזי תפוסה בחדר אוכל, תפריט יומי, מצב התנועה בכבישים, הזמנת אורחים מבחוץ, זמינות חדרי ישיבות או אזורי ישיבה אלטרנטיביים, ניווט בקמפוס ואיתור כלי רכב בחניון", כך נמסר. "ברחבי הקמפוס פזורים מסכים רבים שמקלים על ההתמצאות במרחב".

לדברי קובי אוחיון, COO במובילאיי, "מה שעמד לנגד עינינו בבניית הבית החדש שלנו היה יצירת סביבת עבודה אופטימלית כשהעובד במרכזה. זה מתבטא בחדרים מרווחים ומצוידים במיטב הטכנולוגיה והארגונומיה. בנוסף, שמנו דגש על מיקסום שיתוף פעולה והפריה הדדית בין העובדים, דבר שבא לידי ביטוי בחללים משותפים רבים, חדרי ישיבות וחדרים א-פורמליים שבהם עובדים יכולים להיפגש ולשתף רעיונות".


קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)

קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: מובילאיי)


מובילאיי, למי שלא יודע, מובילה את האבולוציה של הניידות עם טכנולוגיות נהיגה אוטונומית ומערכות סיוע לנהג, המבוססות על מומחיות בעלת שם עולמי באינטליגנציה מלאכותית, ראייה ממוחשבת, מיפוי וחומרה ותוכנה משולבות. מאז הקמתה בשנת 1999, מובילאיי הביאה לאימוץ נרחב של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג, תוך שהיא חלוצה בטכנולוגיות פורצות דרך. עד סוף 2023, כ-170 מיליון כלי רכב ברחבי העולם צוידו בטכנולוגיה של מובילאיי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר