עיר האוהלים בגן סאקר בסוף חודש יולי (צילום: פרטי)
עיר האוהלים בגן סאקר בסוף חודש יולי (צילום: פרטי)

עיריית ירושלים מדגישה: לא תוקם "עיר אוהלים" בגן סאקר

לאחר שארגוני המחאה ובני משפחות חטופים וחטופות קראו להגיע להפגנה הערב, ראשון, עם אוהלים - בעירייה מבהירים כי לא תוקם 'עיר אוהלים' בגן סאקר. הקמת מאהלי מחאה תתאפשר ברחוב זוסמן בלבד. יחד עם זאת - בעירייה מדגישים כי ככל שיוקמו אוהלים במקומות אחרים - הטיפול הוא באחריות המשטרה

פורסם בתאריך: 31.3.24 08:26

עדכון אחרון: 31.3.24 13:51

***עדכון 13:48***

במענה לפניית "כל העיר" בעיריית ירושלים מדגישים כי לא תתאפשר הערב הקמת אוהלים בגן סאקר או בגנים ציבוריים אחרים ברחבי ירושלים.
כחלק מהמחאה המתוכננת הערב, ראשון, ובימים הקרובים מול הכנסת, מבהירים בעיריית ירושלים כי ניתן היתר מיוחד המאפשר הקמת מאהלי מחאה במרחב הציבורי אך ורק ברחוב זוסמן (הרחוב של בית המשפט העליון), זאת לבקשת מארגני ההפגנה – ארגוני המחאה השונים בשיתוף חלק מבני משפחות חטופים וחטופו בעזה.

"עיריית ירושלים העניקה היתר לשימוש במרחב הציבורי, המאפשר הקמת מאהל מחאה ברחוב זוסמן בלבד", כך נמסר. "זאת, בהתאם לבקשת המארגנים ולנוהל העירוני ובתיאום עם משטרת ישראל. רישוי ההפגנה, טיפול בהפרת הסדר הציבורי וכן חריגה מתנאי הרישוי, ככל ויתקיימו, הם באחריות משטרת ישראל".


עיר האוהלים בגן סאקר (צילום: פרטי)

תיאסר הקמת אוהלים בגן (צילום ארכיון: פרטי)


מוקדם יותר פרסמנו: האם עיר האוהלים בדרך לקאמבק בגן סאקר? אחרי ההפגנות הסוערות אמש, ראשון, ברחוב עזה, באיילון ובמוקדים נוספים – בני משפחה של חלק מהחטופים והחטופות בעה מתכננים להמשיך את המחאה שלהם נגד הממשלה, ובעיקר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתם לא פועלים כדי להחזיר את יקירהם הביתה.

כחלק מהחרפת הצעדים, חלק מהמשפחות החליטו לאחד כוחות עם ארגוני המחאה נגד הממשלה, כשהסיבה הפעם – יציאת הכנסת לפגרה בזמן שישנם 134 חטופים וחטופות בעזה. במקום פגרה – דורשים כולם על החזרת החטופים והכרזת מועד לבחירות. הערב, בשעה 18:30, צפויה הפגנה סוערת מול הכנסת, לאחריה, כך מסתמן, תוקם "עיר אוהלים" באזור (ככל הנראה בגן סאקר), בדומה לאוהלים שהוקמו בסוף חודש יולי 2023, כחלק מההפגנות הסוערות נגד הרפורמה המשפטית.

 

 

ההפגנה הערב (ראשון) צפויה להיות גם פוליטית, עם נאום של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, כמו גם הורים לנרצחים בטבח ה-7/10 ומשפחות חטופים. הכוונה היא לקיים מחאה בת 4-3 ימים, כשבנוסף שוקלים בני המשפחות של החטופים להחריף את המאבק עוד יותר ולחסום את נתב"ג ביום רביעי – רגע לפני שהכנסת יוצאת לפגרה.

בשל ההפגנה הערב מול הכנסת, צפויים עומסי תנועה בכל האזור של ההפגנה ואולי אף בדרך לירושלים (בשל האלפים שצפויים להשתתף). המשטרה ככל הנראה תסגור את צומת הסינמה סיטי וצירים נוספים כדי לאפשר את קיום ההפגנה. בנוסף, רחוב עזה, שבו היו אמש מהומות קשות, צפוי להיסגר גם הוא לתנועת כלי רכב ואנשים (למעט דיירי הרחוב) כדי למנוע פריצה של המפגינים לאזור הסמוך לבית ראש הממשלה.

עדכונים אודות הסגירות יובאו כאן.

דרכי הגעה וחניה למגיעים להפגנה (נמסר על ידי יו"ר 'האיחוד הירושלמי' יוסי חביליו בתיאום עם המשטרה ומארגני ההפגנה):

הדרך הטובה ביותר להגיע להפגנה היא בתחבורה ציבורית – הרכבת הקלה לירושלמים והרכבת הכבדה לבאים מחוץ לעיר. תחנת יצחק נבון היא במרחק 5 דקות הליכה ממוקד ההפגנה.

לבאים ברכב פרטי – פירוט חניונים ושאטלים:
חניון הלאום/סינמה סיטי (בתשלום) – החניון הקרוב ביותר למוקד ההפגנה (בתשלום). יש לקחת בחשבון כי בשלב מסוים עלולות להיחסם דרכי הגישה לחניון. נסיעה עם וויז לחניון הלאום: https://waze.com/ul/hsv9hc1fgw

חניון מוזיאון ישראל (חינמי) – בהוראת המשטרה לא יתאפשר מעבר מהמוזיאון ישירות למוקד ההפגנה, אולם יהיו שאטלים מהחניון להפגנה, סביר שהחניון יתמלא מוקדם. נסיעה עם וויז לחניון מוזיאון ישראל: https://waze.com/ul/hsv9hc0696

חניון מנורה (בתשלום) – 20 דקות הליכה ממוקד ההפגנה. נסיעה עם וויז לחניון מנורה: https://waze.com/ul/hsv9hc3357

חניון האקווריום (חינמי) – נסיעה עם וויז לחניון האקווריום: https://waze.com/ul/hsv9h84zf8
חניון פארק עין יעל (חינמי) – נסיעה עם Waze אל חניון פארק עין יעל: https://waze.com/ul/hsv9h86ygv

מחניון האקווריום וחניון פארק עין יעל יופעלו שאטלים ללא תשלום למוקד ההפגנה החל מהשעה 17:30. שאטלים חזרה החל מהשעה 21:30 מהמקום שבו ירדתם להפגנה.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. ברוך ג.

    אני מציע לעירייה, להפעיל את הממטרות בכל רחבי הגן , כדי להקשות על הפורעים שרוצים לבוא לשם עם האוהלים שלהם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר