זיו עבוד - עם השמלה הצהובה ועם אליה כהן (צילומים: הדר נאווה, אלבום פרטי)
זיו עבוד - עם השמלה הצהובה ועם אליה כהן (צילומים: הדר נאווה, אלבום פרטי)

"יש לשחרר גם את המחבל שרצח את האחיין שלי כדי להחזיר את אליה ואת כל החטופים"

זיו עבוד שרדה את המסיבה שממנה נחטף אהוב ליבה אליה כהן מצור הדסה, ושם היא גם איבדה את אחיינה עמית בן אבידה ז"ל. אחרי השבת השחורה של ה-7/10, היא גילתה שאליה תכנן להציע לה נישואים ואף קנה טבעת. אחרי חצי שנה בגיהנום - היא רוצה אותו בבית. אתמול

פורסם בתאריך: 4.4.24 08:22

לפני כשבועיים, בזמן שהילדים ובני הנוער התחפשו לכבוד פורים, לבשה זיו עבוד שמלת מחאה בצבע צהוב זועק, שעליה הכיתוב "להחזיר אותם הביתה".

חדי עין יכולים היו להבחין שהשמלה הצהובה היא בעצם שמלת כלה. הצבע הצהוב, כידוע, הוא הצבע של סמל החטופים, וזיו רצתה בעצם לומר שהיא היתה צריכה ללבוש שמלת חתונה לבנה, כשהיא מתחת לחופה עם אהוב ליבה אליה כהן, בן 26, מצור הדסה שחטוף כבר למעלה מ-170 בעזה.

המראה של זיו היה קשה לעיכול – היא הסתובבה ברחבי תל אביב עם השמלה הצהובה, שעליה שרשראות ברזל ותמונות של חטופים. במרכז השמלה – קרוב ללב של זיו – תמונתו של אליה. על החזה – בתוך סימן לב מדמם, סמל החטופים ותמונה נוספת של אליה. המטרה היתה ברורה – להגביר את המודעות למצבם של החטופים בעוד ניסיון, כמעט נואש, לגרום לממשלה לעשות צעדים כדי להחזיר הביתה את 134 החטופים והחטופות. להחזיר לזרועותיה את אליה.

"הוא תכנן להציע לי נישואים ואפילו קנה כבר טבעת", משתפת זיו בכאב גדול. "אחרי שהוא נחטף אמא של אליה, סיגי, סיפרה לי שהוא קנה גם כרטיסי טיסה לתחילת ינואר, והתכנון היה להציע לי בחו"ל".

"אז במקום להיות עם שמלה לבנה מתחת לחופה, החלטתי ללבוש את השמלה צהובה עם השלט שהארוס שלי חטוף בעזה", היא ממשיכה ומשתפת. "פורים אמור להיות חג שמח ומשמח, אבל במקום זה אני מצאתי את עצמי עם שמלה צהובה במקומות הומים, שבהם שאנשים מנסים לברוח מהסיטואציה של המלחמה והחטופים – מקומות כמו נחלת בנימין ושוק הכרמל – לא כי אני שופטת אותם או מבקרת, אלא כדי להזכיר לכולם את החטופים ואותנו".


המחאה של זיו עבוד (צילום: הדר נאווה)

המחאה של זיו עבוד (צילום: הדר נאווה)


איך היו התגובות?
"האמת שהיו המון חיבוקים ודמעות. הגעתי לשם ואנשים לא ציפו לזה והם באו לחבק אותי ולהביע אמפטיה ותמיכה. הם קיבלו כאפה של המציאות. רובם הגיבו אותו דבר עם חיזוקים, דמעות וחיבוקים. זה משהו שהם לא ישכחו, וזו היתה המטרה – שלא ישכחו את החטופים והמשפחות. זה המסר שרציתי להעביר".

ואיזה מסר את רוצה להעביר למקבלי ההחלטות – לממשלה?
"שבשביל האנשים שנחטפו, אזרחים, שום מחיר הוא לא גבוה מדי. שום ניצחון לא יהיה אמיתי אם לא יביאו אותם בחיים, והזמן דוחק כדי שלא יחזרו בארונות. את החמאס תמיד יהיה זמן לחסל. הכי חשוב זה להביא את האנשים הביתה. הם דור ההמשך. גם ככה אין אמון במדינה, אז הדרך להחזיר את האמון מתחילה בלהחזיר את החטופים הביתה. אני לא אעצור עד שהחטופים יחזרו, ואעשה הכל למען זה".


אליה וזיו (צילום: פרטי)

אליה וזיו (צילום: פרטי)


 

 

מה אתם יודעים על מצבו של אליה? קיבלת עדכון כלשהו?
"אף אחד לא דיבר איתי. הדבר האחרון שראינו זה תמונה של אליה מתוך עזה מה-7 באוקטובר. הוא היה נראה מבועת לגמרי, אבל לפחות בחיים וככה אנחנו מצפים שיחזור, כי זה הדבר היחיד שנותן תקווה ובזה אני נאחזת. אין מידע חדש, אף אחד לא יודע יותר מדי ואנחנו לא יודעים מה קורה איתו. זה משהו שמלחיץ אותנו מאוד".


אליה כהן


***

זיו, בת 26, היתה ביחד עם אליה במסיבת הטבע נובה בבוקר השבת השחורה של ה-710. היא ניצלה מהתופת באירוע הרצחני ההוא, כשהיתה ביחד עם אליה בתוך המיגונית שאליה זרקו המחבלים רימונים (המיגונית המפורסמת של ענר שפירא, שזרק את הרימונים אל עבר המחבלים עד שנכנע ונהרג, אך לא לפני שהציל רבים).

במסיבה וגם במיגונית היו זיו ואליה ביחד עם האחיין שלה עמית בן אבידה ובת זוגו קארין שוורצמן. עמית וקארין נרצחו, אליה נחטף וזיו הצליחה להינצל, לאחר שהמחבלים היו בטוחים שהיא נהרגה במתקפת הרימונים לעבר המיגונית.

"איבדתי שם את האחיין שלי כך שבנוסף לניצולה ובת זוג של חטוף – אני גם משפחה שכולה", היא אומרת ומספרת איך הצליחה להינצל: "הגופות במיגונית כיסו אותי לחלוטין, ובזמן הזה הרגשתי איך היד של אליה נשמטת ממני והידיים משתחררות כשהוא נחטף. אחר כך גם ראיתי את עמית וקארין כשהם לא בחיים".


אליה וזיו (צילום: פרטי)

אליה וזיו (צילום: פרטי)


איזה מחשבות עוברות לך במהלך היום?
"בעיקר מה אליה אכל, מה עובר עליו, האם קר לו או חם לו והאם דואגים לו? הוא היה פצוע, ואני לא יודעת אם טיפלו בו כמו שצריך. יש מיליון ואחת שאלות – האם הוא ישן על הרצפה? איפה הוא ישן? איפה הוא נמצא בכלל? כל דבר שאני עושה ביום יום אני ישר משליכה את זה כלפיו. כל הזמן חושבת מה הוא עושה עכשיו".

ספרי קצת על אליה – איך הוא היה, מה גרם לך להתאהב בו?
"הוא היא אדם כזה שאם יושבים ומדברים איתו – מתאהבים בו תוך כמה דקות. הוא בנאדם חזק. אחד שמתעסק בהמון תחומים והוא טוב בהכל. הוא אוהב מוזיקת טראנס, וכמה אירוני שדווקא במסיבה כזו, מקום שהוא הכי בית בשבילו, הוא נחטף. אנחנו עכשיו כולנו במלחמה להחזיר אותו הביתה".

מה דעתך בנוגע על מגוון הדעות והדיבורים על "המחיר" שצריך או לא צריך לשלם עבור החזרת החטופים?
"בתור משפחה שכולה שאיבדה את היקר לה מכל – אם זה תלוי בנו, יש לשחרר גם את המחבל שרצח את האחיין שלי כדי להחזיר את אליה והחטופים. זה שווה הכל. התפקיד של המדינה זה לחלץ ולשחרר אותם. אין מחיר שלא שווה את שחרור החטופים. המדינה חייבת להם את זה. זה התפקיד שלה – לשמור על האזרחים, ואם היא לא מסוגלת להחזיר אזרחים שנחטפו ולהגן עלינו – איזה מסר עובר פה? אנשים יעזבו ולא ירצו לגור ולגדל פה ילדים".


אליה וזיו (צילום: פרטי)

אליה וזיו (צילום: פרטי)


 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מטומטמת, היא רוצה שנעשה עוד עסקה כמו עסקת שליט, וסביר להניח שכל ה7 באוקטובר לא היה קורה אם לא היינו עושים את העסקה הזאת ומשחררים את סינואר והיא רוצה שנעשה עוד עסקה כזאת, אני מבין שזה קשה לה אבל במלחמה צריך לפעול לפי הראש ולא הלב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר