הפגנת התושבים, אתמול (צילום: מינהל קהילתי גוננים)
הפגנת התושבים, אתמול (צילום: מינהל קהילתי גוננים)

"מכרת את השכונה לקבלנים": תושבי הקטמונים הפגינו מול ביתו של ליאון

עשרות תושבים מהשכונה הפגינו אמש (ראשון) מול שני בתיו של משה ליאון ברחוב רמב"ן וברחוב אוסישקין בשכונת רחביה, במחאה על "מהלכיה הדורסניים של העירייה נגד השכונה ונבחריה", כהגדרתם. העירייה: "נמשיך להגדיל את ההשקעה והמשאבים בשכונה"

פורסם בתאריך: 8.4.24 01:17

עשרות תושבים מהקטמונים, דתיים, חילוניים, חרדים ומסורתיים, הפגינו אמש (ראשון) מול שני בתיו של משה ליאון ברחוב רמב"ן וברחוב אוסישקין בשכונת רחביה, במחאה על כוונת העירייה לפגוע בתקציבי המינהל הקהילתי, כפי שהודיעה יום לאחר הבחירות.

יו"ר המינהל הקהילתי יוסי סעידוב אמר, כי ההפגנה נכפתה על תושבי השכונה בשל "מהלכיה הדורסניים של העירייה נגד השכונה ונבחריה", כהגדרתו.

התושבים טוענים לשורה של מחדלים מצד העירייה, ביניהם הזנחת בטיחותם של הולכי הרגל, שבעקבותיה, כך לטענתם, מצאו את מותם שניים מתושבי השכונה; התעלמות ממקווה הנשים שנשרף לפני מספר חודשים; פגיעה בפארק המסילה באמצעות כבישים ותכנון בלתי מרוסן של מגדלים.

"מכרת את המינהל הקהילתי, מכרת את השכונה לקבלנים, אנחנו, אנשי הקטמונים, לא נשתוק", קראו המפגינים.

 

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים הודיעה על סיום ההתקשרות עם עמותת מרכז קהילתי גוננים בסוף חודש פברואר בשל התנהלות לא תקינה של העמותה וחלק מהנהלתה כלפי עובדי מינהל ותושבי השכונה.

"מדובר בניצול ציני של תושבי השכונה ע"י חלק מחברי ההנהלה של העמותה, במטרה להטיל מורא על התושבים. זאת לאחר שאותם חברי הנהלה איבדו מכוחם בעקבות אי סדרים, הכוללים אי הגשת דיווחים כמתחייב והיעדר מנהל תקין של העמותה; סכסוכים פנימיים קשים ומתמשכים, אשר פגעו בין היתר באיוש תקנים נדרשים ובמתן השירות לתושבים; אי-תשלום שכר לעובדים, לרבות פגיעה בתשלומי הפנסיה לעובדים וטענות להתעמרות בהם על ידי חברי הנהלה; אי תשלום לספקים, כדוגמת ספקי מזון לצהרונים, דבר אשר חייב התערבות של העירייה למניעת פגיעה בהספקת המזון לילדים; ופגיעה ביכולת העמותה לספק שירותים לתושבים.

"התהליך מתבצע בשקיפות כלפי התושבים. כך, יתקיים הערב מפגש שיח עם תושבים בנוכחות מנכ"ל המינהל, גורמים מקצועיים מהנהלת המנהל ומהחברה למתנס"ים, בו יפורט תהליך מעבר שירות המינהל הקהילתי מעמותת מינהל קהילתי גוננים לגופים מפעילים חדשים.

"עיריית ירושלים תבטיח את המשך מתן השירותים לתושבי גוננים תוך מחוייבות להקשבה לצורכי התושבים ושמירת זכויות העובדים. העירייה תמשיך להגדיל את ההשקעה והמשאבים בשכונה, תוך שמירת מבני המינהל הקהלתי לטובת תושבי השכונה. העירייה תמשיך לספק את כל השירותים העירוניים והשכונתיים, ביניהם שירותי מעונות, פעילויות תרבות ופנאי, פעילויות קהילתיות לגיל השלישי, תוכניות לילדים ונוער, שירותי תברואה וגינון ועוד. כמו כן, העירייה תשקוד על המשך הליכי הבינוי וההתחדשות העירונית בשכונה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יעקב לוי

    בקרית משה יש תוכניות בקנה והמצב של החניות והתנועה בבוקר מנבא דברים לא טובים יש התקוממות של תושבים שלא ישבו בשקט לגבי תוכניות שיאושרו בהמשך

  2. ירושלמית ותיקה

    את קרית היובל ראש העיר כבר הצליח להרוס והוא עדיין ממשיך במעשיו במרץ. בנייה ללא תכנון ראוי של תשתיות והתייחסות לאיכות החיים של התושבים מאפיינת את מעשיו והוא ממשיך להיות גאה ומצפצף על כולנו.

  3. יוני

    יוסי סעידוב, גם אם יש דברים שהוא צודק, זה לא יעבוד, יוסי כל דבר יוצא נגד העירייה ולא משנה מה העירייה תעשה זה לא טוב לו כמובן "בשם התושבים" , ממזמן זה הפך לריב אישי ולא ענייני…

  4. יוסי

    החרדים שלא משרתים יבלעו את ירושלים וכל שאר האזרחים יעברו מחוץ לירושלים בכסףובעורמה.

  5. חיים

    אנשים פשוטים כבר לא יכולים לחיות בירושלים בזכותך אדון ליאור או מתאים יותר מר ליאון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר