החניון החדש בסמוך למתחם קבר שמעון הצדיק (צילום: ארנון בוסאני)
החניון החדש בסמוך למתחם קבר שמעון הצדיק (צילום: ארנון בוסאני)

לטובת תושבי צפון העיר והמתפללים: החניון החדש שנפתח במתחם קבר שמעון הצדיק

לאחר חצי שנה של עבודות, נחנך בסמוך למתחם קבר שמעון הצדיק חניון חדש שבו עשרות מקומות חניה. החניון צפוי לשרת את המתפללים הרבים הפוקדים את הקבר אך גם יהווה פתרון נוסף לתושבי צפון ירושלים

פורסם בתאריך: 9.4.24 08:53

משרד ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים חנכו בימים האחרונים חניון חדש בצפון העיר – בסמוך למתחם קבר שמעון הצדיק. החניון, שהעבודות להקמתו ארכו כשישה חודשים, כולל עשרות מקומות חניה והוא צפוי לשרת את מאות המבקרים והמתפללים הרבים המגיעים מידי יום ובעיקר במועדים מיוחדים, לביקור באתר, ובכך ולפתור את בעיות ההגעה והחנייה למתחם הקבר, שהיתה, כך לדברי גורמים במשרד ירושלים, "קשה ומפותלת ומנעה מרבים להגיע למתחם".

כאמור, עבודות הפיתוח של החניון נמשכו כשישה חודשים והן בוצעו על ידי זרועות הביצוע של משרד ירושלים והעירייה – הרשות לפיתוח ירושלים והחברה העירונית מוריה לפיתוח ירושלים.

פתיחת החניון הציבורי מהווה את השלב הראשון בפיתוח מתחם קבר שמעון הצדיק, כאשר בהמשך, בשיתוף פעולה עם המשרד לשירותי דת והמרכז הארצי למקומות הקדושים, בכוונת משרד ירושלים ומסורת ישראל לקדם תוכנית רחבה, בהכוונת מורי הלכה ורבנים המכירים את מסורת המקום, ישודרג מתחם הקבר כולו במטרה להיטיב עם ההמונים המבקשים להגיע ולהתפלל במקום הקדוש.

 

 


החניון החדש בסמוך למתחם קבר שמעון הצדיק (צילום: ארנון בוסאני)

החניון החדש בסמוך למתחם קבר שמעון הצדיק (צילום: ארנון בוסאני)


"ציונו הקדוש של שמעון הצדיק הינה אבן שואבת עבור העם היהודי מזה מאות בשנים, וביתר שאת בעשורים האחרונים הפך לאחד מהמקומות הקדושים המרכזיים בירושלים", ציין שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש. "לזכות הוא לנו לפעול לשדרוג המקום ובימים אלו אנו מקדמים תקציב גדול לשם כך".

ראש העיר משה ליאון הוסיף: "מתחם קבר שמעון הצדיק עובר שדרוג שבמסגרתו גם הנגישות למתחם הקבר עתידה להשתפר. בשלב הראשון נפתח את החניון החדש שעתיד לשרת את המבקרים והמתפללים ויפחית מעומסי החניה שנוצרו מסביב למתחם ובהמשך עוד נוסיף ונשקיע במתחם כולו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאיר הירושלמי

    אף מילה על שכונת שייח ג'ארח, בה ממוקם הקבר. הערבים הם ניצבים דוממים, מסתכלים מהצד כל שלל תכניות פיתוח שמאדירות את האתוס היהודי, ומתעלמות לחלוטין מהם, הרוב המוחלט של תושבי האזור.

    תנו לזה עוד עשור שניים, ערביי מזרח העיר יתחיל להצביע בבחירות המקומיות, וכשיהיה להם רוב (הם כבר 40% מתושבי העיר) הם ינקמו בנו באבי אבינו. ככה זה כשמתעלמים ומדירים מיעוט אתני במשך עשרות שנים. בסוף הוא קם עליך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר