זירת השריפה בפסגת זאב (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה ירושלים)
זירת השריפה בפסגת זאב (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה ירושלים)

הטרגדיה הבוקר בפסגת זאב: בעמותת 'עלי שיח' שמנהלת את ההוסטל ממתינים לתוצאות החקירה

עמותת 'עלי שיח', שמנהלת את ההוסטל בפסגת זאב שבו נספו שני דיירים כתוצאה משריפה, החליטו שלא לדבר עם התקשורת עד לאחר קבלת מסקנות החקירה של כבאות והצלה. "ההנהלה משתפת פעולה באופן מלא", נמסר. "מביעים את תנחומינו למשפחות"

פורסם בתאריך: 14.4.24 16:50

אסון השריפה הבוקר בהוסטל בפסגת זאב: עמותת 'עלי שיח', שמנהלת את ההוסטל, שבו נספו הבוקר, ראשון, שני דיירים כתוצאה משריפה שפרצה בקומה השנייה, "כואבת ודואבת את האסון הנורא שהתרחש בשעות הבוקר", כך נמסר בהודעה מטעם העמותה. "לצערנו הרב, שניים מאלו ששהו בדירה של 'עלי שיח' נספו באירוע הטרגי. אנו עומדים לצד המשפחות האבלות ומשפחות הפצועים ומחבקים אותן בשעתן הקשה, ונעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בהן ולעמוד לצידם ככל שנדרש. בנוסף, אנו מלווים מקרוב את הדיירים הפצועים המאושפזים ודואגים לרווחתם".

עמותת 'עלי-שיח', יש לציין, הוקמה במטרה לסייע ולספק מענה לילדים ובוגרים עם מוגבלויות ולבני משפחותיהם בכל ימות השנה ובכל הגילאים. בדף העמותה נכתב: "השירותים שאנו מעניקים כוללים מתן מידע להורים אודות זכויותיהם והאפשרויות העומדות בפניהם, מסגרות חינוכיות מותאמות, מערך דיור ייחודי לילדים ומבוגרים עם מוגבלויות, שילוב בעולם התעסוקתי וליווי מקצועי של מומחים משלל הדיסציפלינות הטיפוליות ועוד. כיום מהווה 'עלי-שיח' את חוד החנית בכל הנוגע למענה הוליסטי לילדים ובוגרים עם מוגבלויות לכל אורך מעגל חייהם".

הטרגדיה היום, כפי שפורסם ב"כל העיר", אירעה בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר ככל הנראה הדיירים בבית העמותה ישנו. כתוצאה מהשריפה שפרצה בסביבות השעה 6:40, נהרגו שני דיירים (בני כ-30) ועוד 7 נפגעו בדרגות פציעה שונות – קשה, בינוני וקל – ופונו להמשך טיפול רפואי בבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים.

 

 

 

בעמותת עלי שיח מציינים כי "הצוות המקצועי, הכולל אנשי מקצוע מתחום הטיפול הנפשי והסוציאלי, מעניק תמיכה רגשית לדיירי הדירה שנפגעו ולכלל הדיירים והמדריכים ואנשי הצוות בקהילות שלנו ברחבי הארץ. אנו מודעים לכך שאירוע כה קשה עלול להותיר חותם עמוק, ונפעל בכל דרך על מנת לסייע לדיירינו להתמודד עם השלכותיו".

עוד נמסר מהעמותה: "הנהלת 'עלי שיח' משתפת פעולה באופן מלא עם רשויות החוק והחקירה, במטרה להבין את הנסיבות שהובילו לאסון. בתיאום עם הרשויות, נבצע בדיקות מקיפות בכל המסגרות שלנו, כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של כל הדיירים. בטיחות ורווחת הדיירים עומדות בראש סדר העדיפויות שלנו. משפחת 'עלי שיח' מביעה את תנחומיה הכנים למשפחות האבלות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים.

"בשלב זה, כאשר פרטי האירוע עדיין נחקרים, אנשי הארגון לא יעניקו ראיונות לתקשורת. עם התבהרות התמונה והנסיבות שהובילו לטרגדיה, נוכל לספק מענה מקיף יותר לשאלות הציבור. אנו מודים לכל הגורמים על ההבנה והסבלנות בעת הזו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    מישהו מתחמק ממתן תשובות? היתה רשלנות? מקווה שלא ירד מסדר היום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר