משה ליאון, כיכר ספרא (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי)
משה ליאון, כיכר ספרא (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי)

הפנייה לראש העיר: נציג פלורליסטי בוועדת התכנון המחוזית. סביבת ליאון: הוצע להתעוררות – הם סירבו

15 פעילים חברתיים מכל רחבי ירושלים - מהמגזר החילוני והדתי-לאומי - פנו בכתב לראש העיר - בבקשה שלא לתת את 3 המקומות בוועדת התכנון המחוזית לסיעות החרדיות. גורמים בלשכת ליאון טוענים: "הוצע להתעוררות לקבל נציגות בתמורה לוויתר על סגנות לחצי קדנציה. הם סירבו". בינתיים - המו"מ להרכבת קואליציה תקוע

פורסם בתאריך: 15.4.24 09:32

בניגוד לתחזיות ולציפיות – משה ליאון מתקשה להציג קואליציה עירונית. למעלה מחודש וחצי חלפו מאז הבחירות לעיריית ירושלים, בהן נבחר ליאון ברוב עצום לקדנציה שנייה כראש העיר, אך המשא ומתן בינו לבין הסיעות החברות במועצת העירייה נתקל בקשיים, שעל חלקם כבר דווח ב"כל העיר".

בין המחלוקות שצצו בסוף השבוע האחרון – הנציגות של העירייה בוועדת התכנון המחוזית. בעבר היה נהוג ש-3 המקומות שניתנים לעירייה מחולקים בין המגזרים השונים. אלא שהפעם, במסגרת המשא ומתן המתנהל להרכבת הקואליציה, מעידים כל הסימנים שליאון נותן את המקומות לסיעות חרדיות בלבד – נציג אחד לדגל התורה, נציג אחד לש"ס ונציג אחד לאגודת ישראל. הדבר גורר ביקורת מצד הסיעות מהמגזר הכללי (חילוני ודתי-לאומי), וגם מצד פעילים חברתיים שונים ברחבי ירושלים.

אמש, ראשון, נשלח לראש העיר ליאון מכתב שעליו חתומים 15 פעילים חברתיים המייצגים מגוון רחב של דעות ושכונות (חילונים ודתיים, ימין ושמאל, מדרום העיר ומערבה) אשר מבקשים מליאון שלא לשים את כל הביצים בסל של החרדים ולתת לפחות מקום אחד בוועדה המחוזית לסיעות הפלורליסטיות.

"אנו, פעילים מובילים בעיר ירושלים, פונים אליך במכתב זה בנוגע לתהליך ההסכמים הקוליציוניים המתגבש בעירייה", נכתב על ידי הפעילים. "במהלך הדיונים האחרונים נודע לנו כי עומדת להיבחר נציגות חדשה לוועדה המחוזית. אנו מבקשים להבטיח, כפי שהיה בעבר, כי לפחות נציג פלורליסטי אחד (התעוררות או האיחוד הירושלמי) מתוך שלושת המועמדים יהיה חלק מהוועדה המחוזית, כדי לשקף את הרכב האוכלוסיות המגוונות בעיר. השגת איזון בין הנציגים תוביל לפעילות מועילה ומוצלחת יותר של הוועדה המחוזית".

כאמור, על המכתב חתומים 15 פעילים חברתיים מובילים ממגוון שכונות – קרית מנחם, קרית היובל, מלחה, קטמון הישנה, ארמון הנציג, גילה, עיר גנים, עין כרם, המושבה הגרמנית ורמות – מגוון רחב של דעות ומחשבות, שכולם מבקשים חלוקה הוגנת יותר של המשאבים העירוניים.

 

 

בתגובה למכתב מוסר ראש העיר ליאון: "עד כה טרם גובש ונחתם הסכם קואליציוני סופי, ממילא לא נוכל להתייחס לתוכנו. לכשזה יתגבש וייחתם סופית נשמח לעדכן בפרטיו".

ליאון צודק, לא נחתמו עדיין הסכמים קואליציונים, אך די ברור לאן נושבות הרוחות. הסיעות החרדיות יקבלו, ככל הנראה, את המקומות בוועדת התכנון המחוזית. אמנם נציג אחד מתוך 22 חברי ועדה מחוזית נראה כמו התעקשות פופוליסטית, אך מדובר בעניין מהותי ועקרוני.

יחד עם זאת, ל"כל העיר" נודע כי נושא הנציגות בוועדה המחוזית עלה במסגרת המשא ומתן הקואליציוני שנוהל מול סיעת התעוררות. לדברי גורמים בלשכת ראש העיר ליאון, "הוצע להתעוררות לקבל נציגות בתמורה לוויתר על סגנות לחצי קדנציה. הם סירבו. ההצעה בעינה עומדת".

ומה אומרים בהתעוררות? מהסיעה נמסר: "איננו מנהלים משא ומתן מעל גבי העיתון".

***

יש לציין כי למרות שיש התמרמרות בקרב הסיעות, הם מעדיפים לשמור את הקרבות ליום אחר – כנראה מחשש להרגיז יותר מדי את ליאון ואנשיו ולמצוא את עצמם באופוזיציה. את הקרב הנוכחי על נציגות בוועדת התכנון המחוזית הם משאירים, בשלב זה, לפעילים החברתיים (באופן רשמי וגלוי לפחות).

כך או כך, בינתיים המשא ומתן תקוע. ליאון תכנן להציג את הקואליציה שלו כבר מחר, שלישי (16.4) בישיבת מועצה מיוחדת – הדבר לא יקרה. כדי לקיים ישיבה יש להוציא סדר יום 48 שעות קודם לכן, ומאחר שלא יצא סדר יום אתמול (ראשון), לא תתקיים ישיבת מועצה ביום שלישי.

עדיין ישנה אפשרות שליאון יציג קואליציה עוד לפני חג הפסח ביום שני הבא – הוא יכול לזמן ישיבות גם ביום רביעי וגם בחמישי, אך בינתיים נראה כי המשא ומתן נתקע מכל מיני סיבות וכמעט עם כל הסיעות, זאת למרות שנרשמה התקדמות מסוימת עם מרביתן.

ליאון, בינתיים, משדר כי אינו מתרגש. אך העובדה שהוא לא מצליח להרכיב קואליציה עשויה להוביל אותו לחתוך דברים לכל מיני כיוונים. בין האפשרויות שעומדות על הפרק – הצגת קואליציה חלקית בלבד, אך בינתיים ליאון ממשיך להתעקש על חזונו להקמת קואליציה מקיר לקיר, וזוהי אחת הסיבות לכך שהוא תקוע. בשלב מסוים הוא עשוי לוותר על החזון ולהשאיר לפחות סיעה אחת בחוץ – מוכנים להמר מי זו תהיה?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ברכה סלע

    להוציא את אליעזר ראוכברגר מהעירייה. הוא עשה נזק גדול בפינוי בינוי. במקומו יש לשים את יוסי חביליו שידאג לויסות המגדלים בעיר. ויעודד תמ"א 38 במקום.

  2. תושבת ממורמרת

    כמה אפשר לזלזל בציבור התושבים? ומה הקשר הסכם קואליציוני? הרוב המכריע של תושבי העיר אינם חרדים. ולחרדים לא אכפת מהשכונות שאינן חרדיות. רק אידיוט מוחלט ימנה 3 חרדים לייצג את כל תושבי ירושלים בועדה המחוזית. אבל כנראה שאידיוט מוחלט זה בדיוק מה שיש…

  3. כמה מפתיע

    די הגיוני. 3 חרדים לייצג את כלל התושבים. זה כמו ששלפו מישהו מטלזסטון לשבת בדיונים על פינוי בינוי של מגדלים בירושלים. חלם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר