ההתפרעויות הלילה במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)
ההתפרעויות הלילה במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

הלילה – אבנים, ברזלים וביצים הושלכו על שוטרים במאה שערים

הלילה, בין שני לשלישי, הגיעו כוחות משטרה למאה שערים לביצוע מעצרים של שב"חים. במהלך הפעילות - החלה התפרעות אלימה של חרדים קיצונים שכללה השלכת חפצים מכל הבא ליד לעבר השוטרים וקריאות 'נאצים', 'רוצחים' ועוד. שישה שב"חים נעצרו, מתפרעים לא

פורסם בתאריך: 16.4.24 12:56

הלילה, בין שני לשלישי, במסגרת פעילות ממוקדת לאיתורם של שוהים בלתי חוקיים בשכונת מאה שערים, הגיעו כוחות המשטרה מתחנת לב הבירה ויס"מ ירושלים אל מבנה ישיבה ברחוב חברת תהילים וברחוב הסמוך – חברת הש"ס, במאה שערים. עוד לפני המעצרים, כשהיו בדרכם לעבר המבנה בו היה חשד להימצאות שב"חים, החלו קומץ תושבי המקום להפר את הסדר תוך קריאות גנאי לעבר השוטרים – "נאצים, תסתלקו מפה".

בהתקרבם אל מבנה הישיבה, החרדים הקיצונים כבר עברו להתפרעות אלימה והשליכו לעבר הכוח מכל הבא ליד – כיסאות, שולחנות, בקבוקים שהכילו חומר נוזלי. כבר בשלב זה, נאלצו כוחות המשטרה להשתמש באמצעים שונים להשבת הסדר ולהדיפתם של המתפרעים, במטרה לאפשר לכוחות הנוספים לבצע את פעילות איתורם של השוהים הבלתי חוקיים במקום.



במקביל לביצוע מעצר השב"חים, התגברה האלימות מצד הקיצונים, שהחלו מיידים לעבר השוטרים אבנים, מוטות ברזלים, ביציעים וחפצים נוספים. השוטרים נאלצו, שוב, להגיב תוך שימוש באמצעים להדיפת המתפרעים האלימים שסיכנו את חייהם ושלומם. באחד המקרים, בפתח המבנה, עמדו עשרות מפרי סדר שהחלו מתקרבים כשאחד מהם אוחז בידיו ילדה קטנה.

לאחר שהושלמה סריקת מבנה הישיבה, במהלכה אותרו 6 פלסטינים שוהים בלתי חוקיים, בגילי 32-17 תושבי בית לחם וסביבתה, הם נעצרו והובלו מחוץ לשכונה. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת לב הבירה ובמהלך היום יובאו בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

 

 

במשטרה מציינים כי הפעילות הלילה מצטרפת לפעילות כנגד שוהים בלתי חוקיים נוספת שנערכה ביממה האחרונה ובמהלכה פעלו לוחמי מג"ב ירושלים ושוטרי יס"מ ירושלים, בשכונת ואדי ג׳וז ואיתרו בהכוונת תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים, 13 שוהים בלתי חוקיים. החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה שחלקם בסיומה הורחקו אל אזור מגוריהם.

משטרת ישראל בשיתוף לוחמי מג"ב וכוחות נוספים, תמשיך לפעול בנחישות לאיתורם של מפרי חוק ושוהים בלתי חוקיים בפרט, המסכנים את ביטחונו של הציבור ושלומו. חלקם של חשודים אלו, מעורב לא אחת בפלילי ואף ישנם מקרים של מעורבות בפח״ע, כפי שסוכל הן רק בשבועות האחרונים סמוך לשער שכם על ידי לוחמי מג"ב שהודות לעירנותם, החשידו צעיר כבן 17 שבבדיקה התברר כי מדובר בשב"ח שתכנן לבצע פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה.

לצד זאת, משטרת ישראל תגיב בנחישות ובכל הכלים שברשותה כלפי פורעי חוק ומפרי סדר אשר ייסכנו את שלומם ובטחונם של השוטרים ולוחמי מג״ב במהלך פעילותם למען ביטחון ציבור התושבים, ותפעל לאיתורם ומעצרם של חשודים המעורבים בכך, במטרה למצות את הדין עמם בהתאם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חוזר בשאלה

    על החרדים במאה שערים להפנים שאם ימשיכו בהפגנות שלוחות רסן , לא יחליפו פחי אשפה ששרפו
    על חשבון העירייה , יפסיקו לימים רבים תנועת אוטובוסים ,כדי להענישם על השלכת אבנים . בנוסף , יופעל לחץ ציבורי למניעת כספים למיגזר שלהם ואף ישללו זכות הצבעה לכנסת מסרבני גיוס חובה .
    אסור שתימשך התמיכה הכספית בישיבות ,על חשבון החילונים . עזרת השם במיקרים שהוזכרו תבושש מלהגיע ( אם בכלל ) . החילונים יעזבו בהמוניהם את העיר הענייה במדינה . חכו ותיראו ,פרזיטים !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר