המחבל ביציאה מהר הבית (צילום: המשטרה)
המחבל ביציאה מהר הבית (צילום: המשטרה)

נפרד ברשת והצמיד סכין לגופו: צפו – כך סוכל הפיגוע בעיר העתיקה

פלסיטיני בן 17, שהגיע לתפילה בהר הבית, עורר את חשדם של לוחמי מג"ב בשער שכם. בחיפוש שערכו עליו איתרו סכין שהודבקה לגופו. "פעילות מקצועית, נחושה ומצילת חיים", שיבח מפקד מחוז ירושלים

פורסם בתאריך: 17.4.24 08:31

כך סוכל פיגוע בצהרי יום שבת בעיר העתיקה: מחבל בן 17 עורר את חשדם של לוחמי מג"ב המוצבים בשער שכם, הם ערכו לו תשאול קצר ובהמשך, בחיפוש שנערך על גופו, אותרה סכין מוסלקת שהודבקה על גופו.

האירוע התרחש בשבת שעברה, 6.4, כאשר במהלך פעילות שגרתית של לוחמי מג"ב ירושלים באזור שער שכם, הם הבחינו הלוחמים בצעיר פלסטיני שעורר את חשדם בעקבות התנהלות מחשידה. הלוחמים תשאלו את הצעיר, בן 17 מביר זית השוהה בישראל שלא כחוק, ובחיפוש שערכו הלוחמים על גופו, נתפסה סכין גדולה מוסלקת, כשהיא מודבקת בסרט דביק על גופו.



המחבל נעצר על ידי הלוחמים והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בחקירתו עלה כי ההוא תומך בארגון הטרור חמאס, וכי התכוון ותכנן לבצע פיגוע דקירה אחרי תפילות "לילת אל-קדר" בהר הבית, במהלך אותו יום שבת. לצורך כך, הדביק לגופו סכין עם סרט דביק שקנה במכולת בכפר בו מתגורר כדי שלא תיפול ולא תזוהה. בטרם ניסה לבצע את הפיגוע ועל רקע המלחמה בעזה לדבריו, העלה ברשת החברתית פרסום שבו כתב: ״הדבר החשוב הוא שאסיים את חיי בשביעות רצון, כי אין סיפוק מלבד גן העדן".

במסגרת החקירה, התחקו חוקרי ימ"ר ירושלים אחר מסלול תנועתו של המחבל שיצא מביתו באיו"ש יום קודם שנתפס, לאחר שלקח עמו סכין אותה הדביק לגופו על מנת שלא יתפס. כמו כן, נודע במסגרת חקירתו כי התכוון לדקור שוטר, חייל או אדם יהודי בעל חזות חרדית, תוך שתכנן לדקור את מי מאלה באזור הצוואר מתוך הבנה לטענתו, כי מיקום זה יגרום לפציעה אנושה ואף ייתכן למוות.

 

 

למחרת היום, יצא המחבל מתפילה בהר הבית, צעד בסמטאות העיר העתיקה והגיע לאזור שער שכם, שם הוחשד כאמור על ידי לוחמי מג"ב ירושלים ובזכות ערנותם, נעצר.

בתחילת השבוע הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות, ומעצרו הוארך עד מחר, חמישי, 18.4, אז יוגש כתב האישום.

במהלך הערכת מצב שקיים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן בחפ"ק המחוזי ביום סיכול הפיגוע, התייחס ואמר: ״לא ניתן שלא לפתוח בהערכה רבה על הפעילות שהובילה את "לילת אל קדר" על ידי כלל המפקדים, השוטרים ושותפים. אולי החשוב מכל זה לציין את סיכול הפיגוע. פיגוע דקירה שסוכל בזכות ערנות ומקצועיות הכוחות בהחשדת אותו המחבל בן 17 תושב ביר זית, שהתהלך בעיר העתיקה עם סכין מוצמדת לגוף בסרט דביק, כאשר הוא גם משאיר פוסט שמתייחס להיבט האובדני. גם בחקירה עולה שהתכוון לבצע פיגוע, הוא מודה וקושר את זה למצב בעזה. אין ספק שהייתה פה פעילות מקצועית, נחושה, חתירה למגע, ערנות טובה, בדיוק מה שמצופה מהשוטרים בכל נושא החשדה וטיפול בפח"ע. ללא ספק מדובר בפעילות מצילה חיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר