הניקיון לפסח ומכלי ביעור חמץ (צילומים: עיריית ירושלים)
הניקיון לפסח ומכלי ביעור חמץ (צילומים: עיריית ירושלים)

איסוף גרוטאות, שטיפה יסודית וניקיון שטחים פתוחים: טירוף הפסח ברחבי העיר

מינהל התפעול בעירייה עובד שעות נוספות כדי להשלים את מבצע הניקיון וההתחדשות לקראת חג הפסח, והגעתם של רבבות מבקרים לירושלים. וגם - מתי והיכן יוצבו מיכלי ביעור חמץ?

פורסם בתאריך: 18.4.24 09:07

לא רק בבבתים הפרטיים: מסתבר ששיגעון הניקיון לקראת פסח תקף גם ברמה העירונית – כשמאות מעובדי עיריית ירושלים עמלו בימים האחרונים על ניקיון העיר לקראת החג, חול המועד ורבבות, אם לא מאות אלפי המבקרים, שצפויים לבקר בה בשבוע הבא.

במסגרת מבצע הניקיון הנרחב, שמבוצע על ידי עובדי אגף התברואה, הוכפלו משמרות הניקיון, נוספו רכבי איסוף אשפה ועלתה תדירות האיסוף. בנוסף, בשבוע החולף נערך מבצע איסוף גרוטאות מכל רחבי העיר, בוצע ניקיון גם בשטחים פתוחים ושטיפה ייסודית בשווקים ובמדרחובים.

"הניקיון", מדגישים בכיכר ספרא, "מתקיים בצירים הראשיים, במבואות ובשכונות. טיאוט ידני מתבצע בשכונות וכולל ניקיון שבילים ומעברי רחובות מדורגים. מבוצע גם ניקיון השפפי"ם והשפ"צים (שטחים פרטיים/ ציבוריים פתוחים) בכל רחבי העיר.


רק שלא יהיה אובך? הנקיון ברחבי ירושלים (צילום: עיריית ירושלים)

רק שלא יהיה אובך? הנקיון ברחבי ירושלים (צילום: עיריית ירושלים)


בנוסף, יתקיים מבצע נרחב לאיסוף גרוטאות ושטיפה יסודית של השווקים: מחנה יהודה, רחוב מלכי ישראל, שוק הבוכרים, שוק מאה שערים ושווקי העיר העתיקה, וכן במרכז העיר ובמרכזים מסחריים. תחנות אוטובוסים ברחבי העיר ותוואי הרכבת נשטפים גם הם לקראת החג".

אחת מהמצוות של חג הפסח הינה מצוות ביעור חמץ, ובעיריית ירושלים נערכים לכך. במטרה לצמצם ככל הניתן את הדלקתן של מדורות מאולתרות ופרטיות – החל מיום שישי הקרוב, 19.4 (ועד ערב החג ביום שני, 22.4), יוצבו ברחבי העיר מכלים ייעודיים לשריפת חמץ. מדובר על מכלים ייעודים, בטיחותיים ואף מעוצבים שמותאמים בגובהם לשמירה על בטיחות המשתמשים.

לרשימת המיקומים של המכלים לחצו כאן.  


מכלי ביעור חמץ שיובצו בשכונות (צילום: עיריית ירושלים)

מכלי ביעור חמץ שיובצו בשכונות (צילום: עיריית ירושלים)


 

 

בעירייה מבקשים מהתושבים לשמור על ניקיון העיר – תמיד ובמיוחד לפני החג. בעירייה מדגישים כי "צוותי אגף אכיפה ושיטור עירוני יעבדו במשמרות מתוגברות ויסיירו בכל רחבי העיר, במטרה לוודא כי לא תושלך אשפה במקומות אסורים, וכן יפעלו לשמירת הבטיחות בעת הגעלת הכלים ושריפת החמץ ויפיצו מידע רלוונטי והנחיות לתושבים על אופן הפעלת העמדות".

במקביל לעבודות הניקיון, ברחבי העיר בוצעו בשבועות האחרונים עבודות נרחבות של שתילת פרחים, סימונים כבישים, שבילים אופניים ומעברי חציה. בעירייה טוענים כי בצביעה נעשה שימוש בצבע ברמה גבוהה במיוחד ברמת הנראות ושימורו לאורך זמן.

מחלקת תאורה מבצעת פעילות יזומה לבדיקת תקינות החשמל והתאורה באתרי התיירות ומוקדי הבילוי, תליית קישוטים ותאורה חגיגית ברחבי העיר והקרנת תכני חג על גשר המיתרים, הקיר הירוק בסחרוב ומבנים שונים בעיר.


הניקיון לקראת פסח (צילום: עיריית ירושלים)

הניקיון לקראת פסח (צילום: עיריית ירושלים)


"עיריית ירושלים נערכת לקדם בברכה את מאות אלפי המבקרים בימי החג ופועלת באמצעות גורמי הביטחון העירוניים ובתיאום עם משטרת ישראל, לקיים הסדרי תנועה ותחבורה מיוחדים ותגבור מערכי הביטחון במהלך כל ימות החג", מסכמים בכיכר ספרא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר