פעילות המשטרה ומג"ב בעיסאוויה (צילומי ארכיון: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה ומג"ב בעיסאוויה (צילומי ארכיון: דוברות המשטרה)

מתחת לאף? הטרור הלאומני שנחשף בעיסאוויה

משטרת ירושלים מדווחת הבוקר, ראשון, כי בשבועות האחרונים נערך מבצע מעצרים נרחב בעיסאוויה, במסגרתו נתפסו 9 חשודים בפעילות על רקע לאומני: השלכת מטענים, בקת"בים ואבנים, כמו גם ירי זיקוקים

פורסם בתאריך: 21.4.24 17:56

מטעני חבלה, בקבוקי תבערה, אבנים וירי זיקוקין – אלו רק חלק מהחשדות כנגד 9 מתושבי מזרח העיר, אשר השתתפו בחודשים האחרונים  במספר הפרות סדר בעיסאוויה. התשעה – בגילאי 23-17 מעיסאוויה – נעצרו לאחר חקירה שנוהלה בשיתוף פעולה בין ימ"ר (יחידה מרכזית) ירושלים לבין שירות הביטחון הכללי (שב"כ).

לטענת המשטרה והשב"כ, מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', התרחשו הפרות סדר שונות בשכונת עיסאוויה, שבהן מפגעים ירו זיקוקין בכינון ישיר, יידו אבנים וסלעים, השליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר כוחות הביטחון שפעלו במקום, וכל זאת במטרה להפר את הסדר במזרח העיר ולערער את היציבות במזרח ירושלים בעקבות המלחמה.

במקרים אלה, חשוב לציין, לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק וכוחות המשטרה ולוחמי מג"ב ירושלים, נאלצו להשתמש באמצעים להדיפת מפרי הסדר האלימים תוך שבמקביל, נפתחה חקירה.

במהלך החקירה, ביצעו בלשי ימ"ר ירושלים ואנשי השב"כ פעולות מגוונות לאיתורם של המפגעים החשודים. תוך כדי החקירה, התחקו החוקרים אחרי 9 חשודים. בחקירתם עלה כי מפגעים אלה היו מעורבים במהלך השנים האחרונות, במקרים רבים של הפרות סדר, התפרעויות ועימותים עם כוחות הביטחון בשכונתם וחלקם גם בהר הבית.

במספר מקרים למשל, בשבוע הראשון לפרוץ המלחמה, חלק מהמפגעים השתתפו במספר הפרות סדר בשכונת עיסאוויה, שבמהלכן השליכו מטעני צינור, אותם הכינו מבעוד מועד, יידו אבנים ובקבוקי תבערה וירו זיקוקין בכינון ישיר לעבר השוטרים ולעבר בית חולים.

 

 

במקרה אחר לפני כחודשיים, חלק מהמפגעים השתתפו בהפרת סדר בעסאוויה והשליכו מטעני צינור בכינון ישיר לעבר הכוחות שפעלו במקום. בנוסף, אחד מהמפגעים השליך מספר בקבוקי תבערה אותם הכין מבעוד מועד והשליכם לעבר הכוחות. למרבה המזל, לא היו נפגעים גם במקרה זה.

עוד נודע במסגרת החקירה שהתנהלה, כי אחד המפגעים שנעצרו, אף היה מעורב בהפרת סדר שהתרחשה לפני כשנה בחודש רמדאן בהר הבית, במהלכה המפגע ירה זיקוקין לעבר הכוחות. במקרה אחר, המפגע תלה מספר רב של דגלי ארגון הטרור 'הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני', ואף הצטלם עם כלי נשק לאחר שעפ"י החשד, ירה באמצעותו לאוויר.

בתקופה האחרונה, מאז שנעצרו, הוארך מעצר החשודים-מחבלים מספר פעמים על ידי בית המשפט, ובמהלך סוף השבוע גובשו כתבי אישום והצהרות תובע כנגד כלל החשודים.

רפ"ק נדב כוגן, קצין חקירות ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים: "במקרים אלה, שחלקם התרחשו עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, היחידה המרכזית במחוז ירושלים יחד עם שירות הבטחון הכללי, פעלו תוך שימוש בכלל הכלים העומדים לרשותם על מנת לשים ידם על אותם מעורבים צעירים שסיכנו במעשיהם את בטחונם ושלומם של השוטרים ולוחמי מג"ב במספר אירועים, תוך שעשו שימוש במטעני צינור, אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקין. לאחר שמוצו כלל פעולות החקירה וגובשה כנגדם תשתית ראייתית, הגישה לאחרונה הפרקליטות כתבי אישום נגד מספר נאשמים, ובימים הקרובים צפוי שיוגשו כתבי אישום נוספים כנגד יתר המעורבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר