הלוחמים משתלטים על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
הלוחמים משתלטים על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

כאילו חסרים כאן טרוריסטים: המחבל מפיגוע הדקירה בעיר העתיקה – תייר טורקי

לוחם מג"ב כבן 30 נפגע היום, שלישי, באורח קל עד בינוני בגבו בפיגוע דקירה שהתרחש בשער הפרחים. הלוחם, ביחד עם קצין מג"ב שהיה באזור, ירו במחבל מטווח קצר, ובהמשך נקבע מותו. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר על נתין זר מטורקיה, שנכנס רק אתמול לישראל דרך מעבר אלנבי. צפו בתיעוד הפיגוע

פורסם בתאריך: 30.4.24 12:38

רשתות השיווק לא לבד – מסתבר שגם טרור אפשר לייבא לישראל מטורקיה: היום, שלישי, 30.4, מעט אחרי השעה 12:30 הגיע מחבל חמוש בסכין לעיר העתיקה בירושלים, וברחוב מעלות שער הפרחים הסתער לעבר לוחם משמר הגבול ודקר אותו באמצעות סכין.

קצין מג"ב שהיה עמו בסמוך והבחין בסכנה ניטרל את המחבל יחד עם הלוחם שנדקר ונאבק בו בירי מטווח קצר. מותו של המחבל נקבע בזירה מעט לאחר מכן. הלוחם, שנדקר בפלג גופו העליון, נפצע באורח קל-בינוני, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק.



מפקח א', קצין מג"ב שנטרל את המחבל ביחד עם הלוחם הפצוע, שמזר: "התקדמנו לכיוון תחנת שלם לעשות תדריך למשמרת צהריים. מחבל קופץ על לוחם שלי, דוקר אותו מספר פעמים. אני מתאושש, מסתובב, מוציא את הדרך. דורך גם את האקדח ומנסה למצוא זווית ירי, לא מצליח. קופץ על המחבל, נופל איתו ביחד על הרצפה ותוך כדי הנפילה מבצע ירי ומנטרל את המחבל. הלוחם הפצוע הצליח לדרוך את הנשק ולהוציא עוד מספר כדורים מה-M16 שלו, ובזה למעשה מסתיים האירוע".

לזירת הפיגוע הוזעקו כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד המחוז ניצב דורון תורג׳מן. הכוחות החלו באיסוף ממצאים וראיות ובפעולות חקירה ראשוניות.

לדברי המשטרה, בזירה אותרה הסכין שעמה המחבל דקר את השוטר בפלג גופו העליון.

בהמשך, בבדיקת זהות המחבל עלה כי כי מדובר בנתין זר מטורקיה (בן 34).

מפקד המחוז תורג'מן קיים בזירה הערכת מצב יחד עם ממ״ר מג״ב ירושלים ומפקד מרחב דוד, במהלכה שיבחו את המענה המבצעי של לוחמי מג״ב שפעלו לנטרול המחבל במקצועיות ובמיידיות. כמו כן הנחה על המשך פעולות החקירה הנדרשות במטרה לשלול סייענים ולחקור את נסיבות הפיגוע.

מפקד מג״ב, ניצב בריק יצחק, שיבח את פעילות הלוחמים ואמר: "פעם נוספת שתגובה נחושה ומקצועית של לוחמינו הובילה לסיומו של האירוע מבלי שיפגעו בו אזרחים, הגנתם בגופכם זהו תפקידנו וזוהי משימתנו, כל מחבל שיחשוב על לבצע פיגוע יפגוש בדרכו לוחמים נחושים וידע כי דמו בראשו".


זירת הפיגוע בסמוך לשער הפרחים (צילום: איחוד הצלה)

זירת הפיגוע בסמוך לשער הפרחים (צילום: איחוד הצלה)


 

 

שוטר בשנות ה-30 לחייו נפגע היום, שלישי, באורח בינוני בפיגוע דקירה בסמוך לשער הפרחים בעיר העתיקה.

ממד"א ירושלים נמסר: "בשעה 12:32 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על גבר שנפצע באירוע דקירה ברחוב סולטאן סולימאן סמוך לשער הפרחים בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 30 בהכרה עם פצע דקירה".

בזק"א ירושלים הוסיפו דיווח ראשוני על פיגוע דקירה בעיר העתיקה. מהדיווח עולה כי המחבל נוטרל במקום.

חובש רפואת חירום במד"א בני ליבסקינד סיפר: "חברנו לכוחות המשטרה שהיו במקום, ראינו גבר כבן 30 יושב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מדקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים כשמצבו בינוני".

יחיאל שטרן ויוסף חיים גבאי חובשי איחוד הצלה מסרו: "מדובר בגבר כבן 30 שבשלב זה מצבו מוגדר בינוני. הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה לבית חולים במצב יציב ובהכרה".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר