השיפוצים במינהל קהילתי בית הכרם (צילום: באדיבות המצלם)
עבודות לא נגמרות - מינהל קהילתי בית הכרם (צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות עצומה של התושבים – סוף-סוף תאריך פתיחה למינהל בית הכרם המחודש

בסוף יוני 2023 החל במינהל הקהילתי שיפוץ עומק, שהצפי לסיומו היה כשלושה עד ארבעה חודשים. השבוע, כ-11 חודשים לאחר תחילת העבודות וסגירת המינהל הקהילתי, לתושבים נמאס והם החתימו עצומה הדורשת את התערבות ראש העיר. התוצאה - הכרזה על ה-16.6 כיעד לפתיחה מחודשת של המתנ"ס והספרייה השכונתיים

פורסם בתאריך: 19.5.24 19:20

מנפלאות עיריית ירושלים: שיפוץ שהיה צפוי להסתיים תוך שלושה עד ארבעה חודשים יסתיים אחרי כשנה, וכלל לא בטוח שבאופן מלא. וגם זה – רק הודות לעצומה של תושבי שכונת בית הכרם שמאסו לראות את המינהל הקהילתי שלהם סגור.

השבוע, למעלה מ-10 חודשים אחרי שהמינהל הקהילתי נסגר ביחד עם מרבית הפעילויות שבו – ובעיקר הספרייה השכונתית שנתנה מענה לאלפי ילדים וילדות – מאסו התושבים בסחבת הבלתי נגמרת ולאחר שלא הצליחו לקבל תשובות מספקות – הם החלו להחתים עצומה (עליה חתמו תוך 48 שעות מאות תושבים), שבה הם דורשים את התערבותו המיידית של ראש העיר בפתרון הבעיה – תהיה אשר תהיה.

"לפני כמעט שנה, בתאריך 30 ביוני 2023, נסגר בניין המינהל הקהילתי ברח' אהרונוב בשכונת בית הכרם, ויחד איתו נסגרה הספריה העירונית", כך נכתב בעצומה. "הבניין היה אמור להיסגר לכשלושה חודשים בלבד לצורך שיפוץ והתקנת מעלית. עם זאת, הבניין והספרייה לא נפתחו עד כה, ואין צפי לפתיחה בעתיד הנראה לעין. אנו, תושבי השכונה, מיואשים, מתוסכלים, וכועסים. עבורנו ועבור תושבי השכונות הסמוכות, מדובר בפגיעה כואבת מאוד בשירותי החינוך, התרבות, והפנאי".

בהמשך העצומה נכתב כי "הסיבה שבגינה הבניין עדיין סגור היא גרירת רגליים של הקבלן ואי-עמידה בהתחייבויות בדבר התקדמות וסיום השיפוץ… דיווח הועבר לגורמים הרלוונטיים בעירייה ואף לראש העיר מספר פעמים, כולל בפנייה ישירה של תושבי השכונה. עם זאת, טרם הסתיים השיפוץ ולא ניתן תאריך לפתיחה מחודשת של מבנה המינהל".

את העצומה/מכתב מסיימים התושבים במילים: "אנו רוצים להביע את התסכול העצום מהתמשכות העבודות… אנו פונים אליך בבקשה להגיע לפתרון מידי ולפעול מול הקבלן וכל הגורמים הרלוונטיים הנוספים על מנת לפתוח את בניין המינהל ואת הספרייה בהקדם האפשרי".

עכשיו בטח יהיה מי שיגיד שזו עצומה אחת מיני רבות, אבל ראו זה פלא – העצומה, בתוספת פניית "כל העיר", הולידה לפחות תאריך יעד מחודש לפתיחת המינהל הקהילתי (גם אם לא הסבר ממשי לעיכוב הבלתי מובן): 16.6.2024 – כך נמסר ל"כל העיר".

 

 

 

תשובות בנוגע לקבלן ובנוגע להתנהלות של חברת מוריה שהיתה אמונה על הפיקוח בפרויקט לא התקבלו. וכאן המקום לציין כי כבר בחוד פברואר פנה "כל העיר" לעירייה בנושא השיפוץ – אז הבטיחה העירייה כי הבניין ייפתח בתחילת הרבעון השני של השנה, מה שלא קרה כמובן, וגם שתברר את נושא ההתנהלות של הקבלן ושל חברת מוריה. בירור אולי נערך – תוצאות בשטח לא היו.

אז מה כן מסרו מהעירייה? הנה התגובה המלאה: מעיריית ירושלים נמסר: "עובדי מחלקת הנגישות של העירייה קיימו הבוקר סיור במקום, יחד עם מנכ״ל המינהל הקהילתי והקבלן המבצע מטעם חברת מוריה. במהלך הסיור, הדרגים המקצועיים מטעם מוריה והמינהל הקהילתי הונחו לפעול לאלתר על מנת לאפשר את פתיחת הבניין והספרייה לרווחת התושבים בהקדם".

עוד נמסר כי "היום (ראשון, 19.5) הגיעה המעלית החדשה למינהל הקהילתי לאחר עיכוב רב שנבע בשל המצב הביטחוני. באשר לפתיחת המינהל, המועד המשוער לפתיחת הספרייה ויתר הפעילויות הינו ב-16.6. בימים אלו המינהל הקהילתי פועל למתן מענה חלופי עד לפתיחת הספרייה מחדש, ובמקביל נבחנת האפשרות לתגבור נוסף באמצעות ספרייה ניידת לשכונה".

במינהל קהילתי בית הכרם לא מסרו תגובה למרות פניית "כל העיר".

התושבים שהחתימו וחתמו על העצומה מסרו כי הם מקווים שהתאריך החדש שניתן אכן יהיה תאריך הפתיחה של המינהל המחודש, וחזרו שוב על הפגיעה העצומה באלפי ילדים ובני נוער שנותרו ללא מענה לפעילות קהילתית בשנה האחרונה.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. נעמי

    שטויות במיץ! כאילו 'עצומה' אינטרנטית ושאילתא של מקומון ברשת הם שהובילו לזירוז. חח

  2. יוני

    תזכרו טוב טוב את השם: רפי גמיש, זה אותו כתב שכתב את הכתבה הזו ומנסה כל פעם מחגש להכפיש את העירייה ואת העבודתה הנפלאה…
    הרי ברור שבזמן מלחמה יש עיכוב בבניה, עיכוב באספקת סחורות, והאצפי להשלמת פרויקטים מתאחר, תראו מה קורה לכל הקבלנים שהיו צריכים למסור דירות חדשות…
    אבל את הכתב היקר זה לא מעניין, מה שמעניין זה עוד כתבה נגד עיריית ירושלים והעומד בראשה…
    עצוב מאוד שלא יודעים לייצר כתבות של בניה, התקדמות, מילה טובה, ואוירה נעימה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר