הפגנות בירושלים (צילום ארכיון: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)
הפגנות בירושלים (צילום ארכיון: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)

הגיע להשתתף בהפגנת הענק מול הכנסת – וספג מכות

יום של אלימות והפגנות בירושלים: צעיר כבן 19 היכה במוט של דגל גבר בשנות ה-70 לחייו, שביקש להשתתף בהפגנה הגדולה הערב מול הכנסת. מוקדם יותר - המשטרה פינתה בכוח מפגינים שחסמו את הגישה לכנסת. הצפי - שיא העימותים עוד לפנינו

פורסם בתאריך: 20.5.24 08:16

עדכון אחרון: 20.5.24 17:42

***עדכון 17:07***

צעיר בן 19 נעצר לפני זמן קצר על ידי משטרת ירושלים לאחר שתקף גבר בשנות ה-70 לחייו, שכל "חטאו" היה שביקש להשתתף בהפגנת הענק שמתקיימת מול הכנסת.

במשטרה מציינים כי דיווח על אירוע האלימות התקבל מפי אזרח שהפנה את תשומת לב השוטרים בכניסה לעיר על האלימות שהתרחשה בתחנת דלק באזור הכניסה לעיר.

על פי חשד המשטרה, החשוד ניגש אל הקורבן בתחנת הדלק וביקש את הדגל שהיה ברכבו. לאחר שסירב לדרישתו, תקף החשוד את הקורבן באמצעות מוט הדגל בראשו וגרם לפציעתו באורח קל.

חובשת משטרתית שפעלה בכוח, הגישה לו סיוע רפואי שכלל חבישה. החשוד שנעצר, הועבר לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה בחשד לתקיפת קשיש.

"אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהוא, בין אם כזו המופנית כלפי מוחים או כלפי כל אדם אחר", נמסר מהמשטרה. "נמשיך לפעול נגד כל אדם שינהג באלימות ובריונות".

***עדכון 15:35***

מוקדם יותר, בסביבות השעה 15:00, ניסו מפגינים לחסום את כביש הגישה לכנסת כאשר התיישבו על הכביש בצומת הרחובות רופין-קפלן. המשטרה פינתה את המפגינים בכוח מהכביש אל המדרכה, שם הם המשיכו במחאה.

בתוך כך, בשעות הקרובות יובאו לבימ״ש 7 מהחשודים שנעצרו לחקירה במשטרה הבוקר בכביש 1, לאחר שהפרו את הסדר במקום, לא נשמעו להוראות השוטרים, ועפ״י החשד ניסו לחסום את הכביש המהיר עם רכבים מושבתים ולהבעיר אש במקום בניגוד לחוק ותוך סיכון משתמשי הדרך.

"למן הרגע שנעצרו החשודים ועד כה, לא סיפקו חשודים אלו בפני חוקרי המשטרה כל הסבר על התנהלותם, כוונותיהם והאמצעים שנתפסו ברשותם", אומרים במשטרה, "על פי החשד, התכוונו להצית עמם אש בכביש, ולהתפרעותם במקום תוך עימות עם השוטרים בניסיון לגרור את כלי הרכב לחסימת הציר ולהפר את הסדר במקום".

 

 

יום של הפגנות וחסימות צירים

תושבי ירושלים שימו לב – היום, שני, 20.5, עשרות רחובות ייסגרו לתנועת כלי רכב, יתקיימו מספר הפגנות ומחאות ברחבי העיר ובדרך אליה וצפויים להיות עומסי תנועה כבדים בכביש 1 לכיוון ירושלים וגם בתוך העיר עצמה. לקראת יום ההפגנות – משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים וכאמור, לא לוקחת סיכונים ופשוט סוגרת את צירי התנועה הרלוונטיים – חלקם גם לאורך כל היום, גם אם אין לכך סיבה ממשית.

על פי המשטרה – רחוב עזה נחסם לתנועה כבר משעות הבוקר במקטע שבין רחוב הזז לרחוב מטודלה, זאת למרות שהמחאה צפויה להגיע לאזור בית ראש הממשלה רק בשעות הערב. בשעות הצהריים – החסימה ברחוב עזה תורחב לכל אורכו ותגיע עד לכיכר פריז, כשהמטרה היא למנוע בכל מחיר את התקרבותם של המפגינים אל אזור בית ראש הממשלה.

רחוב נוסף שייחסם לתנועת כלי רכב משעות הבוקר הוא רחוב קפלן

במשטרה מציינים כי מאות שוטרים ולוחמי מג״ב יפעלו לשמור על הביטחון, הסדר הציבורי והחוק, וכן להכווין את התנועה באזור. "מטרת הפעילות המשטרתית הינה לאפשר את חופש המחאה והביטוי כחוק, לשמור על שלומם וביטחונם של המוחים ומשתמשי הדרך, למנוע אלימות וונדליזם ולשמור על הסדר הציבורי, הכל תוך איזון מתבקש בין חופש הביטוי והמחאה לחופש התנועה, וצמצום הפגיעה בשגרת החיים התקינה בירושלים ובציר תנועה ראשיים המובילים לעיר".


חסימות ברחוב הרצוג לכיוון עזה (צילום: ש.ה)

חסימות ברחוב הרצוג לכיוון עזה (צילום: ש.ה)


השינויים המלאים בהסדרי התנועה

– החל משעות הבוקר המוקדמות, ייחסם רחוב קפלן.
– רחוב עזה בקטע שבין רחוב מטודלה לרחוב הזז ייחסם גם הוא בשעות הבוקר המוקדמות.
– בשעות הצהריים ייחסם לתנועה רחוב זוסמן, ותורחב החסימה ברחוב עזה לקטע שבין רחוב הזז ועד לכיכר פריז.
– בשעות הערב צפויים להיסגר לפרקי זמן קצובים ובהתאם לצורך הרחובות: לורך, רופין, בן צבי- מרבין ועד רופין, רמב״ן, רבין.

במשטרה מדגישים כי "ייתכנו חסימות נוספות ברחובות נוספים ואלו המובילים למקטעים אלו, ויתכנו עומסי תנועה באזור מרכז העיר ירושלים והכניסה לעיר".

 

הנחיות לציבור המפגינים

– בעת הגעה למחאה- יש לנסוע כחוק במהירות המותרת והמתאימה לתנאי הדרך. כל הפרעה ושיבוש מכוון של התנועה בצירים אסורה ומהווה עבירה על החוק.
– חל איסור מוחלט לקיים מחאות בשטח חסינות הכנסת או לבצע מעשים שישבשו את הפעילות התקינה במשכן. מחאה תתאפשר במתחם ההפגנות הייעודי שהוקצה לשם כך ושבו התקיימו מחאות רבות בעבר.
– בהתאם לפסיקת בית המשפט והוראות הדין: לא תתאפשר מחאה בסמוך לבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור. המחאה תתאפשר רק במרחק המותר ובמקום שהוקצה לכך בלבד.
– בהתאם לחוק ולפסיקת בימ״ש – קיום תהלוכה בצירי תנועה מותנה בתיאום ואישור מראש של המשטרה. חל איסור לקיים תהלוכות בניגוד לחוק.
– חל איסור על הבערת אש, לרבות לפידים ומדורות. מעשה מסוכן זה מהווה עבירה פלילית וייאכף בהתאם.
– לא תתאפשר חסימת צירים ראשיים שלא תואמה עם המשטרה וכל ניסיון לפגיעה קשה בשגרת החיים בירושלים ובחופש התנועה של אלפי הנהגים ותושבי ירושלים. המחאה תתאפשר במקומות שהוגדרו לכך בלבד.
– יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ולהימנע מכל גילוי אלימות וונדליזם. מעשים פסולים ופליליים מעין אלו יטופלו באפס סובלנות.
– חל איסור על הטסת רחפנים באזור, ללא תיאום ואישור מראש של המשטרה.

המלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:

– בעקבות עומסי התנועה הצפויים, מומלץ להימנע מנסיעה באזור הכנסת בשעות הערב. מומלץ להסתייע ביישומי הניווט ו/או בשירות התחבורה הציבורית אל העיר ירושלים ובתוכה.
– ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ובסובלנות. יש להישמע להוראות השוטרים שיפעלו להכווין את התנועה, זאת בהתאם למהלך המחאה.

"משטרת ישראל הינה משטרה של כולם, ורואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית", מסכמים במשטרה. "כפי שהיה בעבר, המשטרה תפעל לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ובהתאם למתווה שאושר. מנגד לא נאפשר התפרעויות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק, וכל פגיעה בגוף, ברכוש או בסמלי שילטון".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. פנינה

    חלאות.החטופים מזמן לא מעניינים אותם!רק לא ביבי זה מעניין אותם.שילכו לחסום את המשאיות עם הקולה והנוטלה והכיף כיף שמכניסים למרצחים

  2. יפה

    מחאה פוליטית מוצהרת .
    מטרתה להחליף את הממשלה.
    קצת לא ברור לי איך אפשר :להחזיר מיד את החטופים,
    לקיים בחירות ,להפסיק את המלחמה, להחזיר את מתיישבי עוטף עזה ומתיישבי הצפון והכל עכשיו מיד ובמקביל.
    אולי חלק מהאוכלוסיה ממשיכה לחיות בללה לנד?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר