בניין העירייה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)
בניין העירייה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

יותר נראות, יותר חינוך ויותר תכנון: אושר התקציב העירוני לשנת 2024

כחודש לאחר הרכבת הקואליציה, ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה אמש, שני, את התקציב השוטף לשנת 2024 - סך של 9 מיליארד שקלים - גידול של למעלה מחצי מיליארד שקלים, שמתווסף לתקציב התקב"ר שאושר כבר בחודש דצמבר האחרון

פורסם בתאריך: 21.5.24 08:00

עיריית ירושלים ממשיכה לשבור שיאים מבחינה תקציבית, כשאמש, שני, אושר בוועדת הכספים התקציב העירוני לשנת 2024 – שהוא הגבוה ביותר שהיה לעירייה. התקציב השוטף שאושר עומד על סך של 9 מיליארד שקלים – גידול של למעלה מחצי מיליארד שקלים לעומת תקציב 2023 (שעמד על 8.42 מיליארד שקלים).

כזכור, כבר במהלך חודש דצמבר האחרון, לפני הבחירות למועצת העירייה ובזמן שהמלחמה בעזה היתה בעצימות גבוה, אישרה העירייה את תקציב הפיתוח (תקב"ר) בסך 6.2 מיליארד שקלים – שגם הוא היה גבוה יותר מתקציב 2023.

בסך הכל, התקציב העירוני לשנת 2024 (שוטף + פיתוח) הוא תקציב שיא בהיקף של 15.2 מיליארד שקלים, זאת לעומת תקציב של 14.4 מיליארד שקלים בשנת 2023, כ-12.6 מיליארד שקלים בשנת 2022, כ-12.3 מיליארד שקלים בשנת 2021 וכ-11.2 מיליארד שקלים בשנת 2020. (גידול של 4 מיליארד שקלים בתקופה של 5 שנים).

התקציב שאושר בוועדת הכספים העירונית בראשות סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן (ש"ס) יובא לאישור מועצת העיר בישיבת המועצה המיוחדת שתתקיים ביום ראשון, י"ח באייר תשפ"ד (26.5.24) בשעה 18:00 בישיבה חגיגית בבית הנשיא לקראת יום ירושלים 2024.

 

 

הבשורות בתקציב בהשוואה לשנה שעברה:

– תקציב החינוך עלה בכ- 300 מיליון שקל ויעמוד על 3.1 מיליארד שקל (עליה של כ-10%).

– תקציב מינהל התפעול עלה בכ-100 מיליון שקלים ויעמוד על סך של 1.5 מיליארד שקלים (עליה של כ-7%). בין סעיפי התקציב – עליה של כ-6% בתקציב האגף לשיפור פני העיר. תוספת תקציב לאגף לחירום וביטחון, המשקפת עליה של כ-6% לטובת הגברת הביטחון בבירה והמוכנות לחירום.

– תקציב מינהל תכנון עלה בכ- 16 מיליון שקלים, ויעמוד על כ-219 מיליון שקל (עליה של כ8%). בסעיפי התקציב עליה של כ-12% בתקציב האגף לתחבורה ופיתוח תשתיות.

– תקציב מינהל קהילה עלה ב-80 מיליון שקלים, ויעמוד על סך של 1.4 מיליארד שקלים (עליה של כ-6%). בסעיפי התקציב עליה של כ-10% בתקציב הרשות העירונית לתעסוקה.

"התקציב לשנת 2024 משקף השקעה חסרת תקדים בעתיד העיר ובתושביה", מציין ראש העיר משה ליאון. "התקציב ישמש לשדרוג נראות וניקיון המרחב הציבורי, קידום תוכניות חינוכיות, קיום אירועי תרבות, פנאי וספורט, ותגבור הביטחון האישי לתושבי העיר והמבקרים בה. נמשיך לבנות את ירושלים בירתנו, ליצור בה עתיד טוב יותר ולפתחה למען התושבים והדורות הבאים".

יו"ר ועדת הכספים צביקה כהן מוסיף: "התקציב הזה הוא תוצאה של עבודה יסודית של הצוות המקצועי בעירייה. אני רוצה להודות לכל מי שסייע לנו להעביר אותו, ובמיוחד לראש העיר משה ליאון ולמנכ"ל העירייה איציק לארי, שהיו שותפים מרכזים להצלחה הזאת. התקציב הזה הוא בשורה חשובה לתושבים של ירושלים. הוא יאפשר לנו להמשיך ולספק להם את השירותים הטובים ביותר. יחד בכוחות משותפים נמשיך לפעול כדי לקדם את פיתוח העיר ירושלים".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר