מצעד הגאווה 2023 בירושלים (צילום: מולי גולדברג)
מצעד הגאווה 2023 בירושלים (צילום: מולי גולדברג)

"אקט שאמור להיות כבר מובן מאליו": מדוע העירייה לא תולה את דגלי הגאווה?

ביום חמישי הקרוב, 30.5, יתקיים מצעד הגאווה ה-22 בירושלים. מארגני המצעד בבית הפתוח טוענים כי העירייה משתהה שוב לתלות את דגלי הגאווה בתוואי המצעד כמתחייב מהחלטת בית המשפט ודורשים כי הדגלים יתלו עוד לפני יום רביעי בלילה. העירייה: "כבכל שנה העירייה תתלה את הדגלים לקראת המצעד"

פורסם בתאריך: 27.5.24 08:26

האם עיריית ירושלים לא מקיימת את החלטת בית המשפט? הדבר אינו מובהק, אך העירייה כן מותחת את הקו עד למקסימום בנושא תליית דגלי הגאווה לקראת מצעד הגאווה השנתי בירושלים, מצעד שאותו, כידוע, העירייה מתקצבת ב-0 שקלים.

יש לציין כי בשנה שעברה נתלו דגלי הגאווה בתוואי המצעד רק בלילה שלפני קיומו, והשנה, כדי להימנע מהישנות המקרה – פנו אנשי הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות לעיריית ירושלים מבעוד מועד – כבר ב-19.5, בדרישה שימלאו אחר הוראות בית המשפט ויתלו את דגלי הגאווה מספר ימים לפני המצעד.

בפנייה, שנשלחה מטעם הבית הפתוח על ידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה, נכתב בין השאר: "למרבה הצער, מדי שנה אנו נתקלים בבעיות מול העירייה בנוגע לאקט שאמור להיות כבר מובן מאליו – תליית דגלי הגאווה על ידי העירייה לקראת המצעד השנתי. כל למשל, דגלי הגאווה נתלים לאורך תוואי המצעד רק בלילה שלפני יום המצעד ומוסרים מיד לאחריו, דגלים נתלים באופן חלקי ולא לאורך כל תוואי המצעד – במצעד שנערך בשנה שעברה (2023) נתלו דגלים ברחוב מנשה בן ישראל בו המצעד לא עבר, בשעה שברחוב קרן היסוד בו כן עבר המצעד נתלו דגלים באופן חלקי".

בהמשך נכתב: "בפסק הדין שניתן ביום 26.5.2005 עמד בית המשפט על חובת של העירייה בעניין אירועי הגאווה, והורה לה לתלות את דגלי הגאווה לאורך תוואי המצעד ובהקדם האפשרי לפני יום 30.5.2005 – מועד מצעד הגאווה אז".

 

 

 

לאחר מכן מובא ציטוט מהחלטת בית המשפט: שטחיה הציבוריים של העירייה ומתקניה נועדו לשימושו של הציבור הרחב. עליה להעמידם לרשות הציבור כולו, על כל גווניו, תוך מתן אפשרות להבעת דעות שונות… אין העירייה רשאית להפלות לרעה ציבור זה או אחר בשל אי הסכמה של מי מאנשיה לדעותיו או לנטייתו המינית של אותו ציבור".

מהציטוט ברור שהעירייה מחויבת לתלות את דגלי הגאווה, אך המועד לא נאמר במפורש ונראה כי על הדבר הזה משחקת העירייה, כשהיא מתעכבת עם תליית דגלי הגאווה.

כך או כך, בפנייה לראש העיר דורשים אנשי הבית הפתוח כי "העירייה תתלה את דגלי הגאווה לאורך תוואי המצעד וזאת לכל הפחות שבוע ימים לפני המצעד".

דרישתם של אנשי הבית הפתוח לא מולאה עד כה.

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שהמשיכה להתחמק ומסרה: "כבכל שנה, תתלה העירייה דגלים לקראת המצעד ולאורך תוואי המצעד".

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. י.ש.

    העיריה היהודית לא צריכה לתלות דגלי תועבה בעיר הקודש,שהבהמות האלה ילכו לעיר ערבית,נראה אותם.

  2. ציפה

    כל מצעדי הגאווה הם טימטום אחד גדול
    לבטל את כולם בכל עיר ויישוב

  3. המסביר

    בשעה קשה זו יש לתלות דגלים יותר משמעותיים, כאלו שצבעם כחול-לבן.

  4. עוכר ישראל, ירושלים הבינלאומית

    שקרן וצבוע. הציטוט מהחלטת בית המשפט אינו מתייחס כלל לדגל התועבת, שבשמו ותחתיו כבר קופדו חיי אדם. וגם אילו היה מתייחס, אין לבית המשפט סמכות לכפות זאת על העירייה בניגוד לדעת הרוב הברור בעיר. על מר ליאון להמשיך בדרך קודמו לופוליאנסקי ולהפגין גאוה ירושלמית *אמיתית*. או בשתי מילים – לכו תחפשו.

  5. יוני

    אני חושב שזו התכנסות מסוכנת, הרי אנחנו בשעת מלחמה, רק שלא יזלוג לחמס מידע על המצעד, והוא יזרוק טיל ויפיל להם את החצאיות…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר