מפת רובע החדשנות בירושלים (צילומים: מרכז החדשנות, המדע והטכנולוגיה)
מפת רובע החדשנות בירושלים (צילומים: מרכז החדשנות, המדע והטכנולוגיה)

חיבור בין מוסדות מחקר מובילים: רובע החדשנות שיוקם בירושלים

בסמוך לקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית יוקם, כך אושר בישיבת הממשלה המיוחדת ליום ירושלים, רובע חדשנות שיחבר בין האוניברסיטה העברית, המרכז הרפואי שערי צדק, מכללת עזריאלי להנדסה, קמפוס טל והמרכז האקדמי לב, ויהווה עוגן כלכלי ועסקי עבור העיר. צפו

פורסם בתאריך: 6.6.24 09:25

ירושלים של ההייטק: רובע חדשנות יוקם באזור קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית – כך אושר אתמול, רביעי, בישיבת הממשלה החגיגית לציון יום ירושלים שהתקיימה במוזיאון ארצות המקרא. המטרה – לחיזוק מעמדה של העיר כמרכז ידע מוביל בהייטק, בחדשנות ובטכנולוגיה. המרכז יתמקד בנושאי ביוטק, בינה מלאכותית ואקלים טק, וצפוי להוות מוקד משיכה מחקרי, עסקי וכלכלי משמעותי לחברות הזנק ומשקיעים בינלאומיים.

המיקום שנבחר – באזור קמפוס גבעת רם – הוא אסטרטגי ורובע החדשנות צפוי לחבר בין 5 מוסדות מחקר מובילים בעיר: האוניברסיטה העברית, המרכז רפואי שערי צדק, מכללת עזריאלי להנדסה, קמפוס טל והמרכז האקדמי לב.

את הקמת הרובע מובילים במשותף משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, משרד ירושלים ומסורת ישראל, ועיריית ירושלים. על פי ההחלטה שעברה – הקמת רובע החדשנות תתוקצב בשלב הראשוני בסך של 8 מיליוני שקלים לטובת התחלת ההקמה והתכנון המפורטים, כבסיס ראשוני למתחם.



המטרה היא שרובע החדשנות יחזק את ירושלים, שמצבה הסוציו-אקונומי כידוע אינו משובח (בלשון המעטה), על ידי יצירת משרות במקצועות עתירי ידע, הובלת מחקר יישומי, טיפוח יזמות והקמת חברות הזנק. זאת, לצד פיתוח סביבה עסקית חדשנית אשר תעודד ישיבה משותפת של חברות גדולות, חברות הזנק ומשקיעים בינלאומיים.

"רובע חדשנות", כך נמסר ממשרד הדשנות, המדעה והטכנולוגיה, "הוא מודל אורבני המחבר בסמיכות גאוגרפית מוסדות, חברות טכנולוגיות ומיזמי סטארט-אפ, כשהמפגש ביניהם מעורר ויוצר חדשנות מקורית ופורצת דרך. המודל מתבסס על זיהוי תחומי הידע והמסחר הייחודיים והתחרותיים שמייצרים שיתופי פעולה ומניעים פיתוח כלכלי וצמיחה, יחד עם פיתוח תשתית ליצירת אקוסיסטם מקומי ותשתית פיזית וקהילתית אשר תעודד שיתופי פעולה נוספים ותניע צמיחה".

השרה האמונה על המשרד גילה גמליאל מוסיפה: "ביסוס מעמדה של ירושלים כעיר בירה חדשנית ואיתנה המהווה מרכז ידע לאומי לתעשיית ההייטק ,החדשנות והטכנולוגיה היא מטרה עליונה. ירושלים תהווה מקור והשראה לערים נוספות שנמשיך לפתח לקדמה כלכלית וטכנולוגית. הרובע יהווה עוגן עסקי וכלכלי שיספק פתרונות לקידום הון אנושי לתעשיית ההייטק ושילוב אוכלוסיות מגוונות במקצועות העתיד".


מפת רובע החדשנות בירושלים (צילום: מרכז החדשנות, המדע והטכנולוגיה)

מפת רובע החדשנות בירושלים (צילום: מרכז החדשנות, המדע והטכנולוגיה)


שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "ירושלים היא מרכז פעילות כלכלית משגשג ואנחנו משקיעים משאבים רבים בקידומה ופיתוחה לטובת תושבי ירושלים ואזרחי ישראל כולם. רובע החדשנות שיוקם בעיר יהיה זרז תורם לחיזוק מעמדה של ירושלים כמרכז ידע מוביל בחדשנות בינלאומית בתחומים רבים והשתלבות בהשקעה משותפת של משרדי ממשלה רבים בטובת העיר, פיתוחה ושגשוגה".

 

 

ראש העיר משה ליאון: "רובע החדשנות שיוקם בירושלים ויחבר בין 5 מוסדות מחקר מובילים, יהווה עוגן מרכזי נוסף בעיר, יחזק את מעמדה כבירת החדשנות, ההיי-טק והעסקים. בשורה נפלאה זו היא חלק משורה ארוכה של פעולות משמעותיות המתבצעות בעיר, בהן בניית כ-2 מיליון מטרים לתעסוקה, מסחר והייטק, תביא בשערינו חברות בינלאומיות גדולות ותספק עשרות אלפי משרות לתושבי ירושלים, שהיא הדבר הבא של ישראל".


מפת רובע החדשנות בירושלים (צילום: מרכז החדשנות, המדע והטכנולוגיה)

מפת רובע החדשנות בירושלים (צילום: מרכז החדשנות, המדע והטכנולוגיה)


על פי התכנון המרכז ייצר אקו-סיסטם חדשני בעיר בין סטודנטים, חוקרים ויזמים צעירים ויכלול תשתיות מחקר מתקדמות, מסדי נתונים, כמו גם תוכניות יזמות והאצה בשילוב המגזר הפרטי.

ירושלים היא העיר הגדולה והצעירה בישראל, שבה, נכון לשנת 2024 יש קרוב למיליון תושבים, שהם כ-10 אחוזים מתושבי מדינת ישראל, יהודים וערבים ופוטנציאל כוח העבודה בה הוא משמעותי. עם זאת, כיום רק 68 אחוז מתושבי ירושלים משולבים בכוח העבודה, לעומת ממוצע ארצי של 85 אחוז הפוטנציאל בגידול המשמעותי בכוח העובדים בירושלים, מהווה הזדמנות לפתרון של סוגייה לאומית רחבה של מחסור בכוח אדם מיומן ומקצועי במקצועות ההייטק.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. המתבונן במפה

    "אקו סיסטם", "סביבת חדשנות פורצת דרך" ו-"שיתוף פעולה בין גורמים מובילים" – מילים יפורת, אבל בפועל יש חיבור משונה בין גוש באיכות גבוהה יחסית, לגוש לא ממש מוצלח, ובניהם מפריד שטח הפקר אימתני, מלא באוטוסטרדות ומחלפים ומגרשי חנייה עצומים. זה ימשוך חוקרים מובילים מכל העולם?

    בסופו של דבר יצטרכו לקרות יותר מרק אוטוסטרדה אחרת.

  2. יוני

    לצוות האתר
    ממש יפה ששדרגתם את האתר עך שבליצת כפתור נוכל להגיע ישירות לתגובות,
    צוות של אלופים…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר