האנדרטיה לזכרו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל (צילום: פרטי)
האנדרטיה לזכרו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל (צילום: פרטי)

אנדרטה לזכרו של רס"מ יוסי קירמה תוצג ביום ראשון במבשרת ציון

את האנדרטה, שעשויה מאבן ירושלמית וצורתה כשל חלל הנפער באבן ולצידו דמות, יצר האמן חן וינקלר. המשפחה: "הרצון שלנו הוא להנציח את יוסי אהובנו כאדם, שהוא בעל, אח וחבר, כך שייגע בפן האישי של הצופה באנדרטה"

פורסם בתאריך: 30.8.17 15:20

אירוע מרגש מאוד צפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב, 3.9, במבשרת ציון – טקס הסרת הלוט מעל האנדרטה ע"ש רס"מ יוסי קירמה ז"ל, שתוצב בסמוך למקום מגוריו במבשרת ציון.

רס"מ יוסי קירמה ז"ל, 29, לוחם ביחידת יס"מ ירושלים, נפל בעת מילוי תפקידו בפיגוע הירי הרצחני בציר הרכבת הקלה, ב-9.10.16, יומיים לפני ערב יום הכיפורים. הוא הותיר אחריו אישה – נוי, הורים – אתי ועוזי, ושני אחים- איציק וטל.

הרעיון לבניית האנדרטה והנצחת הלוחם, שנפל כאמור בהיתקלות עם מחבלים, הינו פרי שיתוף פעולה בין המועצה המקומית מבשרת ציון לבין חברת "ערים" האחראית על פיתוח היישוב. שני הגופים הביעו בפני עוזי קירמה, אביו של יוסי ז"ל, נכונות לייצר ולהציב אנדרטה מיוחדת לזכרו ביישוב, ומשם החל תהליך שארך כשבעה חודשים ויסתיים בטקס מרגש לחשיפת האנדרטה ביום ראשון.

האנדרטה לזכרו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל

האנדרטה לזכרו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל

 

בר קירמה, בת משפחה שמנהלת את התחום הלוגיסטי מציינת בשיחה עם "כל העיר" כי "הרצון של המשפחה הוא להנציח את יוסי אהובנו כאדם, שהוא בעל, אח וחבר, כך שייגע בפן האישי של הצופה באנדרטה. הדגם הנבחר עשוי אבן ירושלמית בגובה שני מטרים, המביע את הקשר הירושלמי לנפילתו של יוסי ז"ל, אשר הגן בגופו על תושביה, וצורתו כשל חלל הנפער באבן ולצידו דמות. הרעיון הוא שיש כאן חלל גדול שנפער בחיים של כולנו, ויש גם את האדם – יוסי. חוסר מול נוכחות. הפסל אדיר ומרגש, אי אפשר לפספס אותו. זה עוצמתי, הנוכחות בחיים למול החלל שהשאיר אחריו. תהליך העבודה כלל מפגשים עם בני המשפחה במטרה להבין מה המסר הרצוי, כשלאחריו הועברה ההחלטה במועצה המקומית מבשרת ציון פה אחד, החלטה מאוד מבורכת מבחינת המשפחה ואנחנו מודים על כך מאוד. אנחנו מרגישים את ההירתמות של היישוב לקחת חלק ולהביע הזדהות ותמיכה וזה מחמם את הלב".

התהליך כלל פנייה אל מספר אמנים שהציעו הדמיות שונות אשר נמסרו לבחינת המשפחה. לאחר התלבטות לא פשוטה הוחלט על הדגם הנבחר של האמן חן וינקלר, אשר ברגישות רבה ניגש למלאכת העיצוב, תוך כדי מפגשים עם בני המשפחה והבנה מעמיקה של הנקודות הרגישות. התוצאה היא אנדרטה שהיא אמנם סטטית, אולם בעת מעבר בכיכר מתקבלת חוויה של תנועה כאשר הדמות והחלל לצידה משנים צורה ונפח.

גל-עד על שם יוסי קירמה ז"ל (צילום: פרטי)

גל-עד לזכרו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל

במקביל לאנדרטה התבצעו בכיכר עבודות גינון נרחבות, שכללו שתילת פרחים, עצי זית, הצבת סלעים ואמצעי נוף נוספים. על הדרך המובילה מן הכיכר לכיוון תיכון הראל הוצב ספסל ולצדו גל-עד המספר את סיפור אומץ ליבו של רס"מ קירמה ז"ל. מעל לספסל ניטעה ערבה בוכייה, במטרה שעם הזמן תצל על המתחם ותשלים את התפאורה כאלמנט אישי נוסף. הצבת הספסל על הדרך סוגרת מעגל, כיוון שיוסי הכיר את רעייתו נוי עוד בהיותם תלמידי תיכון בתיכון הראל, וכיום זה מקום שתלמידים יושבים בו על אם הדרך, לשיחה, להתעניינות או למנוחה.

הטקס יתקיים ביום ראשון, 3.9. בשעה 16:00 תתקיים התכנסות ברחבת הכורכר בסמוך לקניון מבשרת, שם נערכים לקבלת כ-1000 איש. "אנחנו מזמינים את כולם להגיע לטקס חשיפת האנדרטה, נשמח להשתתפות הקהל הרחב, זה מעודד ומרגש אותנו" מוסיפה בר קירמה, "הטקס יתקיים בקירוב לתאריך הנפילה של יוסי אהובנו, מדובר בתקופה כואבת וקשה במיוחד, לאחר שמשך כל השנה אנחנו עסוקים בעשייה מרובה ולהעביר את האג'נדה של תרומה לקהילה, בדעוק כפי שהיה יוסי מקיים יום יום. גם הפעם, כמו בכל הפעולות שלנו, יוצב האופנוע המקורי של יוסי וילדים יכולים לטפס עליו ולהצטלם. אנחנו מברכים ומעודדים את הקהל הרחב להגיע לטקס ולהתרגש יחד איתנו".

נוי קירמה, אלמנתו של יוסי מוסיפה ומציינת: "אני ממש שמחה ונרגשת לקראת הטקס. בחודשים האחרונים התעסקנו בזה באופן מאוד אינטנסיבי. חשוב לנו "להחיות" את יוסי אהובנו בכל דרך אפשרית, ולכן אנחנו כל הזמן מקיימים פעילויות, הרצאות, מפגשים ואירועים לזכרו. האנדרטה מסמנת ציון דרך, היא סמל לכל מה שאנחנו מרגישים. תהליך הבנייה היה בעצם גם תהליך עבורי, מה אני רוצה להעביר באנדרטה, איך אני רוצה שתיראה. בסופו של דבר אני מאוד מרוצה. הטקס יהיה מאוד מכובד ורציני, עם נציגים בכירים שינאמו. גם אני רשמתי כמה מילים לומר על התהליך שעברתי בשנה האחרונה. שנה חלפה מאז נפילתו של יוסי, והיא עברה מאוד מהר. כשאני מבינה שעברה שנה אני פתאום נחנקת. מצד שני, שנה זה לא מעט זמן וכשחיים את הכאב יום-יום זה זמן משמעותי. ההתעסקות בפרויקטים להנצחה היא מה שמשאיר אותנו שפויים בעולם. אנחנו לוקחים את הצער ומתרגמים אותו לפעילויות שונות שהן פעמים רבות למען הקהילה, אבל בנוסף הן למען ההנצחה של יוסי ולמעננו. כי צריך להמשיך את החיים, אבל צריך גם לזכור. אנחנו כמובן לא שוכחים ולא נשכח לעולם, אבל חשוב לי שגם אחרים לא ישכחו, שימשיכו בחיים אבל יישאר זיכרון. לכן האנדרטה מהווה גם נחמה בכך שהיא מעלה זיכרון, זה מחזק. כשמביטים באנדרטה זוכרים את האנשים שעובדים בכוחות הביטחון עבודת קודש, מגנים עלינו בגופם ובחייהם, והם מקבלים כאן ביטוי והנצחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוחנן אדרי

    גבור ישראל
    בזכותך אנחנו חיים
    את המנגינה שנגנת
    לעם ישראל אנחנו מנגנים
    וננגן.. ..
    יוסי זאת הארץ שלך ושלנו
    והדם שלך לא נשפך לריק
    ה' יקום דמך
    ת.נ.צ.ב.ה

  2. קליה

    משפחה יקרה אני כואבת את כאבכם, שילמתם מחיר יקר ,איבדתם את יוסי אהוב ליבכם,אני גאה בכוח הרצון שלכם להמשיך בחיים,להמשיך לבנות את הזיכרון ולהנציח אותו.
    אני ממשפחה שכולה גם כן וכאב עז מפלח את ליבי כל פעם מחדש,אני לא הייתי חזקה להנציח,אני מרגישה כאילו יוסי הוא חלק מבשרי כאשר אני שומעת סיפורים עליו,אהבת הארץ והמולדת,אהבת החברים הרעיה,ההורים והאחים,שלא תדעו עוד צער משפחה יקרה,תושבת מבשרת ציון

  3. תושבת מבשרת

    יוסי האהוב
    כך כינתה אותך נוי אישתך בהלוויה
    תראה איזה נחת וכמה אוהבים אותך כולם
    אתה משמעותי לכל מבשרת ציון
    הפכת לסמל!
    אתה דמות להערצה
    הקב״ה החליט לקחת אותך לעולם שכולו טוב
    אנחנו לא מבינים לא יכולים להבין
    נשארה רק אמונה
    שהלכת לגן עדן
    לעולם הבא
    תתפלל על כולנו
    תתפלל על שלומינו
    תתפלל על עם ישראל
    כי אתה כעת מלאך, מתת מות קדושים נהרגת על קידוש השם בעת מילוי תפקידך על הגנת ירושלים בירת ישראל!
    תתפלל על נוי
    תתפלל על אבא אמא ואחיך האוהבים
    יהי זכרך ברוך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר