הפגנת תושבי בית הכרם מול ביתו של ברקת (צילום: ליאורה וייז)
הפגנת תושבי בית הכרם בירושלים מול ביתו של ניר ברקת (צילום: ליאורה וייז)

תושבי בית הכרם מפגינים – משמרות מחאה מול ביתו של ברקת

התושבים מפגינים מול ביתו של ניר ברקת נגד הקמת אלפי יחידות דיור חדשות בשכונה. העירייה: היועמ"ש לעירייה מסר לראש העיר כי עליו להימנע מפגישה עם התושבים בשל היותו תושב השכונה ובעל נכס בה

פורסם בתאריך: 11.9.17 14:26

תושבי בית הכרם ממשיכים להיאבק נגד תוכנית האב לשכונה שכוללת תוספת של אלפי יחידות דיור. התושבים מעלים הילוך במאבקם והחלו להפגין מול ביתו של ראש העיר ניר ברקת, תושב השכונה. בין השאר מתקיימות משמרות מחאה מול ביתו של ברקת בימים שלישי ושישי, בשעות הבוקר המוקדמות.

"התכנית תוסיף אלפי יחידות דיור בלי תכנון ובלי תשתיות", מדגישה ד"ר ד"ר אלישבע ריגבי, תושבת השכונה מראשי המאבק, "וזאת מבלי לחשוב על שום דבר פרט לרווח ליזמים ולהכנסות לקופת העירייה. יהיה פה גיהינום תחבורתי. כבר עכשיו יש מצוקת חניה בשכונה – הרחובות הישנים צרים, דבר שיוצר פקקי תנועה. התכנית בכלל לא מתייחסת לתשתיות, לכבישים, לגני ילדים, ולחניה. רוצים למחוק את כיכר דניה ובמקומה לשים חניון לעשרות כלי רכב. זאת תכנית פגומה מן היסוד, שהוגדרה על ידי אדריכלים בתור התכנית הגרועה ביותר שהוגשה בירושלים אי פעם".

 

הפגנת תושבי בית הכרם מול ביתו של ברקת (צילום: ליאורה וייז)

הפגנת תושבי בית הכרם מול ביתו של ניר ברקת (צילום: ליאורה וייז)



 

ד"ר ריגבי מבהירה את דרישות התושבים מראש העיר: "אנו דורשים את הפחתת מספר יחידות הדיור, שמירת אופי השכונה כשכונת גנים ירוקה ומענה ראוי לבעיות התשתית".

"הוגשו מאות התנגדויות לתכנית מטעם קבוצות של תושבים" מסכמת ד"ר ריגבי, "על העצומה חתמו כבר כ-1,000 איש ומאות מתושבי השכונה תרמו מכיסם לממן את המשך המאבק. אנו מתייצבים למשמרות המחאה מדי יום שלישי ושישי ב-6:30 בבוקר כ-15 איש בכל פעם".

 

ראש העיר ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

ראש העיר ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מקדמת תכניות לשכונות רבות בעיר. תכניות אלו מסייעות להגדיר את כללי הפיתוח והשימור בכל שכונה ושכונה. תכנית בית הכרם כוללת כללי שימור לאזור ההיסטורי של השכונה ואפשרויות פיתוח במתחמים אחרים בשכונה. התכנית נערכה בשיתוף ותאום מלא עם המינהל הקהילתי ונציגיו לאורך תקופה ארוכה מאוד. התכנית אושרה להפקדה בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית והופקדה להתנגדויות הציבור. הוועדה המקומית דנה בתכנית ובהתנגדויות והמליצה לוועדה המחוזית לקבל מספר התנגדויות. העיריה ממתינה לדיון בתכנית בוועדה המחוזית, דיון שטרם התקיים".

 



בעירייה מוסיפים ואומרים כי "באשר לראש העיר – ברקת פנה ליועץ המשפטי לעירייה באשר לבקשת התושבים לסייר ולהיפגש עמו ביחס לתכנית, כדי לבחון האם לאור היותו של ראש העיר תושב השכונה ובעל נכס בה עלול להיווצר מצב של ניגוד עניינים. היועץ המשפטי השיב כי עליו להימנע מפגישה ודיון עם נציגי התושבים בנוגע לתכנית המדוברת וביכולתם לפנות ליו"ר ועדת תכנון ובניה ולדרגים המקצועיים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר