ההפגנה במוזיאון הטבע (צילום: אגודת ידידי מוזיאון הטבע)
ההפגנה במוזיאון הטבע (צילום: אגודת ידידי מוזיאון הטבע)

מוזיאון הטבע במושבה: נמשך המאבק להמשך פעילות המתחם

עשרות הפגינו הערב, ראשון, נגד בניית פרויקט נדל"ני על שטח מוזיאון הטבע וקראו לתקצב את המוסד, בין המפגינים - אסנת קולק, בתו של ראש העיר המיתולוגי טדי קולק ז"ל

פורסם בתאריך: 1.10.17 10:30

סכנת הסגירה מעל מוזיאון הטבע, שפועל במושבה הגרמנית בירושלים, ממשיכה לרחף, וזאת כשש שנים מאז המאבק להצלתו. עמותת ידידי המוזיאון נאבקים נגד הקמת פרויקט נדל”ני במקום ויצאו למאבק משפטי. כזכור, בשנת 2011 התגבשה תוכנית להעביר את מתחם מוזיאון הטבע למרכז שלם, בתגובה מנהלי המוזיאון הגישו עתירה בנושא. בינתיים, בשנת 2012 החל תכנונו של מבנה חדש למוזיאון הטבע בגבעת רם.


 

הערב, ראשון, בשעה 17:00 הפגינו הורים, ילדים ועמותת ידידי מוזיאון הטבע נגד תוכנית הנדל"ן. יו"ר אגודת ידידי מוזיאון הטבע ד"ר מיכל מוטרו אמרה באירוע המחאה כי "עשרות אלפי ילדים ממשתתפים מדי שנה בפעילויות מוצלחות של מוזיאון הטבע. במקום לחזק את המוזיאון ולתקצב אותו העירייה מתנכלת למוזיאון, מפקיעה מבנים ומחסלת את העתיד שלו. העירייה מנסה להכחיד את מוזיאון הטבע אבל במלחמת ההישרדות הזו הירושלמים ינצחו".

עוד נאמה בהפגנה – אסנת קולק, בתו של ראש העיר המיתולוגי של ירושלים טדי קולק ז"ל. בין השאר הדגישה קולק את חשיבות פעילות מוזיאון הטבע והזכירה לקהל המפגינים כי מדובר ב"פנינה" של ממש.

"המוזיאון העירוני שלא קיבל תקציבים מעיריית ירושלים כבר 25 שנה עומד בפני שורה של מיזמי נדל"ן המסכנים את המשך קיומו", מציינים מובילי המאבק. "מוזיאון הטבע הוא מוזיאון עירוני שלא קיבל תקציבים מעיריית ירושלים כבר 25 שנה. למעלה משנה שהעירייה לא ממנה מנהל למוזיאון במקום המנהל שיצא לגמלאות, בנוסף העירייה מאשרת ומקדמת שורה של תוכניות שיחסלו את המוזיאון: תוכנית לבניית קונסרבטוריון ענק בחניית המוזיאון, הפקעת מבנים בתוך שטח המוזיאון לצרכים פנימיים של העירייה ומיזם בנייה ענק בסמוך למוזיאון שהעירייה אישרה למשאיותיו לעבור דרך שטח המוזיאון".

עו"ד ולנטינה נלין, המייצגת את העמותה, מדגישה בשיחה עם "כל העיר" ואומרת "אנו מבקשים שישמרו את המוזיאון כמכלול, למרות שב-2016 כבר הוחלט להעביר את החניה לטובת בניין קונסרבטוריון, לצערי מוזיאון כזה ללא חניה לא יכול להתקיים. בנוסף, מתכננים להפקיע את אחד המבנים במוזיאון, שמשמש היום לסדנאות ולחוגים לטובת מועדון למורים. עיריית ירושלים שתומכת במוסדות לימוד איננה תומכת במוזיאון הטבע – נכון להיום היא מממנת רק משכורת אחת של עובדת במקום – ובזה נגמרה התמיכה שלה. כבר בשנה שעברה פנינו לעירייה שתעביר תקציבים ועד היום לא הועברו תקציבים".עוד טוענת עו"ד נלין כי במסגרת העבודות בסביבת המוזיאון – משאיות הפרויקט יחלפו בתוך שטח המוזיאון, וזאת לטענתה באישור העירייה.

מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)

מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)

 

יש לציין כי בפרסום בנושא במרץ השנה ב"כל העיר" טענו בעירייה כי "העירייה מתקצבת את מוזיאון הטבע בהתאם לקריטריונים קבועים, התקציבים הועברו. העותרים מנסים למחזר טענות שכבר נדחו בפסק דין משנת 2011. בניגוד לנטען, לא נפל כל פגם בהליך ההקצאה וההליך התנהל כנדרש על פי חוק".

מהעירייה נמסר היום, ראשון: "מוזיאון הטבע הינו מוסד ותיק הפועל במשך עשרות שנים בירושלים והעירייה רואה בו מוסד חינוכי חשוב ופועלת לחיזוקו. בניגוד לנטען, תקציב המוזיאון לא נפגע כלל בשנים האחרונות ויתרה מכך, עיריית ירושלים אף הקצתה לאחרונה מאות אלפי שקלים להרחבת הפעילות החינוכית במוזיאון. במסגרת המאמץ העירוני להעצמתו, פועלת העירייה לשיפוץ המוזיאון, כולל שדרוג הפעילות בו לטובת המבקרים ואנשי החינוך הפועלים בו במסגרות חינוכיות. בנוסף, הוחלט על גיוס מיידי של מנהל למוזיאון על-מנת לקדם את התכניות העירוניות הרבות לחיזוקו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר