ניר ברקת, ירוץ לקדנציה שלישית לראשות עיריית ירושלים? (צילום: מאיר אליפור)
ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

האם הייתם רוצים לראות את ניר ברקת מתמודד לקדנציה שלישית?

טענות מנוגדות בקרב גורמים בולטים בעירייה: בסביבת ראש העיר טוענים כי בקרוב הוא יודיע על התמודדות לקדנציה שלישית; בסביבת שאר המתמודדים טוענים כי בקרוב הוא יודיע על הצטרפות לליכוד

פורסם בתאריך: 9.10.17 12:00

בעוד קצת יותר משנה, ב-30.10.2018, צפויות להיערך הבחירות לראשות עיריית ירושלים, והמערכת הפוליטית העירונית גועשת ורועשת, כשישנו קרב גרסאות וטענות מנוגדות העולות מקרב גורמים בולטים בכיכר ספרא בנוגע לעתידו של ראש העיר ניר ברקת.

כזכור, וכפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" בחודשים האחרונים, סוגיית התמודדות של ברקת לקדנציה נוספת כראש עיר, שלישית במספר, מעסיקה גורמים רבים בכיכר ספרא, שחלקם, כמו סגן ראש העיר ומ"מ מאיר תורג'מן, כבר הכריזו מספר פעמים כי במידה שברקת יבחר שלא להתמודד לקדנציה נוספת בכוונתם להתמודד לתפקיד. מנגד, אותם גורמים שונים בעיריית ירושלים גם הצהירו כי אם יחליט ברקת להתמודד שוב לתפקיד ראש העיר הם יודיעו על תמיכתם בו.


מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)


על הרקע הזה, כאמור, עיריית ירושלים והמערכת הפוליטית העירונית גועשת בשבועות האחרונים כשבצמרת העירייה מנהלים מאחורי הקלעים קרב גרסאות תדמיתי סביב הסוגייה.

ל"כל העיר" נודע, כך מדבריו של גורם בולט בעירייה, כי בקרוב מאוד צפוי ראש העיר ברקת להודיע על כך שלא יתמודד לקדנציה שלישית ותחת כך יודיע על הצטרפותו לליכוד. לדברי אותו גורם, ברקת כבר קיבל את ההחלטה והוא מחכה לרגע הנכון מבחינתו כדי להודיע על כך. עוד מוסיף הגורם כי ידוע לו על שורה של היערכויות בסביבתו של ברקת שמלמדות על חבירה לליכוד, שכוללת התמודדות עתידית בפריימריז על מקום טוב ברשימה, ולאו דווקא על ראשות הרשימה.


משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)


את הדברים הללו מחזקים מקורבים של אחד המועמדים הבולטים לראשות העיר. לדברי אותם מקורבים, ברקת על סף כניסה לפוליטיקה הארצית, כשהם מוסיפים וטוענים כי הוא צפוי לקבל תפקיד בכיר מאוד בממשלה הנוכחית של בנימין נתניהו. עוד מוסיפים אותם גורמים כי אמנם קשה להבין את מהלכיו של ברקת ופשרם, זאת מפני שאינו נוהג לחשוף את הקלפים בשום פגישה גם היא דיסקרטית, אך מנגד הם למדים כי יש לו כוונות להפעיל מערך שלבסוף יביא להתברגותו בצמרת הליכוד.

בסביבתו של ברקת טוענים מנגד כי הוא אכן קיבל החלטה בנוגע לעתידו, אך היא הפוכה. לדברי מקורבי ראש העיר בכיכר ספרא, בקרוב מאוד יודיע ברקת על התמודדות נוספות לתפקיד ראש העיר, כשבשלב זה לפחות הוא משאיר בצד את השאיפות הפוליטיות שלו ברמה הארצית. עוד נטען כי ברקת בהחלט נערך למירוץ והתמודדות על זכייה שלישית ובין השאר לא נפסלת האפשרות לצרף לשורות המערך שלו לפחות את אחד המתמודדים האחרים.


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


כידוע, לתפקיד ראש העיר לוטשים עיניים לא מעט גורמים בכירים בכיכר ספרא, ביניהם כאמור סגן ומ"מ ראש העיר תורג'מן, סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), חבר המועצה משה ליאון, שהתמודד בבחירות האחרונות מול ברקת והפסיד, ואף עו"ד יוסי חביליו, מי שהיה בעבר היועץ המשפטי לעירייה.

כזכור, לפני כשבעה חודשים התייחס סגן ראש העיר ברקוביץ, שכידוע נמצא בנתק ארוך וחריף עם ברקת, לסוגיית הבחירות לראשות העיר. אז ציין ברקוביץ כי "ירושלים איננה צריכה להיות ברירת מחדל לאף אחד, היא עיר מאתגרת מאוד לניהול והנהגה, היא דורשת תעצומות נפש, מיקוד, רגישות ודיוק".

ברקוביץ אף התייחס לאפשרות שהוא ירוץ לתפקיד ראש העיר ואמר: "אנחנו נבחן את ההשלכות ואת ההחלטות שלנו בנוגע לבחירות".


יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)

יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)


גם עו"ד חביליו התבטא בעבר בנושא הבחירות וציין כי "ירושלים צריכה ראש עיר במשרה מלאה, שזו השליחות או החזון שלו. ירושלים היא לא מקפצה או ברירת מחדל. אני שוקל ברצינות להתמודד בין אם ברקת יתמודד ובין אם ברקת לא יתמודד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיעבור לחו"ל.. הרס ת'עיר מכר אותה לחרידים. בחיים לא אתן לו את קולי שוב. שרלטן מושחט.
    אם הוא כל כך אוהב פורמולה שילך לאמריקה לראות את זה שלא סתם יהרוס את העיר ויקיים אירועיים שאף אחד לא אוהב.
    ראש עיר שקרן שבגד בכל הבוחרים שלו.
    לפחות סגן ראש העיר נלחם בו. אני הייתי בוחר בסגן ראש העיר ברקוביץ לראש העיר!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר