יהודה אסלן ז"ל, מסעדת לינק השבוע (צילום: מתוך דף הפייסבוק של לינק ירושלים)
יהודה אסלן ז"ל, מסעדת לינק השבוע (צילום: מתוך דף הפייסבוק של לינק ירושלים)

"אובדן עצום, איש מדהים, שצוואתו היתה לאהוב ולהיות ביחד"

חברים סופדים - פרידה עצובה מיהודה אסלן ז"ל

פורסם בתאריך: 11.10.17 12:07

"יהודה היה אדם עם לב ענקי, שלצערי בגד בו", מציין השבוע בשיחה עם "כל העיר" ניסו שחם, לשעבר מפקד משטרת מחוז ירושלים ואחד מחבריו הקרובים ביותר של יהודה אסלן ז"ל – המסעדן הירושלמי, בעלי מסעדת "לינק", שהלך לעולמו בטרם עת בסוף השבוע שעבר לאחר שלקה בלבו, בן 58 במותו. "הדבר שאולי יותר מהכל יכול היה לספר עליו זו הלוויה שלו, שלא היתה מובנת מאליה. נכחו בה מאות לקוחות של יהודה ממרוצת השנים שהרגישו שהוא חבר שלהם, וזה האיש. גם אני הכרתי אותו כלקוח עוד מהתקופה שהוא היה ב'מומנט', הוא יחסר בנוף הירושלמי, יחסר מאוד".

יהודה אסלן ז"ל, ניסו שחם (צילום: מוטי מילרוד)

יהודה אסלן ז"ל, ניסו שחם (צילום: מוטי מילרוד)

בלילה של יום חמישי שעבר נפטר אסלן, שהיה אחד המסעדנים הוותיקים והמוכרים ביותר בעיר, לאחר שלקה בלבו יומיים קודם, בחג הסוכות, במטבח ביתו שבמבשרת. הלווייתו נערכה ביום שישי, 6.10, בבית העלמין במעלה החמישה – ליוו אותו בדרכו האחרונה משפחתו ומאות חברים מירושלים והסביבה.

 

 

 


מסעדת לינק השבוע (צילום: מתוך דף הפייסבוק של לינק ירושלים)

מסעדת לינק, השבוע (צילום: מתוך דף הפייסבוק של לינק ירושלים)

אסלן, יליד נחלאות, בכור מבין ארבעה אחים, גדל ברחוב המדרגות, כשהיה בן 8 עברה משפחתו לקרית מנחם. הוא למד באורט נביאים ואחר כך באורט גבעת רם. אסלן היה ממקימי זירת המסעדנות וחיי הבילויים בירושלים – בשנות ה־90 הוא היה מבעלי קפה מומנט ברחוב עזה ברחביה, עד שמסר את המקום, בהמשך הקים את בר יהושע וב־1997, פתח את מסעדת "לינק" ברחוב המעלות, המקום פעל גם בשבת עבור הציבור החילוני בעיר קרוב ל־20 שנה. במהלך השנים פתח אסלן בית קפה במקומו של טעמון המיתולוגי – וקרא לו לינק טעמון. בשנים האחרונות התגורר אסלן במבשרת ציון.

"יהודה היה אח ודוד נפלא, הוא היה המבוגר האחראי בשטח", מספר דודו אסלן, אחיו הקטן של יהודה ז"ל. "מאוד הפתיע אותנו כל מה שקרה, לא היו סימנים מוקדמים, הוא ערך בדיקות מקיפות בגלל בעיה אחרת שבגללה הוא לא הרגיש טוב, אבל על הלב לא היו סימנים. גם כשהגענו לבית החולים הרופאים אמרו שהכל תקין, ולכן, כנראה זה דום לב – דבר שאי אפשר לצפות. יש משהו מנחם באהבה שאנשים מרעיפים בזמן הזה, זה זמן שטוב לכל הצדדים ולכן החלטנו שאחרי החג אנו נשב שבעה אצלו בבית לטובת כולם. בכלל אנחנו רוצים לקחת קצת אוויר ופסק זמן".



אורי נבון (צילום: אסף קרלה)

אורי נבון (צילום: אסף קרלה)

"ההלם הוא גדול", מתאר שף אורי נבון מבעלי מסעדת "מחניודה" בשוק מחנה יהודה, "רק לפני שלושה שבועות פגשתי אותו ודיברנו. יהודה המציא את המסעדנות הירושלמית, הוא נאבק להישאר פתוח למרות המצב הביטחוני המשתנה, ועובדה שהלינק פתוח כל כך הרבה שנים. איבדנו גיבור גדול וליבנו עם המשפחה. אנחנו מקווים שיצליחו לשמר חלק מהמורשת האדירה שהשאיר מאחריו".

 

 



טל מרום (צילום: חיים צח)

טל מרום (צילום: חיים צח)

טל מרום, שהיתה אשת יחסי הציבור של עסקיו, מספרת: "ההכרות שלי עם יהודה התחילה כעבודה, אך מהר מאוד היחסים עברו לפסים של חברות עמוקה, ממש ברמה של אבא. יהודה היה כולו לב, וזה בכלל לא מפתיע שהלב קרס לו ונדם בגלל שהיה כל כך גדול, והתחלק עם כל כך הרבה אנשים. יהודה חיבר בין אנשים והשם 'לינק' כל כך מתאים לו, איש של אהבת חינם ונתינה, עשרות מסעדנים יכולים להגיד שהם תלמידיו, תמיד קיבלו את התשובה והמענה, הוא היה זה שניווט ופועל, מספר ומלמד".

מרום מספרת כי את הבשורה על מותו היא קיבלה כשהיתה בטיול בניו יורק. "כשהבנו שהמצב לא טוב החלטנו לטוס מיד חזרה לישראל", היא אומרת, "כבר בשדה התעופה הודיעו לי שהוא נפטר, כך שלא הצלחתי להיפרד. זה אובדן עצום, איש מדהים, אוהב אדם שצוואתו היתה לאהוב ולהיות ביחד".

יוסי שטיימץ, חבר קרוב של אסלן ז"ל, מוסיף ואומר: "אני לא יודע עם מי עכשיו אני אסע למקומות ההזויים שהייתי נוהג לנסוע עם יהודה. אני מכיר אותו כמעט 25 שנה, והיה לנו מנהג קבוע – פעם בחודש היינו עולים על הרכב, ללא תכנון, ובכל פעם מוצאים את עצמנו באיזה מסעדה שכוחת אל, כדי להכיר דברים חדשים. היינו נפגשים על בסיס יומי, נשאר לי חלל גדול מאוד".

 


יהודה אסלן ז"ל

יהודה אסלן ז"ל


מסעדת לינק נפתחה ארבעה ימים לאחר מותו בטרם עת של אסלן ז"ל. חברים רבים מרחבי העיר מילאו את המסעדה, הגיעו להרים כוסית לזכרו של אסלן ז"ל. לאחר מותו התמלא דף הפייסבוק שלו בהספדים ובפרידות – לאורך כל הפוסטים, חבריו מתייחסים אליו ואומרים שכשמו היה 'אסלן' – אריה, וכך היה, חזק ומנהיג אמיתי. בין המספידים קבוצת בית"ר נורדיה, שאסלן ז"ל היה מבין תומכיה. חברו אסף שקד כתב לו "היית כמו אבא שני. איש הסוד שלי. ייעצת לי בכל דבר אפשרי. לימדת אותי הרבה על החיים". סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) ספד אף הוא בפוסט וכתב: "אהבתי את הדיבור בגובה העיניים, אהבתי את הניסיון. ירושלים חיה וקיימת על אנשים, מיוחדים, ויהודה היה אחד מהם". גם חברת המועצה עינב בר כהן ספדה לאסלן, בין השאר היא מציינת בפוסט שכתבה: "מאותו הרגע שנפגשנו לראשונה הסתכלתי עלייך בהערצה. לימדתי אותי כל כך הרבה על ירושלים, העיר שלנו. השקט, האופטימיות, השמחה והנחישות. כל מי שהכיר אותך ידע. הוא ידע כמה מיוחד אתה. לימדת אותנו שאפשר לנצח כל מכשול עם הלב ועם אהבה גדולה. תודה על כל מה שנתת לירושלים ולי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר