הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הר חומה: התוכנית להקמת מטמנת עפר בשכונה שוב על הפרק

התוכנית להקמת אתר לשפיכת פסולת בנייה ועפר, שצפוי לפעול בסמיכות לבתי מגורים בהר חומה, תובא הערב, רביעי, לדיון בוועדה המחוזית. סגן ראש העיר עופר ברקוביץ למהנדס העיר: "איני רואה מדוע אתם חוזרים ושבים על הניסיון לקדם מטמנה זו שעלולה לפגוע באיכות חייהם של התושבים?"

פורסם בתאריך: 17.10.17 13:36

התוכנית להקמת מטמנת עפר סמוך להר חומה שוב עולה לסדר היום. הערב, שלישי, תובא התוכנית לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. בהמשך לכך שיגר סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) מכתב בהול למהנדס העיר שלמה אשכול, שבו הוא מבהיר כי המהלך להקמת המטמנה נבלם כבר לפני ארבעה חודשים, בין השאר בשל היעדר חוות דעת ברורה של משרד הבריאות בנושא.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש יוני התוכנית להקמת מטמנת פסולת בנייה ועפר סמוך לשכונת הר חומה נבלמה. תושבי הר חומה והשכונות מסביב ביניהן ענאתא, נאבקות נגד מימוש התוכנית להקמת אתר שבו משאיות ישפכו פסולת בניין מדי יום, לאחר שלטענתם המהלך יוביל לזיהום סביבתי ואוויר. לאחר שהוטל על משרד השיכון להכין תב"ע (תוכנית בניין עיר) להקמת פארק רובעי ומטמנה של עודפי עפר בהר חומה, ולאור העובדה כי עד כה הוגשו חלופות שאינן יכולות להכיל את הכמות הרצויה, משרד השיכון החל לבדוק חלופות נוספות להטמנה.


סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (צילום: שרון גבאי)

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


 

במכתב ששלח ברקוביץ הוא מציין בין השאר כי "בחודש אפריל פנו אלי תושבי הר חומה ג' בנוגע למטמנת העפר אשר נמצאת מתחת לביתם ומשאיות אשר פורקות פסולת עפר ובניין ללא אישור. לאחר בירורים נודע לי כי העירייה ומשרד השיכון מקדמים הקמת מטמנת עפר בשטח סמוך לפרויקט מגורים הצפוי להתאכלס בקרוב. עד כמה שידוע לי לא היו הליכי תכנון שבוצעו כדי לקדם תוכנית זו. להבנתי, לפני מהלך מורכב כזה, חייבת להיות מוצגת חוות דעת של משרד הבריאות, הקובעת שאין כל סכנה או השפעה בריאותית על מבני המגורים הסמוכים. לאור זאת פניתי אליך להבין היכן עומדים הדברים וקיבלתי תשובה כי לא תהיה מטמנת עפר בהר חומה ואף גורמי האכיפה דאגו להפסיק את שפיכת הפסולת".

 



"להפתעתי, הבוקר ראיתי כי בסדר היום של הוועדה המחוזית עלה שוב נושא זה", ממשיך וכותב ברקוביץ, "ואני מבין כי יש כוונות לשוב ולנסות לקדם את המטמנה. בשל היעדר חוות דעת של משרד הבריאות, איני רואה מדוע אתם חוזרים ושבים על הניסיון לקדם מטמנה זו שעלולה לפגוע באיכות חייהם של התושבים. חשוב להזכיר כי הר חומה סובלת ממגוון רב של בעיות בתחומים שונים, זוהי שכונת קצה אותה עלינו לחזק ולשדרג, מהלך זה של הקמת מטמנה יפגע בשכונה. תושבי הפרויקט מתנגדים נמרצות לקידום התוכנית ויש לבחון לעומק את התנגדותם בטרם תתקבל כל החלטה".

מהעירייה נמסר: "משרד הבינוי והשיכון מקדם הקמה של אתר לטיפול בעודפי עפר בשכונת הר חומה וזאת כחלק מהליך תכנוני כולל של השכונה בהתאם לדרישות החוק, אישור התכנית כפוף להכנת תסקיר סביבה ולעמידה בתנאים שיקבעו בו ככל שהתכנית תאושר, העירייה, בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון, תוודא שלא תהיינה כל פגיעה בתושבי השכונה ותדרוש כי על האתר יחולו התנאים המחמירים ביותר. בנוסף, יהיה האתר תחת בקרה צמודה של המחלקה לאיכות סביבה בעירייה עמ"נ לוודא שלא מתקיימות בו מפגעים  סביבתיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר