הפגנות החרדים סמוך לתחנה המרכזית (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנות החרדים סמוך לתחנה המרכזית (צילום: דוברות המשטרה)

וידאו – התפרעויות החרדים: חוסמים כבישים, מבעירים פחים

מאות חרדים מפגינים בשני מוקדים - כיכר השבת וסמוך לתחנה המרכזית: המוחים חוסמים את מעבר הרכבת הקלה, אחרים שורפים פחי אשפה

פורסם בתאריך: 19.10.17 15:59

"יום הזעם" של החרדים – מאות חרדים מפגינים בשעה זו בשני מוקדים: בכיכר השבת המפגינים חוסמים את הכביש, מדרדרים פחים לעבר הכביש ושורפים פחים. בצומת הרחובות שרי ישראל-יפו – המפגינים חוסמים את הכביש ואת תוואי הרכבת הקלה לסירוגין. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה ערוכה בכלל מוקדי הפרות הסדר ופועלת לשמירת הסדר הציבורי והסדרת והכוונת התנועה במוקדי הפרות הסדר".

120 חרדים שהפרו את הסדר וחסמו כבישים נעצרו על ידי השוטרים. כוחות גדולים של משטרה במקום.

בשל חסימת מסילות הרכבת הקלה על ידי מפגינים כעת ברחוב יפו, פועלות בשלב זה הרכבות בין תחנת הר הרצל לתחנה המרכזית ובין תחנת חיל האוויר (פסגת זאב) לתחנת שער שכם. נכון לעכשיו אין שירות רכבות ברחוב יפו בין שער שכם לתחנה מרכזית.

עם פינוי המסילה וקבלת אישור מהמשטרה תשוב הרכבת לפעול כסדרה.


 


ההתפרעויות של החרדים החלו בשני בערב וזלגו ליום שלישי. המפגינים חסמו צירים והפרו את הסדר סמוך לתחנה המרכזית בעיר. כ-100 חרדים הפגינו נגד מעצר של עריקים חרדים, שסירבו להתגייס לצה"ל. המפגינים חסמו את צומת הכבישים יפו-שרי ישראל, עקב הפרות הסדר תנועת הרכבת הקלה הופסקה. כוחות של משטרה הגיעו למקום ועצרו 17 מפגינים.

הפגנות חרדים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

המפגינים בירושלים צועקים לעבר השוטרים: "נמות ולא נתגייס". הפגנות נוספות נערכות בבני ברק ובבית שמש. כזכור, ביום שני, הפגינו חרדים באותו מקום – ליד בניין שערי העיר. חלק מהמפגינים כינו את השוטרים "נאצים" וחסמו את תנועת כלי הרכב בכביש ואת תנועת הרכבת הקלה.

חרדים מפגינים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

את ההפגנות מוביל "הוועד להצלת עולם התורה" וזאת על רקע מעצר שני תלמידי ישיבה ירושלמים, שנעצרו במסגרת בדיקה משטרתית שגרתית שבהלכה התברר כי הם עריקים. עוד מוחים החרדים על עונש מאסר של 20 יום שהוטל על שני סרבני גיוס.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר