שלט החוצות שהושחת בכביש בגין (צילום: התעוררות)
שלט החוצות שהושחת בכביש בגין (צילום: התעוררות)

השחתת הדמויות משלט החוצות: קמפיין פייסבוק נגד הדרת נשים

תופעת הדרת הנשים מהמרחב הציבורי שוב מרימה את ראשה - לאחר השחתת דמויות הנשים משלט חוצות של ערוץ 12, החל בפייסבוק קמפיין עם ההאשטאג #ירושלמיות_לא_מצונזרות

פורסם בתאריך: 28.10.17 18:53

#ירושלמיות_לא_מצונזרות – קמפיין פייסבוק נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי החל אתמול, שישי, בעקבות השחתת דמויות הנשים משלט החוצות של ערוץ 12 החדש, שנתלה מעל כביש בגין. בשלט הושחתו הדמויות של עלמה זק, רותם סלע, יונית לוי ושני כהן.

את הקמפיין החלה תנועת ירושלמים שסחף אחריו מאות נשים בפייסבוק, שהוסיפו לתמונת הפרופיל שלהן את ההשאטאג #ירושלמיות_לא_מצונזרות.

מנהלת תיכון דרור בעיר רני חזון וייס, שעמדה בראש קמפיין "לא מצונזרת" ב-2011, שינתה את תמונת הפרופיל שלה בצירוף ההשאטאג. בנוסף, היא כותבת: "בעקבות השחתת תמונות הנשים בשלט הפרסום של ארץ נהדרת ברחבי העיר סיעת ירושלמים מחזירה את הנשים למרחב הציבורי. שלב ראשון – הצפת הרשת בתמונות פרופיל עם הכיתוב: ירושלמיות – לא מצונזרות. אז יש מי שמנסים בימים האחרונים להחזיר אותנו אחורה לתקופות של הדרת נשים, ואסור לתת לזה לקרות. לנשים חייב להיות מקום שווה: בבית, בשוק העבודה, בקדמת הבמה ובמרחב הציבורי. בעבר נלחמנו בתופעה בהצלחה, ומי שינסה למחוק את ההישגים הללו – יקבל שוב תשובה חדה וברורה: אותנו לא יצנזרו! מוזמנות/ים להחליף תמונת פרופיל ולהציף את הרשת".

תמונת הפרופיל של רני חזון וייס

תמונת הפרופיל של רני חזון וייס


ביום שישי לפנות בוקר פעילי תנועת "התעוררות בירושלים" החליפו את שלטי החוצות, שנשים הוסרו מהן בגולדה מאיר וברוזה פארקס – נשים פורצות דרך, כל אחת בתחומה.
מיד כאשר נודע על המעשה, פנה סגן ראש העיר ויו"ר התעוררות בירושלים עופר ברקוביץ למפקד המחוז במשטרה ניצב יורם הלוי, בדרישה שיתפוס את פורעי החוק וימצא עימם את הדין.


כזכור, אין זו הפעם הראשונה שבה מודרות דמויות של נשים מהמרחב הציבורי בעיר. חברות אופנה ואגד בחרו בעבר לא לפרסם דמויות של נשים על שלטי החוצות שלהן, מהחשש כי ישחיתו את השלטים. כך, הושחתו בעבר שלטים של תיאטרון החאן, תיאטרון ירושלים וגופים רבים אחרים. בבחירות המוניציפליות לשנת 2013 הושחתו על שלטי חוצות דמויות הנשים שהתמודדו למועצת העירייה, ביניהן, רחל עזריה, שכיום משמשת כחברת כנסת, וחברת המועצה מטעם התעוררות עינב בר כהן.

חברת המועצה עינב בר כהן (התעוררות): "ביום שישי בבוקר החלטנו לעשות מעשה שיזכיר שוב לקיצונים בחברה הירושלמית שאנחנו לא מתכוונים לוותר על מקומן של נשים בחברה הישראלית ולא נקבל כל הדרה של נשים מהמרחב הציבורי. בדיוק לפני 4 שנים במהלך קמפיין הבחירות של התעוררות למועצת העיר הושחתו פניי בשלט שהוצב בכניסה לעיר מאז נאבקנו בתופעה זו וניצחנו אותה".

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

"לצערי, עדיין מפעם לפעם מופיעים קיצונים שעושים מעשים כמו זה שנעשה בחמישי", מציינת בר כהן, "אך מדובר במיעוט חשוך והזוי, ולא ניתן להם לפגוע בירושלים. נשים ימשיכו להיות בכל מקום, להתקדם לעמדות מפתח בטלוויזיה, בפוליטיקה ובתקשורת. אנחנו ננצח".

שלט החוצות שהושחת בכביש בגין (צילום: התעוררות)

שלט החוצות שהושחת בכביש בגין (צילום: התעוררות)

פעילי התעוררות אשר תלו את השלטים מסרו: "זהו מעשה קטן שמראה שהשחתת פרצופן של נשים על שלטי החוצות לא מתקבל על הדעת בירושלים. התעוררות כאן כדי להישאר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר