כנס עיצוב ויזמות (צילום: באדיבות מט"י ירושלים)
כנס עיצוב ויזמות (צילום: באדיבות מט"י ירושלים)

איך עוזרים לבוגרי בתי הספר לאמנות לעבוד ולחיות בירושלים?

כנס ראשון מסוגו בירושלים הזמין מעצבים ויוצרים להתעדכן וללמוד על עולם היזמות והעבודה של מחר

פורסם בתאריך: 19.11.17 13:12

האקדמיה לעיצוב בצלאל, ביה"ס מוסררה לצילום וביה"ס לקולנוע מעלה הם רק חלק קטן מכמות גדולה של בתי ספר לאמנות ולעיצוב בירושלים. אבל למרות המספר הגדול של הסטודנטים, רבים מהם עוזבים את ירושלים בתום הלימודים ועוברים לעבוד ולגור בתל אביב. עיריית ירושלים מנסה כל העת לקדם מהלכים שישאירו אותם בעיר, ובהם גם כנס ראשון מסוגו– "מעצבים.מציאות", שנערך במרכז הכנסים משכנות שאננים. הכנס, יוזמת הרשות העירונית לתעסוקה, בשיתוף מט"י ירושלים, בצלאל ו"רוח חדשה", הזמין מעצבים ויוצרים להתעדכן וללמוד על עולם היזמות והעבודה של מחר.

 

 

גיל ריבוש, ראש המינהל לשירותי קהילה בעיריית ירושלים אמר כי "בירושלים יש סצנה יצירתית צעירה שחשוב להשאיר אותה בעיר, אולם צריך לנסות לדאוג לכולם לפרנסה כדי שלא יעזבו. לשם כך חברו כמה גופים בעירייה ובעיר כדי לתת מענה לצרכים השונים כמו, איך בונים עסק, יזמות, זיהוי הזדמנויות, רישות כדי למקסם יכולת ההשתכרות, ייצור קהילה בעיר, הכל מתוך מטרה לאפשר לאמנים הצעירים להתקיים בירושלים".

חיים עמר, מנהל הרשות העירונית לתעסוקה: "אני שמח להיות במיזם שמובילה הרשות העירונית לתעסוקה. ראש העיר רואה את השארת אוכלוסיית הסטודנטים והאקדמאים בירושלים כיעד מרכזי. אנחנו כל הזמן מנסים לייצר מקורות תעסוקה שישפרו  את המעמד היצירתי בעיר. זאת לצד התחרות הלא פשוטה מול ערים שבהן השכר גבוה יותר. בירושלים שיעור ההשתתפות בכוח העבודה מלכתחילה נמוך יחסית לערים אחרות בישראל, כך שהאתגר כפול ומכופל".

ניצנה רזניק, מנהלת מרכז התעסוקה לאקדמאים וסטודנטים ברשות העירונית לתעסוקה (צילום: ארנון בוסאני)

ניצנה רזניק, מנהלת מרכז התעסוקה לאקדמאים וסטודנטים ברשות העירונית לתעסוקה (צילום: ארנון בוסאני)

את הכנס יזמה ניצנה רזניק, מנהלת מרכז התעסוקה לאקדמאים ולסטודנטים ברשות העירונית לתעסוקה, שסיפרה כי היא שמחה על אירוע ראשון בדרך לסדרת אירועים כאלה לטובת סטודנטים לאמנות בירושלים, לקראת היציאה לשוק העבודה. "יזמתי את הכנס מפני שבירושלים קיים הריכוז הגבוה ביותר בארץ של מוסדות ללימודי אמנות, ומאוד חשוב לחפש פתרונות יצירתיים לתעסוקה בעיר. הכנס נועד לתת לאמנים הצעירים פתרונות איך להתפרנס כבעל עסק בתחום האמנות והיצירה בירושלים".

מיכל שאול וולך, סמנכ"לית ומנהלת פיתוח עסקי במט"י ירושלים: "מט"י ירושלים עוסק בכל מה שקשור לפיתוח יזמות עסקית. יש הרבה צעירים מוכשרים שמוצאים עצמם עובדים מחוץ לירושלים, והפתרון הוא הרבה פעמים יזמות עסקית. זו אלטנטיבה ריאלית בעיקר בתחום עהיצוב שבו הרבה לא מוצאים מקומם כשכירים אלא צריכים לעבוד באופן עצמאי. עולם התעסוקה של היום מורכב ומאתגר ודורש פתרונות יצירתיים, והכנס מביא את החיבור בין כל אלה יחד".

מיכל שאול וולך, סמנכ"לית ומנהלת פיתוח עסקי שמט"י ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

מיכל שאול וולך, סמנכ"לית ומנהלת פיתוח עסקי שמט"י ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

מורן סיאנס, מנהלת היחידה ללימודי חוץ והמשך, בצלאל: ״בבצלאל, אנו שואפים ליצור קהילה מצטיינת של סטודנטים ובוגרים. אנחנו מזהים שדרישות התעשייה והשוק משתנים בקצב מהיר ולכן ביחידה ללימודי חוץ, אנחנו מציעים תכניות המשך המותאמות לבוגרים. התכניות מאפשרות להם להמשיך להיות מובילים בתחומי האמנות, העיצוב והאדריכלות. "יוצרים עסק" בשיתוף פעולה עם מט"י ירושלים, זו תכנית ייחודית שנבנתה במיוחד עבור בוגרי בצלאל המבקשים להקים עסק עצמאי. אנו מציעים שילוב של שני גופי ידע מקצועיים, הן בפן היזמי עסקי והן בפן האמנותי עיצובי".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

גם TOOLBOX היא תוכנית האצה למעצבים שעוזרת להם לפתוח עסק בירושלים. אביטל בלס, מנהלת תכנית טולבוקס ורכזת תחום עיצוב ומדיה, מסבירה על התוכנית: "הרבה מעצבים צעירים מסיימים את הלימודים כשבידיהם כלים של עיצוב אבל לא יודעים לפתוח עסק ולפתח את החלומות שלהם. אנחנו מציעים תכנית בת חמישה חודשים של ליווי עסקי חשיפה לקהל ירושלמי רלוונטי. התוכנית מיועדת לכל בוגרי מוסדות האקדמיה, בוגרי בתי הספר לעיצוב, אמנות, פרסום, שיווק, ומדיה מכל רחבי הארץ המעוניינים לפתוח עסק בירושלים.

אז מה היה בכנס?

  • ריבה נרושוביץ מחברת Biz my Design הרצתה בנושא תפיסות חדשניות ליצירת יתרון תחרותי
  • ארז גביש, ראש המחלקה לתקשורת חזותית באקדמיה לעיצוב בצלאל, הסביר על זיהוי הזדמנויות למעצבים ויוצרים בעולם
  • נערך פאנל מקצועי: עולם העיצוב היום ומחר – כישורים, יזמות וקריירה, בהשתתפות: שלי סתת-קומבור, ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, דניאל נחמיאס מקואופרטיב העיצוב ואורן גלנץ מ-ByThe People
  • יוראי גבריאל, FitINN.center, ריתק את המשתתפים בנושא חשיבה עיצובית וחדשנות בסביבת עבודה חדשה
  • טל ורדי סלומון ואלעד בורקו הביאו סיפורי מעצבים – דרכם של מעצבים ובחירות שבדרך
  • הנחה: אליהוא בן און

לאתר TOOLBOX

לאתר מט"י ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר