חגית משה, משה ליאון, חוברת אירועי חנוכה (צילומים: מתוך אתר עיריית ירושלים, דיוויד כץ)
חגית משה, משה ליאון, חוברת אירועי חנוכה (צילומים: מתוך אתר עיריית ירושלים, דיוויד כץ)

מבקרת העירייה בודקת: פרשת החוברת בבתי הכנסת שמביכה את צמרת כיכר ספרא

המבקרת מלכה דרור בודקת: מי אחראי להפצת חוברת אירועי חנוכה בבתי כנסת בעיר, וזאת ללא תקציב מאושר. בחוברת מופיעות ברכות רשמיות של המועמד הפוטנציאלי לראשות העיר משה ליאון ושל סגנית ראש העיר חגית משה

פורסם בתאריך: 14.12.17 12:16

בסוף השבוע האחרון חולקו עותקים של חוברת אירועי חנוכה בבתי כנסת בעיר. על החוברת לוגו של עיריית ירושלים והאירועים המצוינים בחוברת הם מטעם העירייה. אלא שהחוברת, מתברר, כלל לא קיבלה אישור לתקצוב על ידי העירייה – כך לגבי הפצתה, הדפסתה או כתיבתה. למעשה, לא אושרה הוצאה שכזו בידי עיריית ירושלים.

ל"כל העיר" נודע כי מבקרת העירייה בודקת: מי היה אחראי להוראה להוציא את החוברת, כיצד מומנה הפצתה, מאילו כספים וכיצד חולקה בבתי כנסת בעיר?

 



 

חוברת אירועי חנוכה

חוברת אירועי חנוכה שחולקה בבתי הכנסת

 

בחוברת מופיעה ברכה רשמית שכתב המועמד הפוטנציאלי לראשות העיר משה ליאון. בין השאר כותב ליאון: "אני נרגש במיוחד להציג בפניכם בחוברת חגיגית זו, את האירועים המגוונים, המאירים והמיוחדים שהוכנו עבורינו הירושלמים לרגל חג החנוכה התשע”ח. עמלתי רבות בשיתוף עם סגנית ראש העיר – הגב’ חגית משה, משרד החינוך ובליווי ותמיכה של ראש העיר – מר ניר ברקת, בכדי לחוג את חג החנוכה במתכונת משמחת זו, ואני מלא שמחה שהצלחנו לארגן ולקדם השנה אירועים רבים במקומות רבים ברחבי ירושלים, עם דגש מיוחד על שכונות העיר, במטרה להעשיר את הקהילות והסביבה הקרובה אליכם, תוך מתן דגש על שירות, ומתן אווירת חג בסמוך לביתכם".

 

מלכה דרור (צילום: עיריית ירושלים)

מבקרת העירייה מלכה דרור (צילום: עיריית ירושלים)

בחוברת אף מופיעה ברכה רשמית של סגנית ראש העיר חגית משה: "עשרות אומנים ממגוון ענפי הבמה יופיעו באירועי המינהלים הקהילתיים הפזורים בעיר. אירועים אלה המהווים הזדמנות ייחודית לבילוי משפחתי-חברי בעיצומו של החג, הם ביטוי לתשומת הלב הרבה שמשקיעה עיריית ירושלים, ואני בתוכה כסגנית ראש העיר וכמחזיקת תיק הכספים, בקידום תרבות יהודית וישראלית ובהנגשתה לציבור".

 

 

כמו כן, באחד מעמודי הפרסום בחוברת, המתייחס לאירועים במינהלים הקהילתיים, מצוין כי הם ייערכו בברכת סגנית ראש העיר חגית משה ומחזיק תיק המינהליים משה ליאון.

חגית משה (צילום: אתר עיריית ירושלים)

חגית משה (צילום: אתר עיריית ירושלים)

סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי) מסרה בתגובה: “אין לי שום קשר לחוברת הזאת. לא הפצתי אותה, לא יזמתי אותה, זאת חוברת של אירועי חנוכה בשכונות ואני ממש לא קשורה לחוברת הזאת. אני מברכת ברוב האירועים שהיו בחוברת ולכן קישרו אותה אלי, אבל אין לי שום קשר אליה והמבקרת תבדוק את זה”.

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

מלשכתו של מר משה ליאון נמסר: "מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, יו"ר הוועדה לפיתוח כלכלי ותעסוקה, חבר הנהלת העיר ירושלים, רו”ח משה ליאון, פועל ויפעל להמשיך להעשיר תרבותית את השכונות והמנהלים הקהילתיים כפי שעשה בשנתיים האחרונות בכלל ובאירועי הקיץ האחרונים בפרט בהם הביא אירועים רבים עם מיטב האומנים לשכונות, וזאת בסיוע משרד החינוך ובברכת ראש העיר, מר ניר ברקת. גם היום בחג החנוכה דאג משה ליאון לעשרות אירועים בשכונות העיר ירושלים. כל ההופעות שמשה ליאון הביא לשכונות במסגרת אחריותו על המינהלים הקהילתיים ותקציבם, כולל ההופעות הרבות שהביא לחג החנוכה, קיבלו אישור מלא מהדרג המקצועי, אושרו ותוקצבו על פי הנהלים וכדין. משה ליאון התבקש להעביר ברכתו לטובת חוברת בה מפרסמים את אירועי החנוכה ונענה לבקשה כפי שעשה ראש העיר, מר ניר ברקת וסגנית ראש העיר, הגברת חגית משה. משה ליאון שלח ברכתו לתושבי העיר, כפי שעשה ועושה פעמים רבות, בטח ובטח שעה שנאמר שההופעות של המנהלים והשכונות יפורסמו שם לטובת הציבור. יחד עם זאת, אין למשה ליאון כל חלק בתקצוב החוברת, בהדפסתה, בהפצתה ובכל החלטה הקשורה אליה. משה ליאון מברך את כל תושבי ירושלים לרגל חג החנוכה ושמח על כך שתושבי ירושלים בשכונות נהנו וייהנו מההופעות הרבות".

מהעירייה נמסר: "לא מדובר בחוברת שיצאה על ידי העירייה או חברת אריאל והיא הופצה ללא כל אישור או רשות וכשנודע לנו הדבר הוא נעצר. הנושא נמצא בטיפול מבקרת העירייה".

כמו כן, בעירייה מגיבים לטענה שמעלה ליאון כי גם ברכתו של ראש העיר ניר ברקת מופיעה בחוברת: "ראש העיר ניר ברקת לא כתב ולא אישר את הברכה. אנו רואים בחומרה הכנסת ברכה של ראש העיר ללא אישור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכתובת היא במשרד החינוך.לכו למשרד החינוך

  2. יעקב

    ומי המלשין הלאומי !!!אירגוני שמאל למיניהם החוברים לרפומים , שרוצים להשתלת על עיר הקודש, ובוערים להיות רוב המיעוט ,הבועט בכל מה שלא לטעם החילוני הכאילו מתורבת בשינאת היהודי ! קנאה ושנאה הם המניעם אותם !!! בחול" גם לא רוצים אותם !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר