הפגנת התמיכה ב"דיינר R&R" במרכז העיר (צילום עדי שביט)
הפגנת התמיכה ב"דיינר R&R" במרכז העיר (צילום עדי שביט)

וידאו: תמיכה במסעדה הלא כשרה של בנות הזוג רעות ורומינה שפועלת בשבת

"דיינר R&R", המסעדה החדשה במרכז העיר שמנוהלת על ידי זוג נשים גאות, סובלת התנכלויות חרדים קשות. לטענת המפגינים המשטרה מגלה אוזלת יד בטיפול

פורסם בתאריך: 21.12.17 10:18

אתמול (ד') בשעות הערב התקיימה במרכז העיר הפגנת תמיכה ב"דיינר R&R", מסעדה לא כשרה אשר פתוחה בשבת. לטענת מאות המפגינים שהגיעו אל כיכר יואל במרכז העיר, שם ממוקם הדיינר, המשטרה גילתה אוזלת יד בטיפול בהשחתה ובהתנכלויות של חרדים קנאים כלפי המסעדה אשר מנוהלת על ידי השפית רעות כהן ובת זוגה רומינה.

"דיינר R&R" הינה מסעדה חדשה שנפתחה לפני חודשיים ברחוב יפו 33. לטענת בעלות המקום, הן ספגו אלימות, איומים, ניפוץ שמשת המסעדה וביקורים לא פוסקים מצד חרדים קיצוניים שמפריעים ללקוחות המסעדה. בעלות המקום עוד טוענות כי הפניות למשטרה נענות בעצלתיים, אם בכלל. על אף שמצלמות האבטחה תיעדו היטב את הפורעים לא הוטל עליהם שום דין.



השפית והבעלים כהן טוענת כי "הגעתי למשטרה עם הוכחות חד משמעיות על הנזק, השחתה וגנבה של הציוד שלי. צילומים של האיומים עלי ועל המקום ופרצופם של פורעי החוק נראה בברור. חשבתי שהמשטרה תיתן מענה וטיפול ראוי כלפי האנשים המפגעים. טעיתי. אני עדיין חשופה לבריונות, הציוד שלי עדיין מפורק והעסק שלי פועל במתכונת מצומצמת".

הפגנת התמיכה ב"דיינר R&R" במרכז העיר (צילום עדי שביט)

הפגנת התמיכה ב"דיינר R&R" במרכז העיר (צילום עדי שביט)

"אסור לתת לבריונים לפעול ללא הפרעה בעיר וחייבים לאכוף את החוק". אמרה חברת מועצת העירייה ד"ר לורה ורטון (מרצ), שהשתתפה בהפגנת המחאה: "העניין המרכזי כאן אינו שאלה של דת אלא של הגנה על תושבים ואחריות של רשויות. גם הציבור החרדי המתון סבל בחודשים האחרונים מההשתוללות של קנאים ושיתוק התחבורה בעיר. אנחנו מפגינים היום להראות שאנחנו מזדהים עם הסבל של בעלי עסקים שקיצונים תוקפים אותם וגם לדרוש מהמשטרה להשתמש בכל האמצעים הדרושים להשליט סדר בעיר".

 

יו"ר תא מרצ באוניברסיטה העברית, נילי מדרר, ממארגנות הפגנת המחאה הוסיפה: "בירושלים יש מקום לכולם ולכולן. משטרת ישראל בהתנערותה מאחריותה הבסיסית – שמירה על ביטחון התושבים – מאפשרת להתנכלויות חוזרות ונשנות מצד זרם חרדים קיצוני בעיר לפגוע בציבור הירושלמי הכללי, על כל גוונים. זה מצב אבסורדי שגורם לקבוצה אחת להיות מעל לחוק, ולקבוצה אחרת לחיות בפחד ממשי. הציבור החילוני והפלורליסטי בירושלים נותר ללא מגן".

הפגנת התמיכה ב"דיינר R&R" במרכז העיר (צילום עדי שביט)

הפגנת התמיכה ב"דיינר R&R" במרכז העיר (צילום עדי שביט)

עוד הוסיפה מדרר: "טבעי שבעיר מגוונת כמו ירושלים יהיו מתחים, אך לא נסכים שהעיר האהובה שלנו תפקיר ציבור שלם שחי ועובד בה. עיריית ירושלים צריכה לפתח מדיניות לקירוב לבבות במקום לאטום אוזניים והמשטרה צריכה פשוט לעשות את תפקידה ולהבטיח סדר ושוויון בפני החוק".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אחת העם

    אל תוותרו לחרא-דים.
    נבוא במיוחד מחוץ לעיר לאכול אצלכן ולתמוך בכן.
    ירושלים שייכת לכ-ולם, ובעיקר למשלמי המיסים, ולא לטפילים אוכלי החינם והאלימים שנקראים דתיים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה הנציגות של מרצ ממשיכות לבלף וטוענות שזה לא עניין של דת? הדת *היא* העניין. הדת היהודית היא קללה מן השטן, על כל ישראלי ציוני מוטל לדרוש לקעקע את הדת ולסלק אותה מהמרחב הציבורי עכשיו. הדיינר הזה הוא מקום שצריך 80 כמותו בעיר.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר